Jaap Telder schreef: ↑31 mei 2019 22:10Dat denk ik niet.Harry Jacques schreef: ↑30 mei 2019 21:45 Op de beurs in utecht begin maart heb ik van swett gehoord dat hun frames, ik dacht in ieder geval 2 van de 4 modellen, afkomstig zijn van een een ander erg bekend europees merk. De naam ervan zal ppz je ongetwijfeld zelf willen geven. Het zijn dus absoluut niet de goedkoopste chineese open mouldjes.
Kom ik per ongeluk deze ook nog tegen, als open-mold:
Swett Cycles
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
- Locatie: Zwolle
ja, da's wel dezelfde .....
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Ja hoor, en nog een als huismerk van een fietsenwinkel:
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
De Val-Dieu is dus (ook) een Yishunbike.(com) of als Java Falco2:
( Er staat R004 maar het is de R007).
( Er staat R004 maar het is de R007).
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 12 jun 2019 15:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Het logo van de Triple EEE zit nog op de chainstay..........
edit:
Sterker nog: de A staat nog op de seat tube.
edit:
Sterker nog: de A staat nog op de seat tube.
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
- Locatie: Zwolle
Mooi speurwerk van jullie. Inderdaad dus chinees (zoals bijna alle frames) en open mould, maar wel een mooie vind ik. Helemaal als je hem custom kunt opbouwen met afmontage, wielkeuze en vooral kleuren(stelling). Wel opvallend dat Yishunbike zelf spreekt van een racing geometrie, terwijl de Val Dieu bij Swett neergezet wordt als de enduranceracer van het merk.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Er zijn nauwelijks endurance frames te vinden als open mold, vandaar dat handelaren vaak het hoogste/kortste model met dunne seat stays dat ze kunnen vinden in de markt zetten als endurance ook al heeft het er in praktijk weinig mee te maken.Harry Jacques schreef: ↑12 jun 2019 15:16 Mooi speurwerk van jullie. Inderdaad dus chinees (zoals bijna alle frames) en open mould, maar wel een mooie vind ik. Helemaal als je hem custom kunt opbouwen met afmontage, wielkeuze en vooral kleuren(stelling). Wel opvallend dat Yishunbike zelf spreekt van een racing geometrie, terwijl de Val Dieu bij Swett neergezet wordt als de enduranceracer van het merk.
Daar komt dan ook meteen het 'gevaar' van het kopen van een dergelijke fiets om de hoek kijken. Eigenlijk zijn het allemaal redelijk generieke middle of the road fietsen maar vanwege de marketing worden er allerlei eigenschappen aan toegedicht. Zo hebben die aero frames ook nooit in een windtunnel gestaan e.d.
Een heel groot probleem is het allemaal niet want de meeste mensen kunnen prima met een middle of the road frame uit de voeten alleen weten ze dat vaak zelf niet omdat de marketingafdelingen van de grote merken ze graag anders wil doen geloven.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 12 jun 2019 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork
Maar Jeff_dh schreef toch al dat het eigenlijk niet de bedoeling was dat dit frame als "open mould" te koop kwam. Dus Jaap, ik begrijp niet wat je het doel hier van is.
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
- Locatie: Zwolle
Thanks, weer wat geleerd vandaag, dat wist ik niet. Dat gaat mij wel helpen bij het vinden van een echte endurance ....
.....Wel natuurlijk de rest van je verhaal dat het ook vaak erg verkooppraatjes zijn (die wij zelf als consument ook maar al te graag willen horen vaak).
In mijn zoektocht naar een nieuwe Gravelbike kwam ik het merk Swett tegen, en niet veel later ook dit forum. Ik begrijp de argumenten wel een beetje wat hier worden genoemd. Ik ben zelf niet handig genoeg om een fiets in elkaar te zetten, dus een bedrijfje als Swett, wat dit voor me doet, en daar ook nog een mooi laklaagje bij doet... ideaal!
Swett heeft één gravelbike, de Smockelaer, een aluminium frame:
Smockelaer.
Waar ik nu [na het lezen van 37 pagina's over carbon frames] wel benieuwd naar ben: hoe zit dit met een alu frame? Is dat dan waarschijnlijk ook een frame gebouwd in China, en zo ja; maakt dat iets uit in kwaliteit? Is 2.000,- euro voor een [merkloos?] alu frame met 105 montage netjes?
Swett heeft één gravelbike, de Smockelaer, een aluminium frame:
Smockelaer.
Waar ik nu [na het lezen van 37 pagina's over carbon frames] wel benieuwd naar ben: hoe zit dit met een alu frame? Is dat dan waarschijnlijk ook een frame gebouwd in China, en zo ja; maakt dat iets uit in kwaliteit? Is 2.000,- euro voor een [merkloos?] alu frame met 105 montage netjes?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
kwaliteit is lastig te zeggen, maar moet je Swett maar op geloven dat ze een goed frame inkopen.
Die 2.000 euro is lang niet gek toch.. Een vergelijkbaar alu Canyon fiets met 105 en (schijf?)remmen kost al 1100 of 1200 euro of daar omtrent.
Danklinkt 2.000 vrij veel, maar bedenk dat je keuze krijgt in je kleur, afmontage, wat persoonlijke touches, en dat iemand dat allemaal voor jou doet en meedenkt (service). Dan denk ik dat t niet gek is.
Tuurlijk kan je voor 2.000 euro vast ook af fabriek fietsen krijgen van carbon met 105 afmontage, of aluminium met ultegra afmontage etc. Maar dan weer alleen in de standaard kleur, standaard afmontage zadel/stuur/wielen etc.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013