Als ik de Platin ga rijden dan is een streeftijd niet aan de orde, ben blij als ik het overleef
Alpenbrevet 2019
hallo mede forum leden!
Ben nieuw op dit forum en las dat jullie allemaal gaan in augustus.
Heb er erg veel zin in en ben benieuwd hoe het gaat zijn 5 lange cols op 1 dag.
Helaas geen van mijn fietsmaten durfde de uitdaging aan of had tijd, dus ga alleen in augustus.
Ik ben er vanaf woensdag einde dag en wil donderdag alvast wat verkennen of cols doen die niet op het programma staan.
Hebben jullie nog tips en kan ik misschien bij een groepje aanhaken die donderdag?
Helaas geen van mijn fietsmaten durfde de uitdaging aan of had tijd, dus ga alleen in augustus.
Ik ben er vanaf woensdag einde dag en wil donderdag alvast wat verkennen of cols doen die niet op het programma staan.
Hebben jullie nog tips en kan ik misschien bij een groepje aanhaken die donderdag?
Dat klopt.
Gefeliciteerd met je keuze voor één van de mooiste en waarschijnlijk één van de zwaarste cyclo's: prachtige scenery en wegen, goede organisatie, maar niet zo groot als sommige anderen qua beleving en "body". Kan niet spreken over Platina, want vorig jaar Gold gedaan: verslag is op topic van vorig jaar te vinden.El Condor schreef: ↑17 jun 2019 22:18 hallo mede forum leden!
Probeer ook altijd wat "niet-tocht-klimmen" te doen als ik er ben en zat vorig jaar eerst paar dagen in Meiringen, Van daar andere kant Susten gedaan (fenomenaal mooi) en Grimsel (dan wel weer zelfde kant als de tocht, maar was jeugdsentiment voor mij ) Ook vanuit Andermatt genoeg keuzes.
Nog iets briljants van Alpenbrevet: je kunt je eigen startvak kiezen, verantwoording bij de deelnemers liggen. Heb mezelf iets ambitieuzer ingedeeld. Achter de motor (of was 't een auto ?) starten naar Wassen, voet van Susten, vandaar gaat het los, prima te doen.
Succes en vooral plezier alvast !
Dat eigen startvak kiezen kon ook bij de Arlberg giro. En dat concept werkt fantastisch. Bijna iedereen gaat in een handig startvak staan. De snellere vooraan, de langzamere achteraan. Alleen de late inschrijversb hebben pech, die staan standaard achteraan
Live fast; die young. mijn blog
Je mag gerust aanhaken, maar heel ambitieuze plannen hebben wij niet. Donderdag is in principe onze reisdag, plan is om dan ‘s middags nog even de Furka op te bollen vanuit Andermatt. Vrijdag beentjes omhoog en zaterdag koers.
Ik kom ook donderdagochtend aan, hotel Posta in Sedrun. Dat is nog wel een eindje van de start maar kon niks (betaalbaars...) dichterbij vinden. Ben van plan donderdagmiddag nog ritje te maken, wil woensdag al eind op weg gaan en ergens zuid-Duitsland slapen. Maar als ik zo zie gaan jullie allemaal Platinum en ik zilver dus samen inrijden wordt sowieso uitdagend voor mij