Op de weg ipv het schelpenpad toch? Dan zal dat geen verplicht fietspad zijn lijkt me. En een 60km weg is, op uitzonderingen na, ook niet verboden voor fietsers. En een Fietspad dat 20m van de weg ligt is gewoon een los fietspad en hoort niet bij de weg. (dat is al zo bij > 5m dacht ik... Regelgeving vooral interessant bij rotondes).hopjes schreef: ↑03 jul 2019 16:48Heb je goed gelezen?! Ik fiets soms op de weg ipv op het fietspad omdat dat veiliger is voor de andere fietsers op het fietspad. Daarvan mag iedereen vinden wat die wil, maar dat is MIJN mening en gevoel. Dus maak ik de keuze om op de weg te fietsen ipv op het fietspad.Ernie C. schreef: ↑03 jul 2019 15:23 Waarom moet een beginnend automobilist leren dat wielrenners op de weg rijden omdat ze zo nodig zo snel mogelijk willen rijden met een voertuig dat niet zo geschikt is om 30+km/te rijden op alle fietspaden?
Uitleg geven waarom er in waaiers wordt gereden slaat al helemaal nergens op. Ik snap ook waarom autocoureurs in een bocht de gehele breedte van de baan gebruiken maar dat betekent niet dat ik mij kan inleven in iemand die dat doet op de openbare weg.
Lee's je laatste stuk nog eens door, hoevaak "je", "ik", "mijn" je gebruikt om je keuze te onderbouwen (die keuze die gewoon valide is en toegestaan). En dat wat een ander er van vindt jou niet uit maakt want het is toch jouw keuze.
Verplaats je dan eens in de automobilist. Die dat tegen komt en dan denkt, egoïstische wielrenner. Het is toch precies de egoïstische gedachte waar we zo'n hekel aan hebben als anderen dat doen (mbt hard rijden, geen voorrang geven, nog snel even inhalen met de auto, etc). Die hebben ook allemaal hun idee daarbij dat het net even handiger is, beter uit komt, veiliger is. En maakt dan ook niet uit wat de ander er van vindt....