Momenteel heb ik de Sigma Karma Pro en die bevalt me goed.
Echter de batterijduur mag wat mij betreft langer zijn en nu ik een oversized stuur op mijn racefiets heb kan ik de Karma niet meer monteren.
Heeft er iemand ervaringen met de Lupine Tesla 4?
Dat merk staat volgens mij wel goed bekend.
Vragen die ik heb;
1 Is dit makkelijk op verschillende modellen stuur(bocht) te monteren? (o.a. FSA WingPro compact, en verschillende MTB-sturen)
2 Wat is het lichtbeeld, m.a.w. verblind ik tegenliggers of niet?
3 Is de lamp makkelijk te justeren (hoger-lager, links-rechts)?
Hopelijk kent iemand deze lamp want de zoeken leverde me niets op.
thnx
Lupine Tesla 4 ervaringen?
Heb deze lamp nu 1.5 jaar. Vorig winter/zomer veel gebruikt. Afgelopen winter wat minder vanwege sneeuw/ijs etc. Reden van aanschaf is dat ik in het donker op onverlichte wegen veilig door wilde trainen.
Je hebt 3 standen.
Eerste stand (minst sterke), gebruik ik wanneer er straat verlichting is.
Tweede stand, gebruik ik op onverlichte wegen, met tegenliggers.
Derde stand, gebruik ik op onverlichte wegen zonder tegenliggers.
De licht opbrengst is enorm. De rijweg vooruit is is in stand 3 erg goed verlicht. Links/rechts verlichting is ook meer dan voldoende. Op lupine staan voorbeeld fotos die volgens mij wel kunnen kloppen. Ik rij meestal in stand 2 mijnrustige duur trainingen, dan is de snelheid niet zo hoog en het zicht toch meer dan voldoende op onverlichte wegen.
Je moet wel wennen aan het erg "witte" licht. Als je een tijdje met de lamp hebt gefietst en daarna afstapt, dan leek het of ik nog een witte vlek voor me zag.
Tegenliggers worden verblind, daarom moet je zorgen dat je vanaf stand 2 de lamp voldoende naar beneden laat schijnen, zodanig dat je zelf nog wel voldoende zicht hebt. Ook automobilisten verminderen nogal eens hun vaart omdat ze denken dat er een gemotoriseerde voertuig aan komt. Dus bij tegenliggers naar beneden richten, want het komt echt asociaal over!
De bevestiging is eenvoudig op mijn FSA energy stuur. Zoals gezegd kun je de lamp eenvoudig in verticale richting richten. Horizontaal niet.
Wanneer je een hartslag meter hebt (ik heb de ROX), dan kan het signaal verstoord worden door deze lamp (vanaf stand 2). Meestal zet ik dan de lamp links op het stuur en de computer zoveel mogelijk rechts. Meestal gaat dat goed. Bij stand 3 doet je hartslag meter het niet meer.
De bevestiging (niet de rubber elastiek) die aan de lamp vast zit en waarmee je de lamp op het stuur zet is nu al redelijk versleten. Ik kan de lamp echter nog steeds zonder problemen op het stuur bevestigen.
Wanner de accu bijna leeg is dan wordt er een lampje rood als waarschuwing.
Ik heb geen ervaring met andere lampen in deze prijs klasse of vergelijkbare licht opbrengst. De lamp is erg prijzig, maar ik heb nooit spijt gehad van deze aanschaf.
Je hebt 3 standen.
Eerste stand (minst sterke), gebruik ik wanneer er straat verlichting is.
Tweede stand, gebruik ik op onverlichte wegen, met tegenliggers.
Derde stand, gebruik ik op onverlichte wegen zonder tegenliggers.
De licht opbrengst is enorm. De rijweg vooruit is is in stand 3 erg goed verlicht. Links/rechts verlichting is ook meer dan voldoende. Op lupine staan voorbeeld fotos die volgens mij wel kunnen kloppen. Ik rij meestal in stand 2 mijnrustige duur trainingen, dan is de snelheid niet zo hoog en het zicht toch meer dan voldoende op onverlichte wegen.
Je moet wel wennen aan het erg "witte" licht. Als je een tijdje met de lamp hebt gefietst en daarna afstapt, dan leek het of ik nog een witte vlek voor me zag.
Tegenliggers worden verblind, daarom moet je zorgen dat je vanaf stand 2 de lamp voldoende naar beneden laat schijnen, zodanig dat je zelf nog wel voldoende zicht hebt. Ook automobilisten verminderen nogal eens hun vaart omdat ze denken dat er een gemotoriseerde voertuig aan komt. Dus bij tegenliggers naar beneden richten, want het komt echt asociaal over!
De bevestiging is eenvoudig op mijn FSA energy stuur. Zoals gezegd kun je de lamp eenvoudig in verticale richting richten. Horizontaal niet.
Wanneer je een hartslag meter hebt (ik heb de ROX), dan kan het signaal verstoord worden door deze lamp (vanaf stand 2). Meestal zet ik dan de lamp links op het stuur en de computer zoveel mogelijk rechts. Meestal gaat dat goed. Bij stand 3 doet je hartslag meter het niet meer.
De bevestiging (niet de rubber elastiek) die aan de lamp vast zit en waarmee je de lamp op het stuur zet is nu al redelijk versleten. Ik kan de lamp echter nog steeds zonder problemen op het stuur bevestigen.
Wanner de accu bijna leeg is dan wordt er een lampje rood als waarschuwing.
Ik heb geen ervaring met andere lampen in deze prijs klasse of vergelijkbare licht opbrengst. De lamp is erg prijzig, maar ik heb nooit spijt gehad van deze aanschaf.
(2013) Engadin Radmarathon, Oetztaler Radmarathon, Charly Gaul
(Fiets) Cervelo R3
(Fiets) Cervelo R3
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Als je een beetje handig bent kan je ook zelf een lampje maken dat minimaal zo goed is als de lupine.
Ik heb voor de mtb een zelfbouwlamp en voor op mijn helm een karma. De karma is echter twee weken geleden overleden. Aangezien ik nog garantie had heb ik hem terug gestuurd. Verwacht dus dat ik een nieuwe krijg.
De karma is trouwens een prima lamp maar als je hem echt wil gebruiken op donkere stukken presteerd hij maar magertjes. De tesla of een zelfbouwlamp geeft echt veeeeel meer licht.
Ik heb voor de mtb een zelfbouwlamp en voor op mijn helm een karma. De karma is echter twee weken geleden overleden. Aangezien ik nog garantie had heb ik hem terug gestuurd. Verwacht dus dat ik een nieuwe krijg.
De karma is trouwens een prima lamp maar als je hem echt wil gebruiken op donkere stukken presteerd hij maar magertjes. De tesla of een zelfbouwlamp geeft echt veeeeel meer licht.