Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fizik zadels

marco73
Forum-lid

marco73 07 mar 2010 11:41

Ik rijd de laatste jaren op een Fizik Arione, met alle tevredenheid overigens. Op mijn nieuwe fiets wil ik weer een Fizik. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de Arione, de Aliante en de Antares ? Heeft dit met comfort te maken, met zitpositie of met prijs/kwaliteit ?

100cols
Forum-lid

100cols 07 mar 2010 11:49

Hier staat het uitgelegd: http://fizik.it/spineconcept/#/about-spine-concept.html

Er zijn wel wat verschillen in prijs en gewicht, maar volgens mij zijn het alledrie topzadels. Kies wat het beste bij je past. Bij de Enecotoer in Amersfoort viel het me op dat bij Columbia alledrie de soorten zadels gemonteert zaten op de fietsen.

thunder_road
Forum-lid

thunder_road 07 mar 2010 11:54

>>Ik rijd de laatste jaren op een Fizik Arione, met alle tevredenheid overigens

ik zou hem dan overzetten op je nieuwe fiets; scheelt je minstens 70 euro
pieter

http://pietersdigiland.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

tjesis
Forum-lid

tjesis 07 mar 2010 12:51

De Arione en Aliante kan je zelf 'customizen' met verschillende kleuren.
Met de Antares kan dat volgens mij niet. Verschil in comfort weet ik niet precies. Dit zal je zelf moeten ervaren/proberen denk ik.
Weet niet of je een FM in de buurt hebt die ze (toevallig) alle drie heeft liggen.

Ik wou zelf een zadel in de Bianchi celeste kleur, alleen voor de Arione is dit mogelijk en dus is dat het zadel waar ik nu op fiets. Bevalt overigens prima. Mooi lang zadel waardoor je veel kan varieren in zitpositie.

Ik vind daarnaast de Arione en Antares wat beter en strakker ogen dan de Aliante.
Bianchi 928 C2C, Chorus 11s, Kuiper 50mm

daj
Forum-lid

daj 07 mar 2010 22:59

Arione -> smal en plat
Antares -> breed en plat
Aliante -> breed en rond (de 'klassieke' vorm)

Als je al jaren met alle tevredenheid op een Arione fietst dan zeker niet overstappen!

Plaats reactie