De verdeling van het aantal overwinningen in grote rondes/klassiekers van Campagnolo/Shimano/SRAM zegt niets over de kwaliteiten van de groepen.Vieux chnoque schreef: ↑04 jun 2019 15:04Ik weet niet of Shimano mooie posters heeft. Maar het gaat me niet over de richtingenstrijd ( ik heb zowel Dura Ace, als Sram Red, als Campa Record op mijn fietsen), maar Roglic verloor die dag 40 seconden en had een val partij, met als aanleiding Shimano pech. ( en hij is niet de enige met schakelproblemen dit jaar, was ook in Paris-Roubaix een factor).
FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
En de bijhorende cassette en wielset met andere body niet te vergeten.daniel1975 schreef: ↑04 jun 2019 12:19 Waarom worden er overal zoveel AXS upgrade sets aangeboden?
Daar heb je toch niks aan, aangezien er geen enkel ander kettingblad mee werkt dan dat van de Sram cranksets?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Klopt. Dus vandaar ook mijn vraag.
Less is bore
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Zoals eerder gezegd interesseert de richtingen strijd me niet. Wat me verbaast, is dat na 80 jaar derailleur ontwikkeling, er nog steeds problemen zijn, problemen die een wedstrijd doen verliezen.
Trapassen breken ook niet meer( Fignon), domme gewichtsbesparing ( titanium op een plaats waar het niet geschikt voor is)heeft men wel opgelost.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Wat mij betreft niet zo moeilijk..... Het is een (elektro-)mechanisch stukje techniek en dus kan het kapot... De techniek van de luchtband gaat nog veel verder terug en die gaan ook nog steeds lek....
Alle sporten die van een apparaat gebruik maken zijn onderhevig aan wedstrijdverlies door materiaalpech.....
Alle sporten die van een apparaat gebruik maken zijn onderhevig aan wedstrijdverlies door materiaalpech.....
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hoeveel derries worden er gekocht als slijtage vervanging?
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En de batterijen zijn ook leeg zeker?
Less is bore
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Kijk, dat is het nu net: elektro mechanisch en dus kan het kapot.
In 40 jaar op de fiets ben ik nog nooit blijven staan door mechanische pech, geen gebroken kabels, geen kapotte derailleurs, alleen lekke banden. ( en dat laatste tegenwoordig 1 x per 3.500 km gemiddeld).
De nieuwe schakelsystemen zijn mooi gecomplliceerd en een extra bron van problemen.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la