Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

TheTourist
Forum-lid

Gebruikersavatar TheTourist 05 jun 2019 20:58

Lcsmet schreef: 05 jun 2019 20:47
Bianchi-Ber schreef: 05 jun 2019 20:40 ...........
Is iemand in dit verband bekend met JV Wheels? Staat op MP, verkoopt chinese wielen (komt daar ook voor uit) voor een redelijke prijs en geeft ook nog een jaar garantie

Carbon Wielen Racefiets Schijfrem/Disc 6-bolt/Centerlock
€ 410,00
....................

Is hier iets op tegen wat jullie betreft?
Let er op dat je de wielen kan afhalen voor dit bedrag.
Voor hetzelfde geld besteld hij deze wielen, nadat jij aan hem betaald hebt, op jouw naam en adres en moet jij de import/Btw kosten nog betalen als de postbode bij je langskomt.

Het bestelproces:

1. Voorkeuren klant worden doorgegeven.
2. Aanbetaling van €100 wordt voldaan.
3. Bestelling wordt direct in orde gemaakt.
4. Wielen worden grondig nagekeken bij aankomst
5. Klant wordt geïnformeerd zodra wielen gereed zijn om geleverd te worden.
6. Wielen worden opgehaald in Schoonhoven of verzonden naar klant.

De wielen worden via mijn adres verzonden zodat er een kwaliteitscheck kan worden uitgevoerd. Tevens wordt het velgenlint netjes gemonteerd. Alleen wielen die 100% in orde zijn worden afgegeven. Verzendkosten indien van toepassing bedragen €6,95. Ophalen is ook mogelijk. Levertijd 2-3 weken. Mocht u twijfels hebben kunt u altijd langskomen voor een gesprek of om een setje in het echt te zien.

Lijkt me wat dat betreft wel in orde toch? Zijn er kwalitatief bezwaren?
Canyon Aeroad CF SLX 7.0

Djemz
Forum-lid

Djemz 05 jun 2019 21:37

Bianchi-Ber schreef: 05 jun 2019 20:58
Lcsmet schreef: 05 jun 2019 20:47
Bianchi-Ber schreef: 05 jun 2019 20:40 ...........
Is iemand in dit verband bekend met JV Wheels? Staat op MP, verkoopt chinese wielen (komt daar ook voor uit) voor een redelijke prijs en geeft ook nog een jaar garantie

Carbon Wielen Racefiets Schijfrem/Disc 6-bolt/Centerlock
€ 410,00
....................

Is hier iets op tegen wat jullie betreft?
Let er op dat je de wielen kan afhalen voor dit bedrag.
Voor hetzelfde geld besteld hij deze wielen, nadat jij aan hem betaald hebt, op jouw naam en adres en moet jij de import/Btw kosten nog betalen als de postbode bij je langskomt.

Het bestelproces:

1. Voorkeuren klant worden doorgegeven.
2. Aanbetaling van €100 wordt voldaan.
3. Bestelling wordt direct in orde gemaakt.
4. Wielen worden grondig nagekeken bij aankomst
5. Klant wordt geïnformeerd zodra wielen gereed zijn om geleverd te worden.
6. Wielen worden opgehaald in Schoonhoven of verzonden naar klant.

De wielen worden via mijn adres verzonden zodat er een kwaliteitscheck kan worden uitgevoerd. Tevens wordt het velgenlint netjes gemonteerd. Alleen wielen die 100% in orde zijn worden afgegeven. Verzendkosten indien van toepassing bedragen €6,95. Ophalen is ook mogelijk. Levertijd 2-3 weken. Mocht u twijfels hebben kunt u altijd langskomen voor een gesprek of om een setje in het echt te zien.

Lijkt me wat dat betreft wel in orde toch? Zijn er kwalitatief bezwaren?
Had ook eerst bij die persoon geïnformeerd. Is op zich wel betrouwbaar maar ben toch voor een andere set gegaan waar je deftige garantie op hebt. Als deheer JV wheels plots verdwijnt sta je daar met je garantie en dan nog.. Als er iets is met je wiel stuurt hij het op en mag je een maand wachten op een nieuw terwijl ik nu dezelfde week mijn wiel terug heb.

Ik vind dat je dan even goed gewoon zelf in China kan bestellen want er is zo goed als geen voordeel aan.

EvertVdB
Forum-lid

EvertVdB 05 jun 2019 21:45

Ook niet qua prijs? Als ik onderstaande velgen bekijk, voor 400 euro voor een setje kan je ze amper zelf bestellen toch?

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ontent=vip

Kan iemand advies geven of dit een goed koopje is?

ric
Forum-lid

Gebruikersavatar ric 05 jun 2019 21:49

Lijkt me op zich prima wielen.
Zeker als je het zelf niet 'aandurft' om in China te bestellen.
Hij gooit er denk ik niet al te veel op.
Ik heb het wel aan gedurft maar heb ze dus nog niet..
Garantie zal wellicht moeilijk zijn maar dat is ook lastig als je zelf in China bestelt.
Als je dat goed afgetimmerd wil hebben moet je een paar honderd extra uitgeven. Overigens is het met garantie altijd afwachten hoe snel/goed dat afgehandeld wordt ...
Hier is ook al heel veel in dit topic over langs geweest.
Deze verkoper is paar pagina's terug ook al eens aangestipt. Ik had eerder het idee om eens langs te fietsen maar heb toch voor wat anders gekozen.
Laatst gewijzigd door ric op 05 jun 2019 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

TheTourist
Forum-lid

Gebruikersavatar TheTourist 05 jun 2019 21:50

EvertVdB schreef: 05 jun 2019 21:45 Ook niet qua prijs? Als ik onderstaande velgen bekijk, voor 400 euro voor een setje kan je ze amper zelf bestellen toch?

Precies, dat was mijn idee ook. Zelf bestellen in China is zelfde prijs of duurder (met verzendkosten en douane-afkoopkosten), en hierbij heb je tenminste enige tijd in ieder geval een aanspreekpunt.
Canyon Aeroad CF SLX 7.0

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 06 jun 2019 12:03

Bianchi-Ber schreef: 05 jun 2019 21:50
EvertVdB schreef: 05 jun 2019 21:45 Ook niet qua prijs? Als ik onderstaande velgen bekijk, voor 400 euro voor een setje kan je ze amper zelf bestellen toch?

Precies, dat was mijn idee ook. Zelf bestellen in China is zelfde prijs of duurder (met verzendkosten en douane-afkoopkosten), en hierbij heb je tenminste enige tijd in ieder geval een aanspreekpunt.
Als het een betrouwbare vent is dan lijkt mij dit een goede koop.
Op marktplaats heeft hij bijna uitsluitend positieve recensies.
En betrouwbaar bedoel ik gewoon dat het setje ook daadwerkelijk jouw kant uitkomt.
Garantie voor deze prijs zou ik mij al niet te druk over maken. Garantie, als het al lukt, heb je uit China ook niet op een week in orde.

Mogelijk dat hij, doordat hij inmiddels mogelijk een "goede klant" is, 50 Euro korting krijgt op een setje wielen en deze 50 Euro voor zichzelf neemt.
Dat lijkt mij heel schappelijk.
Voor wie dit zelfs teveel vindt moet misschien gewoon zelf bestellen in plaats van hier iedereen de pieren uit de neus te vragen, er zijn zo veel "Chinese" mogelijkheden dat een andere zijn ervaring voor jou helemaal anders kan zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend

EvertVdB
Forum-lid

EvertVdB 06 jun 2019 13:16

Als je nu moet kiezen tussen zo'n setje Chinese wielen, 25 mm breed of een weinig gebruikte set Dura Ace 9000 C35 met 'oude' binnenbreedte, nagenoeg voor dezelfde prijs.

Wat is dan het advies? Ik fiets voornamelijk in de Kempen en ga af en toe naar de Ardennen.

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 06 jun 2019 15:46

EvertVdB schreef: 06 jun 2019 13:16 Als je nu moet kiezen tussen zo'n setje Chinese wielen, 25 mm breed of een weinig gebruikte set Dura Ace 9000 C35 met 'oude' binnenbreedte, nagenoeg voor dezelfde prijs.

Wat is dan het advies? Ik fiets voornamelijk in de Kempen en ga af en toe naar de Ardennen.
Rij nu al een jaar op 25mm brede 38mm hoge china wielen met DT350s en ben elke rit nog super blij met het setje. Ik steek hem nog liever dan mijn 50mm hoge (maar smallere) FCC. Ik zou zonder twijfel de china wielen nemen.

patpat
Forum-lid

patpat 06 jun 2019 23:00

Na veel meegelezen te hebben, dit is mijn eerste post, zijn gisteren mijn farsports wielen aangekomen. 25mm (19 mm intern), 50mm hoog, met DT 350s naven. Perfect binnengekomen en via credit card uiteindelijk 614 uur betaald. Douane pre-paid gekozen maar nu komt het....

Nadat ik mijn binnen en buitenband er op heb gemonteerd (schwalbe one 25mm met continental binnenbanden), en vervolgens opgepompt tot 6,7 bar, loopt hij lek na 5 a 10 minuten. Er is een soort poef en vervolgens loopt hij snel leeg. Dit is me zowel bij de voorband als bij de achterband overkomen. Bij beide banden zie ik een duidelijk gaatje in de binnenband.

Wat doe ik fout? Het veldbed dubbelchecken? Ben ik wat vergeten?

RobiOne
Forum-lid

Gebruikersavatar RobiOne 07 jun 2019 06:33

Velglint gemonteerd?

Djemz
Forum-lid

Djemz 07 jun 2019 08:25

patpat schreef: 06 jun 2019 23:00 Na veel meegelezen te hebben, dit is mijn eerste post, zijn gisteren mijn farsports wielen aangekomen. 25mm (19 mm intern), 50mm hoog, met DT 350s naven. Perfect binnengekomen en via credit card uiteindelijk 614 uur betaald. Douane pre-paid gekozen maar nu komt het....

Nadat ik mijn binnen en buitenband er op heb gemonteerd (schwalbe one 25mm met continental binnenbanden), en vervolgens opgepompt tot 6,7 bar, loopt hij lek na 5 a 10 minuten. Er is een soort poef en vervolgens loopt hij snel leeg. Dit is me zowel bij de voorband als bij de achterband overkomen. Bij beide banden zie ik een duidelijk gaatje in de binnenband.

Wat doe ik fout? Het veldbed dubbelchecken? Ben ik wat vergeten?
Voor je de binnenband monteerd moet je er een beetje lucht in pompen. Dit voorkomt dat hij gaat dubbel zitten. De eerste keer had ik dit ook niet gedaan met hetzelfde resultaat als bij jou.

prjz
Forum-lid

prjz 07 jun 2019 08:57

Iemand ervaring met wielen van CSC? Welke velgbreedte is het beste, 23 of 25 mm? Ik rijd met 25 mm banden.
prj

Plaats reactie