eTap AXS ervaringen?
Fiets met eTap en eTap AXS, beide super!
AXS is wel extreem still , niks van aandrijflijn geluiden.
Maar AXS schakelt niet beter dan de gewone eTap volgens mij.
Wil je de 12 speed dan AXS , ben je happy met de 11 sp dan is de "oude" eTap een prima keuze.
AXS is wel extreem still , niks van aandrijflijn geluiden.
Maar AXS schakelt niet beter dan de gewone eTap volgens mij.
Wil je de 12 speed dan AXS , ben je happy met de 11 sp dan is de "oude" eTap een prima keuze.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40090
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wil je flexibiliteit in cassettes, cranks/kettingbladen/powermeters, dan alles behalve AXS.
Zelfs voor bestaande Quarq/sram powermeters zijn geen conpatible bladen te krijgen. Daarnaast zit je vast aan hun aparte cassette verloop.
Wat was er dan ook alweer écht zo goed?
Zelfs voor bestaande Quarq/sram powermeters zijn geen conpatible bladen te krijgen. Daarnaast zit je vast aan hun aparte cassette verloop.
Wat was er dan ook alweer écht zo goed?
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Overpriced red? force niet dan?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13735
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Je ziet de AXS red al redelijk dalen.
De Etap was in het twee jaar geleden ook nog 2800 voor een complete groep.
Overpriced ach, het is wat je er voor over hebt. Als we die discussie weer starten dan is elke fiets boven de 1500 euro onzin
Je zit nog wel aan dure minder goed bruikbare cassettes voor in polder vast en een dure powermeter combo van bladen. Ik koop toch wel elk fietsen leven een extra set bladen. Ik kan dat geld best missen, maar voor mij is het ook een soort principe van consuminderen. Ik vind het een belachelijke constructie. Daarbij komt nog dat de AXS zwaarder is dan de oude etap. Ik zie dus echt geen meerwaarde.
De enige meerwaarde die er is, dat je nu zelf dingen in kan stellen. De andere onzin argumenten die ik hoor zijn deels niet waar of geen argument voor een racer
De remmen zouden minder sponzig zijn. De oude RED zijn echt niet sponzig, goed ontluchten bij eerste montage en ze zijn meer dan goed.
Sneller schakelen, mwa ik heb altijd gezegd voor de MTB is de ETAP snelheid te traag en zal het sneller moeten. Op de race is het echt snel zat en het bijna tegelijkertijd schakelen van de oude ETap voor en achter scheelt ook al tijd.
Kortom heel veel geld voor meer gewicht en minder uitwissel mogelijkheden en wegwerpspullen, een nutteloze 10T en weer een andere bracket standaard.
Ik zou de oude etap of DA kopen
De Etap was in het twee jaar geleden ook nog 2800 voor een complete groep.
Overpriced ach, het is wat je er voor over hebt. Als we die discussie weer starten dan is elke fiets boven de 1500 euro onzin
Je zit nog wel aan dure minder goed bruikbare cassettes voor in polder vast en een dure powermeter combo van bladen. Ik koop toch wel elk fietsen leven een extra set bladen. Ik kan dat geld best missen, maar voor mij is het ook een soort principe van consuminderen. Ik vind het een belachelijke constructie. Daarbij komt nog dat de AXS zwaarder is dan de oude etap. Ik zie dus echt geen meerwaarde.
De enige meerwaarde die er is, dat je nu zelf dingen in kan stellen. De andere onzin argumenten die ik hoor zijn deels niet waar of geen argument voor een racer
De remmen zouden minder sponzig zijn. De oude RED zijn echt niet sponzig, goed ontluchten bij eerste montage en ze zijn meer dan goed.
Sneller schakelen, mwa ik heb altijd gezegd voor de MTB is de ETAP snelheid te traag en zal het sneller moeten. Op de race is het echt snel zat en het bijna tegelijkertijd schakelen van de oude ETap voor en achter scheelt ook al tijd.
Kortom heel veel geld voor meer gewicht en minder uitwissel mogelijkheden en wegwerpspullen, een nutteloze 10T en weer een andere bracket standaard.
Ik zou de oude etap of DA kopen
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Waarom zou deze meer kilometer aankunnen?
Ik denk het niet.
De kroontjes van de Axs Force, net zoals van de Red 10-11 en 12 speed, hangen allemaal aan elkaar.
1 Kroontje versleten is dus cassette vervangen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
En de prijs van deze cassette heeft bij de doorslag gegeven om zonder twijfelen naar Shimano Ultegra DI2 over te stappen bij mijn nieuw bestelde fiets. Ik rijd al jaren met SRAM RED.
Dirk