Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
PietH
- Forum-lid
-
Contact
PietH
21 jun 2019 14:36
bakboord1 schreef: ↑21 jun 2019 11:36
De volgende keer komt een electrische mountainbike met bagagedrager langs en denkt iemand: 'Hé, die neem ik mee."
Benieuwd of er dan nog steeds zo laconiek op wordt gereageerd.
Imho kun je dit in de huidige tijd gewoon niet meer doen.
Citaat uit het NOS bericht:
"Hij wijst erop dat een toezichthouder tijdens zo'n oefening de aanwezige wapens altijd in de gaten houdt.
In dit geval zou de toezichthouder ook de fietsers hebben gezien. "Hij heeft die situatie toen ingeschat en niet gehandeld. De fietsers stapten namelijk al snel weer op hun fiets om verder te gaan", aldus de woordvoerder."
Klinkt alsof alles toch redelijk onder controle was, ook als er evt. iemand wel zou hebben geprobeerd het ding mee te nemen.
-
Magic666
- Forum-lid
Magic666
21 jun 2019 16:42
-
Martin78
- Forum-lid
Martin78
21 jun 2019 19:29
edwin01 schreef: ↑21 jun 2019 10:48
Ik vind het wel een aannemelijk verhaal. Weet je wat zo'n ding weegt? Als je halsoverkop moet wegwezen neem je een .50 niet even op je nek. Dan haal je de de afsluiter eruit en maak je gewoon dat je wegkomt....
Het komt wat anders over als ik het typ, maar ik ben meer dan 6 jaar beroeps militair geweest en je wordt geleerd dat in welke omstandigheden ook je wapen is op de man.
Dus een punt 50 tijdens alleen maar een oefening achterlaten is echt een hele dikke blooper
Laatst gewijzigd door
Martin78 op 21 jun 2019 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
erikkie39
- Forum-lid
erikkie39
21 jun 2019 19:39
Ik vind de toon van dit artikel echt schandalig. Iemand die als een achterlijke idioot iemand anders bijna dood rijdt (of helemaal, we weten de uitkomst nog niet), door bewust in te halen in of vlak na een bocht (zie foto) en daarmee op de verkeerde helft te komen. En dan zo baggetaliseren als onhandige inhaalmanoeuvre en met dat quasi grappig doorgestreepte 'zo, weer eentje minder'. Echt misselijkmakend.
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4
-
Magic666
- Forum-lid
Magic666
21 jun 2019 19:44
Tja, Dumpert dochter hè.....
-
nijkie
- Forum-lid HC
nijkie
21 jun 2019 20:21
Als ze dit soort teksten niet juridisch gaan aanpakken vraag ik mij af waar het einde is.
De schrijver van dit artikel moet zelf maar eens aangereden worden kijken of die nog zo schrijft over zichzelf.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
-
EmPeHa
- Forum-lid
EmPeHa
22 jun 2019 00:06
Martin78 schreef: ↑21 jun 2019 19:29
edwin01 schreef: ↑21 jun 2019 10:48
Ik vind het wel een aannemelijk verhaal. Weet je wat zo'n ding weegt? Als je halsoverkop moet wegwezen neem je een .50 niet even op je nek. Dan haal je de de afsluiter eruit en maak je gewoon dat je wegkomt....
Het komt wat anders over als ik het typ, maar ik ben meer dan 6 jaar beroeps militair geweest en je wordt geleerd dat in welke omstandigheden ook je wapen is op de man.
Dus een punt 50 tijdens alleen maar een oefening achterlaten is echt een hele dikke blooper
Maar dan denk ik meer aan een persoonlijk wapen. Een .50 sleep je ook niet de eetzaal of dixi in. Werkelijk onbeheerd is natuurlijk wat anders, maar dat kan ik me ook niet voorstellen.
-
sharkman113
- Forum-lid HC
sharkman113
22 jun 2019 10:23
k vind de toon van dit artikel echt schandalig. Iemand die als een achterlijke idioot iemand anders bijna dood rijdt (of helemaal, we weten de uitkomst nog niet), door bewust in te halen in of vlak na een bocht (zie foto) en daarmee op de verkeerde helft te komen. En dan zo baggetaliseren als onhandige inhaalmanoeuvre en met dat quasi grappig doorgestreepte 'zo, weer eentje minder'. Echt misselijkmakend.
Slecht misschien maar dit soort berichten kun je beter gewoon negeren. Iemand met enige vorm van schrijftalent of ambitie gaat zeker niet voor zo'n site schrijven. Net als bij sites zoals Dumpert pas je de schrijvers aan op het lezerspubliek (en boven het nivo van een rioolput komt zulk volk helaas nooit).
Helaas hebben dit soort figuren één eigenschap die ze wel aardig beheersen en dat is de behoefte hun ingevingen steeds weer over die van de voorgangers heen te schreeuwen (vermoed meestal dat ze in de werkelijke wereld niets te zeggen hebben en het zo proberen te compenseren).
-
RVV
- Forum-lid
RVV
23 jun 2019 14:00
Ppphfff vanochtend 500 meter voor huis bijna expres van de weg geramd omdat ik zegge en schrijve 200 meter voordat ik op de (zeer brede) weg fietste iets eerder van het (slechte) fietspad afging.. een lul in een Audi met vrouw en kind op de achterbank rijdt vol toeterend op nog geen 10 cm naast mij met de bedoeling om mij te laten vallen... woest werd ik.. hij remde af om mij ook nog even verbaal de les te lezen.. ik moest op het fietspad... ik zei gek.. je hebt notabene een kind op de achterbank dit had hartstikke fout kunnen gaan.. ik mocht niet op de weg... dus daarom mag jij mij bijna doodrijden zei ik... ik was in staat....... toen maar tot 10 geteld en laten gaan.... zinloos...
Even later fiets ik met mijn vrouw naar het werk.. rustig en stil landweggetje.. naast elkaar snelheid 22 km/h ofzo komt een mongool in een bmw x5 vol toeterend er aan (door de wind van voren hoor je de auto domweg niet) ik kijk even over mijn schouder om de situatie in te schatten en krijgt van een kale kop een middelvinger.. ik laat me iets afzakken om achter mijn vrouw te fietsen.. plankgas scheurt ie vlak langs ons op een heel smal weggetje.. ik zat echt op het kantje maar mijn vrouw durft dat niet.. en ook daardoor op 10 cm volgas er langs.....
Tot zover weer een fijne zondag op de fiets... dankzij de wielren haat...
-
De Tukker
- Forum-lid
De Tukker
23 jun 2019 14:41
Dan maar eens een vrolijker berichtje ...
Ik draaide een smal fietspad op dat druk werd bevolkt door voetpadders met honden. Ze weken vloeiend uiteen links en rechts van het pad. Honden 'strak aan de voet'. Ze groetten mij vriendelijk vanuit hun zelfbenoemde 'erehaag'. Uiteraard groette ik hen even vriendelijk terug, zoals ik dat altijd doe als ik mede-weggebruikers passeer.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
-
Marcopfiets
- Forum-lid
Marcopfiets
23 jun 2019 15:09
Sommige automobilisten moet je door hun raampje naar buiten trekken en hun kloten er af trekken.
-
RVV
- Forum-lid
RVV
23 jun 2019 17:53
Marcopfiets schreef: ↑23 jun 2019 15:09
Sommige automobilisten moet je door hun raampje naar buiten trekken en hun kloten er af trekken.
Dat denk je in dit soort situaties wel, gelijktijdig weet je dat je dan ook gelijk de kwaaie pier bent. En voor je het weet sta je als asociale en agressieve wielrenner op dumpert/GeenStijl...overigens ben ik helemaal niet agressief ingesteld en conflictmijdend... onder de streep haal je toch nooit je gelijk