Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Afstellen achterderailleur

wjans1979
Forum-lid

wjans1979 01 jul 2019 16:38

Hoi allemaal,

Ik heb net een nieuwe Ultegra 12-30 casette en 10-speed ketting op mijn fiets gelegd. Nu wil hij niet soepel schakelen. De limit schroeven staan volgens mij goed. Ik kan naar het zwaarste en lichtste tandwiel schakelen zonder dat de ketting van de cassette afloopt.

De ketting schakelt niet goed op het tweede en derde tanwiel. De schroef voor spanning op de kabel staat helemaal 1 kant op. Als ik hem de andere kant op draai (meer spanning geloof ik), dan gaat het schakelprobleem naar kleinere tandwielen, maar het blijft wel. Ik verwacht dus dat ik de andere kant op moet draaien, maar daar zit ik op mijn max.

Betekent dit dat het tijd wordt voor een nieuwe kabel of is dit op een andere manier op te lossen?

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 01 jul 2019 16:59

Vervang het achterste stukje van de buitenkabel. Hoe zit de binnenkabel er ter plaatse uit? Voor montage van de kabel de wartel helemaal indraaien. Die gebruik je om na montage de kabel op spanning te zetten voor het lichtste verzet.

Plaats reactie