Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

prjz
Forum-lid

prjz 09 jun 2019 21:49

Lcsmet schreef: 09 jun 2019 20:26
prjz schreef: 09 jun 2019 10:39
prjz schreef: 07 jun 2019 08:57 Iemand ervaring met wielen van CSC? Welke velgbreedte is het beste, 23 of 25 mm? Ik rijd met 25 mm banden.

Niemand een antwoord voor mij?
Deze vraag is op dit forum al meerdere keren gesteld en ook telkens beantwoordt.
Je zou dus ook zelf even kunnen zoeken en dan moest je mogelijk je vraag niet meer stellen en moest je je ook niet afvragen of er iemand een antwoord had want dan had je het antwoord zelf al gevonden. :lol: :lol:
Hierboven waren er forumleden die wel zo vriendelijk waren om te antwoorden.
prj

aukebaas
Forum-lid

aukebaas 10 jun 2019 20:48

Hey mensen,

Ik ben me aan het oriënteren op nieuwe wielen. Omdat ik vorige week de nieuwe SRAM etap force heb gekocht met XDR en schijfremmen, is mijn huidige setje Reynolds niet meer te gebruiken. Juist omdat ik nu schijfremmen heb, zie ik het wel als optie om iets uit China te bestellen. Het remoppervlak, de hittebestendigheid doet niet meer ten zake, dus ik zie de carbon velgen niet meer als kritisch iets.

De zoektocht dus. Ik heb het topic doorgelezen waar een aantal verkopers naar voren komen. Verder is ook van alles op aliexpress te vinden. Ik ben zelf wel gecharmeerd van 55mm hoge velgen. Omdat ik een XDR naaf nodig heb, denk ik aan een DT Swiss 350 hubs, waar een XDR body voor te bestellen is. Ik heb nog geen verkoper gevonden die meteen de XDR body kan leveren. Mochten jullie één weten hoor ik het graag.

Wat mij overigs tegenvalt, is dat de afwerking van de velgen van de UD vezels allemaal mat zwart zijn of hoogglans. Het lijkt erop alsof velgen niet strak uit de mal komen en de chinezen alle velgen spuiten. Als ik kijk naar mijn Reynolds uit 2010, maar ook naar de hedendaagse merken (ENVE, Scope, Vision), zie ik de mooie UD vezels lopen, terwijl de velgen niet van 1 km afstand naar je flikkeren. Zie als voorbeeld hoe het zou moeten zijn deze link:

https://cdn-cyclingtips.pressidium.com/ ... Disc-8.jpg

Mijn vraag aan jullie: Kennen jullie leveranciers die wel velgen strak uit de mal krijgen? Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt.
\'It is strange that people buy light bicycles for physical exercise\'

TheTourist
Forum-lid

Gebruikersavatar TheTourist 10 jun 2019 22:00

Bianchi-Ber schreef: 08 jun 2019 10:08 Ik denk dat ik hem wel een berichtje ga sturen.
De door mij gewenste set bleek toch wel iets duurder te zijn. Dus toch de stap gewaagd en een bestelling geplaatst bij CSC. Nu in afwachting van reactie op mijn verzoeken om centerlock en douane-ontwijking. Overigens heb ik 55mm besteld omdat er in U-shape geen 50mm te selecteren was. Dus in mijn bericht ook gevraagd of dat alsnog een mogelijkheid is. Ben benieuwd.
Canyon Aeroad CF SLX 7.0

StefanJ
Forum-lid

StefanJ 11 jun 2019 06:06

aukebaas schreef: 10 jun 2019 20:48 Hey mensen,

Ik ben me aan het oriënteren op nieuwe wielen. Omdat ik vorige week de nieuwe SRAM etap force heb gekocht met XDR en schijfremmen, is mijn huidige setje Reynolds niet meer te gebruiken. Juist omdat ik nu schijfremmen heb, zie ik het wel als optie om iets uit China te bestellen. Het remoppervlak, de hittebestendigheid doet niet meer ten zake, dus ik zie de carbon velgen niet meer als kritisch iets.

De zoektocht dus. Ik heb het topic doorgelezen waar een aantal verkopers naar voren komen. Verder is ook van alles op aliexpress te vinden. Ik ben zelf wel gecharmeerd van 55mm hoge velgen. Omdat ik een XDR naaf nodig heb, denk ik aan een DT Swiss 350 hubs, waar een XDR body voor te bestellen is. Ik heb nog geen verkoper gevonden die meteen de XDR body kan leveren. Mochten jullie één weten hoor ik het graag.

Wat mij overigs tegenvalt, is dat de afwerking van de velgen van de UD vezels allemaal mat zwart zijn of hoogglans. Het lijkt erop alsof velgen niet strak uit de mal komen en de chinezen alle velgen spuiten. Als ik kijk naar mijn Reynolds uit 2010, maar ook naar de hedendaagse merken (ENVE, Scope, Vision), zie ik de mooie UD vezels lopen, terwijl de velgen niet van 1 km afstand naar je flikkeren. Zie als voorbeeld hoe het zou moeten zijn deze link:

Mijn vraag aan jullie: Kennen jullie leveranciers die wel velgen strak uit de mal krijgen? Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt.
Lightbicycle heeft een aantal nieuwe velgen. De Falcon Pro serie. Alleen niet in 55mm diep. Diepste is 50mm. Deze hebben geen laklaag nodig.

JohanL
Forum-lid

JohanL 12 jun 2019 11:58

aukebaas schreef: 10 jun 2019 20:48 Hey mensen,

Op de site van Farsports staat dat zij sinds kort een XDR-body aanbieden. https://www.wheelsfar.com/

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 12 jun 2019 17:08

Bianchi-Ber schreef: 10 jun 2019 22:00 ............Nu in afwachting van reactie op mijn verzoeken om centerlock en douane-ontwijking. ................
Fantastisch toch. :mrgreen:
I know myself like no one else
Nothing to defend

TheTourist
Forum-lid

Gebruikersavatar TheTourist 12 jun 2019 21:08

Lcsmet schreef: 12 jun 2019 17:08
Bianchi-Ber schreef: 10 jun 2019 22:00 ............Nu in afwachting van reactie op mijn verzoeken om centerlock en douane-ontwijking. ................
Fantastisch toch. :mrgreen:
:lol:
Canyon Aeroad CF SLX 7.0

Drossie2
Forum-lid

Drossie2 17 jun 2019 06:09

Joseba schreef: 31 mei 2019 11:20 Geen ervaring maar ik heb net 595 afgerekend voor precies zo'n setje bij Farsports. Ik zou die 155 meer niet betalen. Als er problemen zijn heb je met een clubje uit Sint Niklaas net zoveel garanties. Die zal er ook mee terug naar China gaan.
Wielen al ontvangen?
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 17 jun 2019 16:50

Joseba schreef: 31 mei 2019 11:20 Geen ervaring maar ik heb net 595 afgerekend voor precies zo'n setje bij Farsports. Ik zou die 155 meer niet betalen. Als er problemen zijn heb je met een clubje uit Sint Niklaas net zoveel garanties. Die zal er ook mee terug naar China gaan.
:shock: WTF € 745,- voor een setje Chinees - met die prijs zou ik liever voor een zgan. merk wielset gaan ( Zipp 404 - 303 - Campagnolo Bora - Bontrager ) Deze hebben waarschijnlijk een beter after sales service 2de hands dan de Chinees geeft op nieuwe wielen.

Pas een set Zipp 404 clinchers ( demo fiets gekocht ) geverifieerd bij Zipp in de USA - binnen 2 uur antwoord met productie datum - en garantie termijn.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

dix0r
Forum-lid

dix0r 17 jun 2019 17:43

rene schreef: 17 jun 2019 16:50
:shock: WTF € 745,- voor een setje Chinees - met die prijs zou ik liever voor een zgan. merk wielset gaan ( Zipp 404 - 303 - Campagnolo Bora - Bontrager ) Deze hebben waarschijnlijk een beter after sales service 2de hands dan de Chinees geeft op nieuwe wielen.

Pas een set Zipp 404 clinchers ( demo fiets gekocht ) geverifieerd bij Zipp in de USA - binnen 2 uur antwoord met productie datum - en garantie termijn.
En wat waren de kosten hiervoor?

StefanJ
Forum-lid

StefanJ 17 jun 2019 18:02

rene schreef: 17 jun 2019 16:50

De setjes die je noemt, zijn nieuw toch minimaal 2x zo duur. Mocht je dat willen betalen, dan prima.

Inmiddels zijn er een aantal aanbieders vanuit China die inmiddels een zeer goede reputatie hebben. Ook qua service en garantie afhandeling. Ja het is niet handig dat China best ver weg is, maar daar is het prijsverschil ook wel naar.

En dan heb je nog het voordeel om je wielset volledig naar wens samen te stellen. Afwerking (mat, glans, is, 3k, 12k), aantal spaken, naven, type spaak, interne/externe spaaknippels etc.

Verder komt er ook een hele hoop troep uit China. Maar als je je een beetje verdiept, dan kun je een heel mooi setje voor relatief weinig scoren.

Maar een ieder zijn keuze natuurlijk.

Drossie2
Forum-lid

Drossie2 17 jun 2019 21:53

Zo, na lang twijfelen een setje wielen besteld IN China.
Ik heb bij Farsports de tubeless clincher 38mm besteld met DT Swiss 350s naven.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Plaats reactie