Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe fiets...maar welke??

floep78
Forum-lid

floep78 06 mar 2010 18:10

Goedendag forumleden,

Ook ik ben sinds kort opzoek naar een nieuwe fiets....maar zie nu al door de bomen het bos niet meer.

Ik fiets nu voor het vijfde jaar en fiets tot op heden op een Speedline en campa chorus afgemonteerd. Aangezien het nu toch wel op begint te raken en je toch wel iets nieuws wilt ben ik nu maar opzoek gegaan.

Eerst bij de plaatselijke FM geweest die me een Sensa Lombardia aanbood.
Ik kende het hele merk nog niet en weet ook niet goed waar ik dit moet plaatsen (prijs/kwaliteit).

Is de genoemde fiets een goede of is er voor hetzelfde geld wel beters op de markt verkrijgbaar?

Budget ligt rond de € 2000,=
En pre (lees een must :P) is dat de fiets Campa Centaur (of beter) is afgemonteerd.

Uiterlijk is natuurlijk belangrijk maar veel belangrijker is stijfheid/kwaliteit van de fiets.

wie o wie kan mij helpen.

ALVAST BEDANKT!

dario
Forum-lid

dario 06 mar 2010 18:15

Als je al vijf jaar fietst moet je toch een béétje een idee hebben van je voorkeuren/noden?!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

gijs01
Forum-lid

gijs01 06 mar 2010 18:40

Er is zoveel te krijgen:

Je meldt je voorkeur voor Centaur. Italiaans frame erbij doen? Italiaanse schonen als Wilier en een alu De Rosa zijn wel haalbaar voor 2 ruggen. Occasion kun je ook wel Colnago's en zelfs een enkele Pinarello vinden.

Toch heb je bij dit budget meer waar voor je geld als je een merk uitzoekt met een goiede prijs/kwaliteitverhouding. De liefhebbers van Canyon, Stevens, Cube en Bulls zullen je deze ongetwijfeld nog gaan aanprijzen. Ikzelf vind de Cube de mooiste van dat stel.
Camerig is prachtig!

lvp
Forum-lid

lvp 06 mar 2010 18:50

Gijs01 schreef:Er is zoveel te krijgen:

Je meldt je voorkeur voor Centaur. Italiaans frame erbij doen? Italiaanse schonen als Wilier en een alu De Rosa zijn wel haalbaar voor 2 ruggen. Occasion kun je ook wel Colnago's en zelfs een enkele Pinarello vinden.

Toch heb je bij dit budget meer waar voor je geld als je een merk uitzoekt met een goiede prijs/kwaliteitverhouding. De liefhebbers van Canyon, Stevens, Cube en Bulls zullen je deze ongetwijfeld nog gaan aanprijzen. Ikzelf vind de Cube de mooiste van dat stel.

+1

floep78
Forum-lid

floep78 06 mar 2010 18:51

Dario schreef:Als je al vijf jaar fietst moet je toch een béétje een idee hebben van je voorkeuren/noden?!

Een beetje een idee heb ik ook wel..maar zoals ik al zei...door de vele bomen zie ik het bos niet meer.

En aangezien hier genoeg mensen met kennis zitten is mijn vraag om wellicht met mooie modellen/alternatieven te komen. Bij een FM zijn ze toch vaker wat minder objectief is mijn idee.

Zodat ik daarna stad en land kan afrijden om bij de verschillende FM's de fietsen te gaan bekijken.

dario
Forum-lid

dario 06 mar 2010 21:02

Ha, je dacht dat wij hier objectief zijn?!? :D

Nee, serieus: veel hangt af van je eigen voorkeuren. Wil je carbon of alu? Kies je voor pure degelijkheid of wil je ook voor stijl betalen? Kan je zelf wat sleutelen of heb je voor alles een FM nodig? Wil je koersen, of gewoon gezellig toeren op zondag? Etcetera, etcetera...
Hoedanook, voor die prijs een slechte fiets vinden is moeilijker dan een goede.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

floep78
Forum-lid

floep78 06 mar 2010 22:16

Ik zal nog wat extra toevoegingen doen.

Ik wil er niet mee gaan koersen...maar ik zal me zelf onderverdelen onder de fanatieke toerfietsers (elke jaar fietsen we op eigen gelegenheid de Marmotte)

voorop de degelijkheid van de fiets,
daarnaast doe ik in principe al het onderhoud zelf.

Of het nu carbon of alu moet worden ben ik nog niet helemaal uit..maar nu neig ik wel meer naar het carbon toe. Maar dat is puur obv hetgeen de FM tegen me verteld heeft.

reinreidsma
Forum-lid

reinreidsma 06 mar 2010 22:34

Misschien toch eens, voorzichtig, aarzelend, met een schuin oog en misschien zonder vooroordelen kijken bij.... Vos?? Pina F5 voor 2300...
rein

dario
Forum-lid

dario 06 mar 2010 23:04

Hm... deze handelaar ken ik niet, maar scroll eens tot de Colnago Dream met Centaur... (juist, ja: die blauwe! :) ) http://www.dasia-sport.nl/Racefietsen.html
Afijn, succes ermee!

100cols
Forum-lid

100cols 07 mar 2010 11:32

In deze prijsklasse sta je voor de keuze om een 'gewoon' carbon frame te nemen of een 'mooi' alu-frame. Aanhalingstekens, want enigszins subjectief. Als je fietsenmaker een beetje mee wil werken, dan is een CAAD9 met Centaur en bijvoorbeeld Zonda wel ongeveer haalbaar voor jouw budget.

Als je niet vast zit aan een LBS dan zijn er wellicht opties met een (nog) betere prijs/kwaliteit.

Plaats reactie