Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
DJDennis
- Forum-lid
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 12 jun 2015 05:45
DJDennis
29 jun 2019 17:01
mhr-zip schreef: ↑29 jun 2019 08:41
DJDennis schreef: ↑28 jun 2019 16:25
havana schreef: ↑28 jun 2019 09:05
Ondanks het feit dat ik nog geen tubeless-expert ben, heb ik er toch een artikel over geschreven op Cyclokalender. Hierbij geholpen door twee ervaren tubeless-rijders.
Feedback is altijd welkom.
http://bit.ly/2X2Qw8M
Mooi artikel. Er zijn echter wel sealants die druk tot 7 bar aankunnen. Ik gebruik nu Squirt sealant met korrels die je nog los moet toevoegen, zgn beadblocks. Deze zijn niet via het ventiel toe te voegen dus altijd met een losse buitenband en voorzichtig opleggen.
Ik gebruik ook Squirt, maar bij mij zaten er geen losse korrels bij
https://www.salden.nl/squirt-seal-anti- ... block.html
Volgens mij is deze nog niet zo lang te koop. Ik had per ongeluk ook degene zonder korrels gekocht, na een vriendelijk mailtje aan squirt en een kleine vergoeding kreeg ik ze opgestuurd
-
Drossie2
- Forum-lid
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22
Drossie2
30 jun 2019 22:05
Drossie2 schreef: ↑28 jun 2019 21:30
Vanmiddag de nieuwe Continental GP5000 tubeless gemonteerd.
Eerst ging het niet helemaal goed en had ik lekjes. Na het gebruiken van zeepsop klakte de banden meer bij het oppompen en was er zo goed als geen lek. Na het toevoegen van sealant en het wiel even rond te draaien, lijken beide banden prima te zijn. Straks de druk nog even controleren en dan morgen de grote rest met een rit van 110km.
De banden werden gemonteerd op mijn nieuwe Farsports wielen.
Ik denk wel dat mujn ventielen te kort zijn. Wanneer ik de kern verwijderde, kon ik de banden niet meer oppompen omdat het ventiel dan niet ver genoeg uit de velg kwamen.
Gisteren 113km gefietst, vandaag 130km.
Dat ging behoorlijk goed. Alleen lijkt de voorband wel langzaam druk te verliezen. Niet veel, maar er is verlies.
In mijn 27,5 47c banden, zat er 90ml sealant. Wanneer ik schud met het wiel, hoor je de sealant heen en weer gaan. Dat heb ik niet met mijn 25mm banden nu. Er zit wel maar een 30ml sealant in. Bij het schudden hoor ik helemaal niets. Is dit omdat de druk veel hoger is? Of te weinig sealant?
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
-
Orlok
- Forum-lid HC
- Berichten: 6130
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
01 jul 2019 10:16
Drossie2 schreef: ↑30 jun 2019 22:05
Drossie2 schreef: ↑28 jun 2019 21:30
Vanmiddag de nieuwe Continental GP5000 tubeless gemonteerd.
Eerst ging het niet helemaal goed en had ik lekjes. Na het gebruiken van zeepsop klakte de banden meer bij het oppompen en was er zo goed als geen lek. Na het toevoegen van sealant en het wiel even rond te draaien, lijken beide banden prima te zijn. Straks de druk nog even controleren en dan morgen de grote rest met een rit van 110km.
De banden werden gemonteerd op mijn nieuwe Farsports wielen.
Ik denk wel dat mujn ventielen te kort zijn. Wanneer ik de kern verwijderde, kon ik de banden niet meer oppompen omdat het ventiel dan niet ver genoeg uit de velg kwamen.
Gisteren 113km gefietst, vandaag 130km.
Dat ging behoorlijk goed. Alleen lijkt de voorband wel langzaam druk te verliezen. Niet veel, maar er is verlies.
In mijn 27,5 47c banden, zat er 90ml sealant. Wanneer ik schud met het wiel, hoor je de sealant heen en weer gaan. Dat heb ik niet met mijn 25mm banden nu. Er zit wel maar een 30ml sealant in. Bij het schudden hoor ik helemaal niets. Is dit omdat de druk veel hoger is? Of te weinig sealant?
Als je 'goed' luistert moet je het horen klotsen, anders zit er te weinig of niets in, toch.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13746
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
01 jul 2019 11:32
Conti voor montage altijd goed ontvetten (eigenlijk alle banden). Ik weet niet of het bij de race ook zo is, maar de MTB,s waren zo vet vanbinnen. Ik deed het altijd met remmenreiniger.
De vloeistof houd dan beter. Ook een rede dat ik de schwalbe montage vloeistof gebruik. Deze droog snel uit en zodoende kan de latex afdichten. met (teveel) zeepsop kan dat een probleem zijn, zeker in koude periode.
Echter met de zware conti,s zou ik verwachten dat ze op druk blijven zonder vloeistof dat doen de veel lichter schwalbes ook al.
-
Drossie2
- Forum-lid
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22
Drossie2
02 jul 2019 14:02
wasbeer2006 schreef: ↑01 jul 2019 11:32
Conti voor montage altijd goed ontvetten (eigenlijk alle banden). Ik weet niet of het bij de race ook zo is, maar de MTB,s waren zo vet vanbinnen. Ik deed het altijd met remmenreiniger.
De vloeistof houd dan beter. Ook een rede dat ik de schwalbe montage vloeistof gebruik. Deze droog snel uit en zodoende kan de latex afdichten. met (teveel) zeepsop kan dat een probleem zijn, zeker in koude periode.
Echter met de zware conti,s zou ik verwachten dat ze op druk blijven zonder vloeistof dat doen de veel lichter schwalbes ook al.
Vandaag nog eens gekeken. Druk in voorband van 6 naar 4 bar gegaan. Achterband van 6 naar 5 bar gegaan.
Morgen eens opnieuw beginnen en banden eens goed ontvetten.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13746
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
02 jul 2019 15:42
Drossie2 schreef: ↑02 jul 2019 14:02
Vandaag nog eens gekeken. Druk in voorband van 6 naar 4 bar gegaan. Achterband van 6 naar 5 bar gegaan.
Morgen eens opnieuw beginnen en banden eens goed ontvetten.
Dat zou ik ook weer niet doen weer die troep eruit, laat lekker zitten paar keer rijden en in de zon zetten en het wordt wel beter
meestal, geen garantie zakt de spanning tijdens het rijden veel minder dan stilstaand
-
Liketoride
- Forum-lid
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 18 sep 2016 21:25
Liketoride
06 jul 2019 22:26
Na 3000km op de Hutchinson Sector 28mm vandaag voor het eerst lek...Een fiks gaatje en de latex spoot eruit...een minuut lang vinger op het gaatje gehouden en toen beginnen met pompen...latex begon toch weer te spuiten...weer minuut vinger erop gelegd en weer bijpompen...nog een keer hetzelfde ritueel en toen bleef het dicht. De rit verder uit kunnen rijden zonder noemenswaardig drukverlies. Moet ik er nu een plakker of plug in doen of kan ik gewoon doorrijden?
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13746
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
07 jul 2019 13:16
Als het dicht blijft gewoon doorrijden. Zet het gat even "boven" kunnen de kristallen drogen
-
ric
- Forum-lid
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
- Locatie: Nieuwkoop
ric
07 jul 2019 14:53
Mijn banden (Panaracer Gravelking TLC-36mm) willen niet op de velgrand "ploppen".
Compressor geeft niet heel veel druk/luchtvolume maar eerder lukte het wel met andere banden.
Zeepsop en later sealant op de bandrand helpt niet.
Iemand nog een goede tip?
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13746
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
07 jul 2019 15:39
Wat je kan proberen.
1ste optie
Met biba monteren en 1 kant losmaken, biba verwijderen en de ene losse kant monteren soms lukt het dan.
2de optie
Extra rondje velglint
-
Orlok
- Forum-lid HC
- Berichten: 6130
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
07 jul 2019 15:58
3de optie
Op druk brengen zonder losneembaar ventielkern waardoor er meer luchtstroom ontstaat om de band te laten ploppen
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
ric
- Forum-lid
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
- Locatie: Nieuwkoop
ric
07 jul 2019 16:11
Dank.
Ik zet de compressor er al op zonder ventielkern.
Heb er al latex in dus wordt snel een knoeiboel.
Zal morgen nog eens proberen en anders ga ik denk naar lbs.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)