Als je dan toch een nieuwe fiets wil kopen neem dan een Giant racefiets die worden standaard uitgeleverd met tubelesswielen en -banden.Woutjedevries schreef: ↑14 jun 2019 05:19 Hallo.
Ik heb een vraag waar jullie hopelijk mee kunnen helpen. Bij mijn meest recente onderhoudsbeurt kreeg ik te horen dat mijn velg op begint te raken. Nu wil ik volgend jaar een geheel nieuwe fiets aanschaffen en zal op deze nog een km of 3 a 4000 rijden.
Áls ik er voor kies om voor deze fiets nieuwe wielen aan te schaffen zit ik wel aan tubeless te denken. Echter, wil ik daar niet al te veel geld aan uitgeven. Mijn vraag is nu, zijn deze er in een set voor ong 300 euro of zit ik dan helemaal mis? En als ze er zijn, is de kwaliteit dan ook goed, of is goedkoop dan duurkoop?
Alvast bedankt!
Tubeless
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Bij Bakker staan diverse typen van de Dynaplug. Kan iemand de verschillen, ook in prijs, uitleggen?
Er zit geen verschil in de plug zelf.
1e is groter, kan je aantal plugs in opbergen en 1 plek om plug in te doen/in je band te steken.
2e heb ik zelf, kan je aan beide kanten plug in doen en na afhalen kapje direct in band steken.
3e is met co2 plug, geen idee hoe die precies werkt icm plug is vast wel filmpje van te vinden, idee is dat je niet hoeft bij te pompen met handpomp oid.
alleen hoe lucht dan precies langs plug in band gaat zonder dat je risico hebt dat je plug compleet band in blaast.
1e is groter, kan je aantal plugs in opbergen en 1 plek om plug in te doen/in je band te steken.
2e heb ik zelf, kan je aan beide kanten plug in doen en na afhalen kapje direct in band steken.
3e is met co2 plug, geen idee hoe die precies werkt icm plug is vast wel filmpje van te vinden, idee is dat je niet hoeft bij te pompen met handpomp oid.
alleen hoe lucht dan precies langs plug in band gaat zonder dat je risico hebt dat je plug compleet band in blaast.
Dank, duidelijk.
Die laatste met de co2 pomp, is niet echt geschikt voor race wielen. Het gaatje waar de lucht doorheen moet zit vrij hoog. Je zit dan gauw in je velg te prikken. Je moet hem er schuin in steken.
Hier heb je een artikel waar ze in beschreven worden:
https://cyclingtips.com/2017/12/dynaplu ... arbonlite/
Hier heb je een artikel waar ze in beschreven worden:
https://cyclingtips.com/2017/12/dynaplu ... arbonlite/
-
- Forum-lid
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Heb gehoord dat die banden echt gruwelijk slecht zijn.Orlok schreef: ↑14 jun 2019 12:36Als je dan toch een nieuwe fiets wil kopen neem dan een Giant racefiets die worden standaard uitgeleverd met tubelesswielen en -banden.Woutjedevries schreef: ↑14 jun 2019 05:19 Hallo.
Ik heb een vraag waar jullie hopelijk mee kunnen helpen. Bij mijn meest recente onderhoudsbeurt kreeg ik te horen dat mijn velg op begint te raken. Nu wil ik volgend jaar een geheel nieuwe fiets aanschaffen en zal op deze nog een km of 3 a 4000 rijden.
Áls ik er voor kies om voor deze fiets nieuwe wielen aan te schaffen zit ik wel aan tubeless te denken. Echter, wil ik daar niet al te veel geld aan uitgeven. Mijn vraag is nu, zijn deze er in een set voor ong 300 euro of zit ik dan helemaal mis? En als ze er zijn, is de kwaliteit dan ook goed, of is goedkoop dan duurkoop?
Alvast bedankt!
-
- Forum-lid
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 09 jul 2018 10:21
- Locatie: Amsterdam
ik fiets nu denk ik iets van 1400 km op de bandjes van Giant, bevallen me tot nu toe prima. Dus dat ze gruwelijk slecht zijn valt wel mee.tom de groot schreef: ↑15 jun 2019 21:43Heb gehoord dat die banden echt gruwelijk slecht zijn.Orlok schreef: ↑14 jun 2019 12:36Als je dan toch een nieuwe fiets wil kopen neem dan een Giant racefiets die worden standaard uitgeleverd met tubelesswielen en -banden.Woutjedevries schreef: ↑14 jun 2019 05:19 Hallo.
Ik heb een vraag waar jullie hopelijk mee kunnen helpen. Bij mijn meest recente onderhoudsbeurt kreeg ik te horen dat mijn velg op begint te raken. Nu wil ik volgend jaar een geheel nieuwe fiets aanschaffen en zal op deze nog een km of 3 a 4000 rijden.
Áls ik er voor kies om voor deze fiets nieuwe wielen aan te schaffen zit ik wel aan tubeless te denken. Echter, wil ik daar niet al te veel geld aan uitgeven. Mijn vraag is nu, zijn deze er in een set voor ong 300 euro of zit ik dan helemaal mis? En als ze er zijn, is de kwaliteit dan ook goed, of is goedkoop dan duurkoop?
Alvast bedankt!
Voor 60 euro heb je andere banden. Om nou een fiets niet te kopen omdat de banden slecht zouden zijn is ook weer wat. Sowieso erg persoonlijk. Onder mijn bmc zaten vittoria rubino’s Sommige zweren erbij. Ik vind het de grootste kut banden die er bestaan. Had ik daarom geen bmc moeten kopen?tom de groot schreef: ↑15 jun 2019 21:43Heb gehoord dat die banden echt gruwelijk slecht zijn.Orlok schreef: ↑14 jun 2019 12:36Als je dan toch een nieuwe fiets wil kopen neem dan een Giant racefiets die worden standaard uitgeleverd met tubelesswielen en -banden.Woutjedevries schreef: ↑14 jun 2019 05:19 Hallo.
Ik heb een vraag waar jullie hopelijk mee kunnen helpen. Bij mijn meest recente onderhoudsbeurt kreeg ik te horen dat mijn velg op begint te raken. Nu wil ik volgend jaar een geheel nieuwe fiets aanschaffen en zal op deze nog een km of 3 a 4000 rijden.
Áls ik er voor kies om voor deze fiets nieuwe wielen aan te schaffen zit ik wel aan tubeless te denken. Echter, wil ik daar niet al te veel geld aan uitgeven. Mijn vraag is nu, zijn deze er in een set voor ong 300 euro of zit ik dan helemaal mis? En als ze er zijn, is de kwaliteit dan ook goed, of is goedkoop dan duurkoop?
Alvast bedankt!
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020
BMC Teamelite 02 2020
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40184
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Fiets niet kopen ivm banden gaat wat ver. Mavic wielen niet kopen ivm de verplichtte banden die erbij zitten is gewoon een principe ding.
Less is bore
Om eens tubeless uit te proberen is het toch een prima set of niet? Die banden oprijden en daarna lekker er op zetten wat je zelf wilt, als je door wilt gaan met tubeless.daniel1975 schreef: ↑16 jun 2019 15:26 Fiets niet kopen ivm banden gaat wat ver. Mavic wielen niet kopen ivm de verplichtte banden die erbij zitten is gewoon een principe ding.
Ondanks het negatieve advies van Daniel
De Mavics gekocht om eens tubeless uit te proberen. Bevalt het op de lange termijn, dan laat ik mijn DT Swiss wielen herspaken met tb velgen en worden de Mavics de back-up wielen.
De Mavics gekocht om eens tubeless uit te proberen. Bevalt het op de lange termijn, dan laat ik mijn DT Swiss wielen herspaken met tb velgen en worden de Mavics de back-up wielen.
Vandaag mijn 2e tubeless avontuur aangegaan. Jaren geleden al eens aan geroken toen ik een Time kocht met tubeless wielen (Fulcrum 3 2-way fit). Destijds was ik niet overtuigd genoeg en was er maar weinig keuze in banden. Nu eens kijken hoe het me bevalt.
Het installeren was voor mij nieuw. Vooraf een aantal YouTube video's gekeken van Parktool en GCN.
Vervolgens tubeless banden, Schwalbe One 25 mm, geïnstalleerd op mijn Bora's. Die zijn officieel niet geschikt zijn maar inmiddels zijn er genoeg positieve tubeless gebruikerservaringen, waardoor ik het wel aandurf. Deze wielen hebben geen spaakgaten, dus tape was niet nodig.
Qua ventielen had ik al gelezen dat het bij de Bora's nauw komt, want de ventielgaten zijn vrij groot., Daarom gekozen voor 60 mm ventielen van Muc-off. Deze komen met drie verschillende fittingen, waardoor de kans groot is dat er wel iets bij zou zitten dat zou passen.
- ventielen gemonteerd. Standaard fitting vooraf al vervangen door een conische van één maatje groter. Dat bleek prima te werken
- banden gemonteerd. Ging niet heel lastig, wel een bandenwipper nodig maar niet extreem.
- vervolgens tóch eens geprobeerd of ze zouden ploppen zonder compressor/air booster maar dat bleek ijdele hoop. Dus het grove geschut van stal gehaald.
- het voorwiel verloor al snel lucht, dus leeg laten lopen, 30 ml sealant erin en nog eens proberen
- verloor weer lucht
- hieldraad ingespoten met zeepsop en nog eens opgepompt
- luchtdicht
Achterband nog voor het omleggen ingespoten met zeepzop en die was meteen luchtdicht. Rondje door de buurt gereden zodat de sealant goed verdeeld is en enkele uren laten zijn ze nog op druk.
Eens kijken of dat morgenochtend nog zo is.
Het installeren was voor mij nieuw. Vooraf een aantal YouTube video's gekeken van Parktool en GCN.
Vervolgens tubeless banden, Schwalbe One 25 mm, geïnstalleerd op mijn Bora's. Die zijn officieel niet geschikt zijn maar inmiddels zijn er genoeg positieve tubeless gebruikerservaringen, waardoor ik het wel aandurf. Deze wielen hebben geen spaakgaten, dus tape was niet nodig.
Qua ventielen had ik al gelezen dat het bij de Bora's nauw komt, want de ventielgaten zijn vrij groot., Daarom gekozen voor 60 mm ventielen van Muc-off. Deze komen met drie verschillende fittingen, waardoor de kans groot is dat er wel iets bij zou zitten dat zou passen.
- ventielen gemonteerd. Standaard fitting vooraf al vervangen door een conische van één maatje groter. Dat bleek prima te werken
- banden gemonteerd. Ging niet heel lastig, wel een bandenwipper nodig maar niet extreem.
- vervolgens tóch eens geprobeerd of ze zouden ploppen zonder compressor/air booster maar dat bleek ijdele hoop. Dus het grove geschut van stal gehaald.
- het voorwiel verloor al snel lucht, dus leeg laten lopen, 30 ml sealant erin en nog eens proberen
- verloor weer lucht
- hieldraad ingespoten met zeepsop en nog eens opgepompt
- luchtdicht
Achterband nog voor het omleggen ingespoten met zeepzop en die was meteen luchtdicht. Rondje door de buurt gereden zodat de sealant goed verdeeld is en enkele uren laten zijn ze nog op druk.
Eens kijken of dat morgenochtend nog zo is.
Laatst gewijzigd door havana op 19 jun 2019 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.