Tubeless
De hieldraad altijd insmeren met zeepsop. Ik doe dat altijd als de band is gemonteerd en gebruik daarvoor een platte kast voor tussen band en velg.
Btw, Probeer een hard kunststof ring/afstandbusje te gebruiken tussen het ventielmoertje en de velg. Enerzijds voorkom je dat de velg beschadigt en anderzijds is het makkelijker het moertje met de hand los te draaien.
Muc-off tubelessventielen ken ik niet maar voorkeur is een tubelessventiel met uitneembare kern. Dat zorgt ervoor dat je zonder kern de band sneller/makkelijker kan laten ploppen alsvorens deze met gemonteerde kern op te pompen.
Neem altijd een reserve biba mee, Murphy: "Anything that can go wrong, will go wrong"
Btw, Probeer een hard kunststof ring/afstandbusje te gebruiken tussen het ventielmoertje en de velg. Enerzijds voorkom je dat de velg beschadigt en anderzijds is het makkelijker het moertje met de hand los te draaien.
Muc-off tubelessventielen ken ik niet maar voorkeur is een tubelessventiel met uitneembare kern. Dat zorgt ervoor dat je zonder kern de band sneller/makkelijker kan laten ploppen alsvorens deze met gemonteerde kern op te pompen.
Neem altijd een reserve biba mee, Murphy: "Anything that can go wrong, will go wrong"
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dank voor de tips. Btw de Muc-off ventielen hebben een verwijderbare kern, wat wel zo handig is met het toedienen van de sealant.
Zijn er tubeless ventielen zonder verwijderbare kern dan ?
En in principe altijd zorgen dat banden zonder sealant op druk komen anders loop je risico dat vloeistof aan alle kanten gaat ontsnappen bij het oppompen.
Al kan dat misschien lastig zijn als je niet tlr velgen hebt.
En in principe altijd zorgen dat banden zonder sealant op druk komen anders loop je risico dat vloeistof aan alle kanten gaat ontsnappen bij het oppompen.
Al kan dat misschien lastig zijn als je niet tlr velgen hebt.
De sealant die ik heb mag/kan je niet via het ventiel toevoegen, maar moet in de band gegoten worden.DDX schreef: ↑19 jun 2019 20:11 Zijn er tubeless ventielen zonder verwijderbare kern dan ?
En in principe altijd zorgen dat banden zonder sealant op druk komen anders loop je risico dat vloeistof aan alle kanten gaat ontsnappen bij het oppompen.
Al kan dat misschien lastig zijn als je niet tlr velgen hebt.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13788
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dan ben ik heel benieuwd wat daar de reden van is.
Vlgns mij niet maar omdat ik in het begin de ventielen heb gebruikt uit (oude) binnenbanden heb ik ook losse ventielen waarbij de kern niet is te verwijderen. Tegenwoordig heb je tubelessventielen in alle lengtematen.DDX schreef: ↑19 jun 2019 20:11 Zijn er tubeless ventielen zonder verwijderbare kern dan ?
En in principe altijd zorgen dat banden zonder sealant op druk komen anders loop je risico dat vloeistof aan alle kanten gaat ontsnappen bij het oppompen.
Al kan dat misschien lastig zijn als je niet tlr velgen hebt.
De sealant vooraf in de band doen gaat wel maar dan moet de band wel meteen in de velg ploppen want anders krijg je idd dat de sealant eruit lekt/moet en dan wordt het een zooitje.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Waarschijnlijk zit er dan glitter of kristallen in wat het ventiel kan verstoppen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Als je veel zeepsop gebruikt verdunt het de sealant maar heb er zelf geen idee van wat het verder met de sealant doet. Gebruik niet te veel zeepsop zou ik zeggen, toch.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik heb in het verleden van dat spul (stearine) bij Kwik-fit gehaald maar was geen succes, dus toch maar zeepsop blijven gebruiken.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
3500km mee gefietst, 0 lek, bevallen mij beter dan de schwalbe durano.tom de groot schreef: ↑15 jun 2019 21:43Heb gehoord dat die banden echt gruwelijk slecht zijn.Orlok schreef: ↑14 jun 2019 12:36Als je dan toch een nieuwe fiets wil kopen neem dan een Giant racefiets die worden standaard uitgeleverd met tubelesswielen en -banden.Woutjedevries schreef: ↑14 jun 2019 05:19 Hallo.
Ik heb een vraag waar jullie hopelijk mee kunnen helpen. Bij mijn meest recente onderhoudsbeurt kreeg ik te horen dat mijn velg op begint te raken. Nu wil ik volgend jaar een geheel nieuwe fiets aanschaffen en zal op deze nog een km of 3 a 4000 rijden.
Áls ik er voor kies om voor deze fiets nieuwe wielen aan te schaffen zit ik wel aan tubeless te denken. Echter, wil ik daar niet al te veel geld aan uitgeven. Mijn vraag is nu, zijn deze er in een set voor ong 300 euro of zit ik dan helemaal mis? En als ze er zijn, is de kwaliteit dan ook goed, of is goedkoop dan duurkoop?
Alvast bedankt!