Fietspad Scheveningen-Kijkduin al klaar?
-
- Forum-lid
Ik moet toch even wat ergernissen kwijt. Rijd ik met een lekker voorjaarszonnetje in de duinen. Kom ik op een zeker moment toch weer een stel tegen dat breeduit op het fietspad rijdt.
- De benen stilhouden en van een redelijk afstand mededelen dat je er aan komt en er langs wilt. Resultaat: Een veel te laat omkijkende fietser die vervolgens vergeet rechtdoor te rijden.
- Rustig afremmen er eventjes achter rijden op minder dan halve snelheid. Dan een vriendelijk verzoek er langs te mogen. Resultaat. Gemopper en commentaar dat ik bel zou moeten monteren. (Wat proefondervindelijk enkel als resultaat geeft dat het commentaar achterwege blijft maar het gemopper toeneemt)
- Op volle snelheid doorrijden en op het kantje erlangs scheuren. Resultaat: Schrikkende recreanten die niets meer kunnen uitbrengen en mogelijk de controle over de fiets verliezen.
Dan kies ik liever voor de optie het fietspad op zekere tijden te mijden. Ook voor een rustig ritje.
- De benen stilhouden en van een redelijk afstand mededelen dat je er aan komt en er langs wilt. Resultaat: Een veel te laat omkijkende fietser die vervolgens vergeet rechtdoor te rijden.
- Rustig afremmen er eventjes achter rijden op minder dan halve snelheid. Dan een vriendelijk verzoek er langs te mogen. Resultaat. Gemopper en commentaar dat ik bel zou moeten monteren. (Wat proefondervindelijk enkel als resultaat geeft dat het commentaar achterwege blijft maar het gemopper toeneemt)
- Op volle snelheid doorrijden en op het kantje erlangs scheuren. Resultaat: Schrikkende recreanten die niets meer kunnen uitbrengen en mogelijk de controle over de fiets verliezen.
Dan kies ik liever voor de optie het fietspad op zekere tijden te mijden. Ook voor een rustig ritje.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik pas alle drie de opties in meer of mindere mate toe.
Ik weiger echter pertinent om te buigen voor de mopperende groepjes op het fietspad. Ook die moeten netjes plaats maken.
Overigens irriteer ik mij wel dood aan sommige groepen wielrenners die met 35+ door de duinen racen. Ben vorig jaar zomer ook op een drukke avond door die Westlandse idioten (oa. met Mustang shirts) bijna de berm in gereden, met als grote pech voor de heren dat ik genoeg fietservaring heb en ik mij niet laat intimideren en de fiets dus gewoon netjes op het fietspad houdt. Resultaat: 2 mannen die voor Paus speelden en het asfalt kusten.
Ik weiger echter pertinent om te buigen voor de mopperende groepjes op het fietspad. Ook die moeten netjes plaats maken.
Overigens irriteer ik mij wel dood aan sommige groepen wielrenners die met 35+ door de duinen racen. Ben vorig jaar zomer ook op een drukke avond door die Westlandse idioten (oa. met Mustang shirts) bijna de berm in gereden, met als grote pech voor de heren dat ik genoeg fietservaring heb en ik mij niet laat intimideren en de fiets dus gewoon netjes op het fietspad houdt. Resultaat: 2 mannen die voor Paus speelden en het asfalt kusten.
Less is bore
Ik zat het me ook al af te vragen of je er overheen kan, een van me favoriete routes als ik >100km wil trainen. s,morgens voor 10 uur en bij minder mooi weer goed te doen.
Gewoon en beetje rekening met elkaar houden dan gaat het prima
Gewoon en beetje rekening met elkaar houden dan gaat het prima
[quote="kilometervreter"] Rustig afremmen er eventjes achter rijden op minder dan halve snelheid. Dan een vriendelijk verzoek er langs te mogen. Resultaat. Gemopper en commentaar dat ik bel zou moeten monteren. (Wat proefondervindelijk enkel als resultaat geeft dat het commentaar achterwege blijft maar het gemopper toeneemt)
[/quote]
Een 'zeik niet zo, ouwe zak' werkt dan super
[/quote]
Een 'zeik niet zo, ouwe zak' werkt dan super
-
- Forum-lid
Is dit het pad dat ongeveer begint bij de watertoren wat constant op en af gaat?
[quote="Anaszi2.0"][quote="kilometervreter"] Rustig afremmen er eventjes achter rijden op minder dan halve snelheid. Dan een vriendelijk verzoek er langs te mogen. Resultaat. Gemopper en commentaar dat ik bel zou moeten monteren. (Wat proefondervindelijk enkel als resultaat geeft dat het commentaar achterwege blijft maar het gemopper toeneemt)
[/quote]
Een 'zeik niet zo, ouwe zak' werkt dan super[/quote]
Ik zeg dan altijd heel cynisch "dank u wel", werkt ook prima...
[/quote]
Een 'zeik niet zo, ouwe zak' werkt dan super[/quote]
Ik zeg dan altijd heel cynisch "dank u wel", werkt ook prima...
- daniel1975
- Forum-lid HC
[quote="Aristos"]Nope, dat is van Scheveningen naar Katwijk (via Wassenaarse Pad). Die ligt er gewoon prima bij.[/quote]
Ze zouden alleen die stomme nepkasseien er uit moeten gooien. Irritante dingen.
Ze zouden alleen die stomme nepkasseien er uit moeten gooien. Irritante dingen.
Less is bore
Dat is wel mooi dat ze deze weg eindelijk een keer gaan aanpassen. Tot kijkduin was het altijd nog redelijk goed te doen maar na kijkduin is het een ramp.
Na veel gemopper en opmerkingen van recreanten heb ik heb vorige week dan toch maar een fietsbel gekocht. Kijken hoe ze nu zullen reageren.
Na veel gemopper en opmerkingen van recreanten heb ik heb vorige week dan toch maar een fietsbel gekocht. Kijken hoe ze nu zullen reageren.
[quote="Daniel1975"][quote="Aristos"]Nope, dat is van Scheveningen naar Katwijk (via Wassenaarse Pad). Die ligt er gewoon prima bij.[/quote]
Ze zouden alleen die stomme nepkasseien er uit moeten gooien. Irritante dingen.[/quote]
Dat vind ik nou juist een goede maatregel om enigszins de snelheid eruit te halen voor de bochten. Ze liggen, als ik me goed herinner, bijna allemaal bij bochten, die niet altijd overzichtelijk zijn. Dit is wel een hulpmiddel om te voorkomen dat elke hardfietser zich blind in die bocht gooit op hoge snelheid.
Het is elke keer maar een stukje van 1-2 meter, dus dan vind ik dat nog niet zo erg.
Ze zouden alleen die stomme nepkasseien er uit moeten gooien. Irritante dingen.[/quote]
Dat vind ik nou juist een goede maatregel om enigszins de snelheid eruit te halen voor de bochten. Ze liggen, als ik me goed herinner, bijna allemaal bij bochten, die niet altijd overzichtelijk zijn. Dit is wel een hulpmiddel om te voorkomen dat elke hardfietser zich blind in die bocht gooit op hoge snelheid.
Het is elke keer maar een stukje van 1-2 meter, dus dan vind ik dat nog niet zo erg.
Alles is relatief
Vandaag op het nieuwe fietspad gefietst, prima asfalt.
Ze hebben er alleen een laagje zand op achtergelaten na de werkzaamheden.
oja, het laatste stukje (bij scheveningen) is nog niet helemaal klaar geloof ik, de weg loopt iig anders dan vroeger.
over die keitjes tussen scheveningen en wassenaar: van mij mogen ze weg.. net als die drempelkuilen (drempels naar beneden ipv omhoog)
Ze hebben er alleen een laagje zand op achtergelaten na de werkzaamheden.
oja, het laatste stukje (bij scheveningen) is nog niet helemaal klaar geloof ik, de weg loopt iig anders dan vroeger.
over die keitjes tussen scheveningen en wassenaar: van mij mogen ze weg.. net als die drempelkuilen (drempels naar beneden ipv omhoog)
Die drempel kuilen zijn onlangs vervangen door plateau drempels.
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift