Canyon
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
stack en reach ontlopen elkaar eigenlijk niet. Dus de nieuwe 2XL is gelijk aan de oude 3XL qua zit.
Die zadelhoogte zul je moeten controleren.
Meet even die lengte zitbuis na (zou rond de 646mm moeten uitkomen)
Meet de lengte van je zadelpen wat nog in het frame steekt (tape plakken op je zadelpen om huidige stand te markeren, zadelpen eruit halen en meten maar).
Je nieuwe zitbuislengte is - als het goed is - 34mm korter dan je huidige. Als je huidige zadelpen tenminste 107+34=141 mm in je frame gaat, dan blijf je met de nieuwe fiets, nog binnen de afstelmarges die Canyon zelf opgeeft, met dezelfde zadelpen/zadel combinatie op dezelfde zadelhoogte.
Andere opties, zoeken naar een langere zadelpen voor de nieuwe fiets (als je die kiest).
Of kijken dat je een zadelpen/zadel combi hebt die een hoger bouw heeft (dus meer cm's bovenop de zadelpen).
Natuurlijk ga je het moment op je frame wel vergroten, door zover met je zadel uit te steken. De langere zadelpen is dan de veiligere optie. En misschien dan Canyon chat je nog wat kan helpen.
Die zadelhoogte zul je moeten controleren.
Meet even die lengte zitbuis na (zou rond de 646mm moeten uitkomen)
Meet de lengte van je zadelpen wat nog in het frame steekt (tape plakken op je zadelpen om huidige stand te markeren, zadelpen eruit halen en meten maar).
Je nieuwe zitbuislengte is - als het goed is - 34mm korter dan je huidige. Als je huidige zadelpen tenminste 107+34=141 mm in je frame gaat, dan blijf je met de nieuwe fiets, nog binnen de afstelmarges die Canyon zelf opgeeft, met dezelfde zadelpen/zadel combinatie op dezelfde zadelhoogte.
Andere opties, zoeken naar een langere zadelpen voor de nieuwe fiets (als je die kiest).
Of kijken dat je een zadelpen/zadel combi hebt die een hoger bouw heeft (dus meer cm's bovenop de zadelpen).
Natuurlijk ga je het moment op je frame wel vergroten, door zover met je zadel uit te steken. De langere zadelpen is dan de veiligere optie. En misschien dan Canyon chat je nog wat kan helpen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik heb recent een Ultimate CF SL 8,0 gekocht met een CP10 stuur. Weet iemand of hier een ligstuur/tri extensions/tri bars voor te vinden is? Op de site zelf kan ik voor dit type niets vinden. Wel de H36 overigens.
Stel de vraag hier, want de chat van Canyon doet het niet...
bij mijn weten is dit enkel mogelijk op het H36 stuur, niet op CP10... Denk dat dat ook de reden is waarom alle aeroads nu met H36 sturen zijn uitgerust.meuk schreef: ↑11 jun 2019 17:38 Ik heb recent een Ultimate CF SL 8,0 gekocht met een CP10 stuur. Weet iemand of hier een ligstuur/tri extensions/tri bars voor te vinden is? Op de site zelf kan ik voor dit type niets vinden. Wel de H36 overigens.
Klopt, de H11, H31 als de CP10 (waarom die naam!?) kunnen NIET voorzien worden van een opzetstuurverhto schreef: ↑12 jun 2019 11:29bij mijn weten is dit enkel mogelijk op het H36 stuur, niet op CP10... Denk dat dat ook de reden is waarom alle aeroads nu met H36 sturen zijn uitgerust.meuk schreef: ↑11 jun 2019 17:38 Ik heb recent een Ultimate CF SL 8,0 gekocht met een CP10 stuur. Weet iemand of hier een ligstuur/tri extensions/tri bars voor te vinden is? Op de site zelf kan ik voor dit type niets vinden. Wel de H36 overigens.
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Net ook bevestiging in de chat met Canyon.tomtom schreef: ↑12 jun 2019 12:59Klopt, de H11, H31 als de CP10 (waarom die naam!?) kunnen NIET voorzien worden van een opzetstuurverhto schreef: ↑12 jun 2019 11:29bij mijn weten is dit enkel mogelijk op het H36 stuur, niet op CP10... Denk dat dat ook de reden is waarom alle aeroads nu met H36 sturen zijn uitgerust.meuk schreef: ↑11 jun 2019 17:38 Ik heb recent een Ultimate CF SL 8,0 gekocht met een CP10 stuur. Weet iemand of hier een ligstuur/tri extensions/tri bars voor te vinden is? Op de site zelf kan ik voor dit type niets vinden. Wel de H36 overigens.
Wat ik kan bevestigen is dat ene iceman2 dit zich heeft laten vertellen. Wellicht kan die bij zijn bron eens navraag doen.
Gezien de looptijd van de Aeroad model 2 lijkt dit mij wel mogelijk.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
- Forum-lid HC
Ja dat vind ik dus het rare.. Ze hebben die lange levertijden, maar dan kunnen ze wel korting geven na de tour?wasbeer2006 schreef: ↑15 jun 2019 16:25Zoals bij elk merk,
Die komen altijd, als er maar genoeg voorraad is