Heeft (voor mij) niets te maken of ze uit China komen ja/nee.rene schreef: ↑18 jun 2019 09:30[zeikmodus aan] Weten je wielen dat ze in Zuid-Limburg rijden of impliceer je eigenlijk dat de wielen niet zo goed zijn maar dat ze het toch wel goed doen in Zuid-Limburg. En ik hoop dat je met de Swisstop in Zuid-Limburg gereden hebt.[/zeikmodus uit]Infinito GB schreef: ↑17 jun 2019 22:23
Fiets er al een jaar met veel plezier op. Zelfs in zuid Limburg prima mee gereden.. Heb een seizoen met de bijgeleverde remblokken gereden op vlak terrein. Nu gebruik ik de Swisstop blokken.. die remmen prima, en laten je velgen heel.
Ik lees net een paar posts terug dat China prima wielen maakt, dus waarom zouden ze niet in het Heuvelland gebruikt kunnen worden ?? Ook in de Alpen zouden ze zich dus gewoon moeten kunnen bewijzen - maar ik lees bij veel mensen dat ze dan toch maar veilig aluminium rijden.
Betreft de carbon remrand, bij veel slepend remmen kan dit problemen opleveren. Iets wat je dus in heuvels/bergen doet. Google hier eens op. Hoeft geen probleem te zijn wanneer je gedoseerd remt / een goede afdaler bent.
Daarnaast remmen velgremmen op alu nu eenmaal beter.
Alu's geven mij meer veiligheid, het extra gewicht neem ik hiervoor op de koop toe. Daarnaast zit mijn bergcasette gemonteerd op mijn alu's. Dit maakt het wisselen ook eenvoudiger. Let wel, remblokken moeten ook gewisseld worden.