Zeker en ook voor een maatje een zelfde setje besteld en ontvangen. Mij bevallen ze uitstekend, ook al op Waalse wegen getest...
Carbon clinchers uit China vragen
Hoelang heb je moeten wachten?
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
- Infinito GB
- Forum-lid
Goede keus. Heb dezelfde set. 25 mm breed. Fiets er al een jaar met veel plezier op. Zelfs in zuid Limburg prima mee gereden.. Heb een seizoen met de bijgeleverde remblokken gereden op vlak terrein. Nu gebruik ik de Swisstop blokken.. die remmen prima, en laten je velgen heel.
Welke banden gebruik je? Heb je wat foto's?Infinito GB schreef: ↑17 jun 2019 22:23Goede keus. Heb dezelfde set. 25 mm breed. Fiets er al een jaar met veel plezier op. Zelfs in zuid Limburg prima mee gereden.. Heb een seizoen met de bijgeleverde remblokken gereden op vlak terrein. Nu gebruik ik de Swisstop blokken.. die remmen prima, en laten je velgen heel.
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
[zeikmodus aan] Weten je wielen dat ze in Zuid-Limburg rijden of impliceer je eigenlijk dat de wielen niet zo goed zijn maar dat ze het toch wel goed doen in Zuid-Limburg. En ik hoop dat je met de Swisstop in Zuid-Limburg gereden hebt.[/zeikmodus uit]Infinito GB schreef: ↑17 jun 2019 22:23
Fiets er al een jaar met veel plezier op. Zelfs in zuid Limburg prima mee gereden.. Heb een seizoen met de bijgeleverde remblokken gereden op vlak terrein. Nu gebruik ik de Swisstop blokken.. die remmen prima, en laten je velgen heel.
Ik lees net een paar posts terug dat China prima wielen maakt, dus waarom zouden ze niet in het Heuvelland gebruikt kunnen worden ?? Ook in de Alpen zouden ze zich dus gewoon moeten kunnen bewijzen - maar ik lees bij veel mensen dat ze dan toch maar veilig aluminium rijden.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Zoiets als deze?aukebaas schreef: ↑10 jun 2019 20:48 Hey mensen,
Ik ben me aan het oriënteren op nieuwe wielen. Omdat ik vorige week de nieuwe SRAM etap force heb gekocht met XDR en schijfremmen, is mijn huidige setje Reynolds niet meer te gebruiken. Juist omdat ik nu schijfremmen heb, zie ik het wel als optie om iets uit China te bestellen. Het remoppervlak, de hittebestendigheid doet niet meer ten zake, dus ik zie de carbon velgen niet meer als kritisch iets.
De zoektocht dus. Ik heb het topic doorgelezen waar een aantal verkopers naar voren komen. Verder is ook van alles op aliexpress te vinden. Ik ben zelf wel gecharmeerd van 55mm hoge velgen. Omdat ik een XDR naaf nodig heb, denk ik aan een DT Swiss 350 hubs, waar een XDR body voor te bestellen is. Ik heb nog geen verkoper gevonden die meteen de XDR body kan leveren. Mochten jullie één weten hoor ik het graag.
Wat mij overigs tegenvalt, is dat de afwerking van de velgen van de UD vezels allemaal mat zwart zijn of hoogglans. Het lijkt erop alsof velgen niet strak uit de mal komen en de chinezen alle velgen spuiten. Als ik kijk naar mijn Reynolds uit 2010, maar ook naar de hedendaagse merken (ENVE, Scope, Vision), zie ik de mooie UD vezels lopen, terwijl de velgen niet van 1 km afstand naar je flikkeren. Zie als voorbeeld hoe het zou moeten zijn deze link:
https://cdn-cyclingtips.pressidium.com/ ... Disc-8.jpg
Mijn vraag aan jullie: Kennen jullie leveranciers die wel velgen strak uit de mal krijgen? Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt.
Ik heb sinds enkele weken ook een setje farsportswielen in men fiets steken. Ze bollen echt heel super en bergaf in 3B enzo totaal geen problemen mee gehad. Echter zit er wat speling op mijn naven precies. Het is niet veel, maar het baart me toch wat zorgen. Kan ik dit zelf makkelijk oplossen?
En hoelang moest je wachten op bericht van verzending?
En gebruik je de bijgeleverde quick releases?
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Ongeduldig? Volgens mij een paar dagen.
Nee gebruik de quick releases niet omdat ik een paar tita spannertjes heb gestoken. Maar de meegeleverde quick releases zien er solide uit.
Ja, precies wat ik bedoelde! Bedankt voor alle reacties. Ik heb inmiddels de wielen besteld op aliexpress bij C-razy carbon Store. Hij heeft een goede ranking en heeft me erg goed geholpen bij al mijn vragen. Ook kon hij een XDR body aanbieden. Als het goed is krijg ik precies de looks die ik bedoel. Hij heeft nog wat foto's opgestuurd dus weet wat de bedoeling is. Het is geworden:
55mm wheelset 24/24 holes clincher/Tubeless U shape
Black DT350S hubs center lock
XDR body
black pillar 1423 spokes straight pull
Black nipples
The rim finish without paint
no brake track
front 100*12 and rear 142*12
500 euro.
Ik zal laten weten wat mijn bevindingen zijn.
\'It is strange that people buy light bicycles for physical exercise\'