Gravel-racers
-
- Forum-lid
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 15 feb 2018 09:27
De Canyon Grail AL 7.0 (let op: niet SL) kost momenteel 1499 euro. Die kostte voorheen nog 1399. Stille prijsverhoging.
Let ook op. Niet te bestellen. Geen enkele kleur en maat.Eddy Merckx schreef: ↑02 jul 2019 21:10 De Canyon Grail AL 7.0 (let op: niet SL) kost momenteel 1499 euro. Die kostte voorheen nog 1399. Stille prijsverhoging.
Ik denk dat men met de prijs al inspeelt op de nieuwe grx groep die ik logischerwijs ga verwachten vanaf model 2020, deze is ook iets duurder dan de 105 equivalent.
-
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 21 jan 2015 14:23
Heb sinds een paar maand een Rondo Ruut cf2, topfiets. Ben geen grote Sram fan maar de rival groep doet het tot nu toe prima. Eerste upgrade was onlangs het wel heel brede stuur vervangen door een smaller gravel exemplaar van pro, de pro discover. De panaracer gravelking sk banden zijn top.
Mooie fietsjes die Ruuts. Lang over getwijfeld om te kopen maar uiteindelijk maariets saais en bekends gekocht.mtbracefrank schreef: ↑03 jul 2019 21:10 Heb sinds een paar maand een Rondo Ruut cf2, topfiets. Ben geen grote Sram fan maar de rival groep doet het tot nu toe prima. Eerste upgrade was onlangs het wel heel brede stuur vervangen door een smaller gravel exemplaar van pro, de pro discover. De panaracer gravelking sk banden zijn top.5280EBFB-1BDF-45D0-BD61-6B7DDAB970C1.jpeg
Hoe doet die 1x11 groep het eigenlijk op de asfalt?mtbracefrank schreef: ↑03 jul 2019 21:10 Heb sinds een paar maand een Rondo Ruut cf2, topfiets. Ben geen grote Sram fan maar de rival groep doet het tot nu toe prima. Eerste upgrade was onlangs het wel heel brede stuur vervangen door een smaller gravel exemplaar van pro, de pro discover. De panaracer gravelking sk banden zijn top.5280EBFB-1BDF-45D0-BD61-6B7DDAB970C1.jpeg
Grote gaten in de versnellingen of valt dit nog mee?
Giant TCR 0 2013
Kona Rove LTD 2021
Kona Rove LTD 2021
Ik vind het na enige gewenning best meevallen. Met een 40 11-36 heb ik in iedergeval een groot genoeg bereik. In de sprint haal ik nog vrij gemakkelijk 55km/uur.Den Deze schreef: ↑04 jul 2019 20:41Hoe doet die 1x11 groep het eigenlijk op de asfalt?mtbracefrank schreef: ↑03 jul 2019 21:10 Heb sinds een paar maand een Rondo Ruut cf2, topfiets. Ben geen grote Sram fan maar de rival groep doet het tot nu toe prima. Eerste upgrade was onlangs het wel heel brede stuur vervangen door een smaller gravel exemplaar van pro, de pro discover. De panaracer gravelking sk banden zijn top.5280EBFB-1BDF-45D0-BD61-6B7DDAB970C1.jpeg
Grote gaten in de versnellingen of valt dit nog mee?
Wat je wel merkt is dat het wat vermoeiender is. Je zit op zo'n 10rpm verschil tussen de versnellingen wat het soms lastig maakt een fijn been tempo te houden.
Ik was eerst van plan om met één fiets zowel het bos in te gaan als mee met de wielrenners. Uiteindelijk blijkt dat voor mij net een tikkie te zwaar. Met die dikke sloffen moet je toch net een tandje harder trappen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 21 jan 2015 14:23
Heb er 40 voor en 11-42 achter op liggen. Kan er op asfalt prima mee uit de voeten. Vind de overgang tussen de versnellingen wel prima.
Met plezier. Vandaag eens geluisterd bij de FM, verwacht hem in België niet beschikbaar voor eind dit jaar.Vliegende ton schreef: ↑27 jun 2019 19:47 @pelep thanks voor het opmerken idd een goede kandidaat ...die Revolt 0 is wel erg gaaf..maar ook €€€€€€
Na lange twijfelen en verschillende fietsen te vergelijken heb ik eigenlijk een keuze gemaakt en een Bombtrack Hook EXT-C frameset besteld. Gisteren mijn oude Domane uit elkaar genomen om zoveel mogelijk onderdelen te hergebruiken, en zal volgende weekend (hopelijk) beginnen met de opbouw.
Vraag is nu of ik blijf met de 700c wielset en kies voor dikkere banden, of een setje 650b kopen en de 700c houden als een extra set wielen me dunnere banden.....
Vraag is nu of ik blijf met de 700c wielset en kies voor dikkere banden, of een setje 650b kopen en de 700c houden als een extra set wielen me dunnere banden.....
-
- Forum-lid
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 30 apr 2015 17:25
Ik heb intussen 650b met 2.1 thunderbirds en 1.8 terreno dry gereden in mijn gravelracer en dat stuurt duidelijk anders/lomper als 700c met 35-40mm. Voornamelijk offroad is het leuk, maar op asfalt is/voelt het minder snel. 650b met mtb banden hou ik erbij, maar 700c met 35-40mm blijft het meest allround vlgs mij.
-
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 21 jan 2015 14:23
sleech schreef: ↑07 jul 2019 09:07 Na lange twijfelen en verschillende fietsen te vergelijken heb ik eigenlijk een keuze gemaakt en een Bombtrack Hook EXT-C frameset besteld. Gisteren mijn oude Domane uit elkaar genomen om zoveel mogelijk onderdelen te hergebruiken, en zal volgende weekend (hopelijk) beginnen met de opbouw.
Vraag is nu of ik blijf met de 700c wielset en kies voor dikkere banden, of een setje 650b kopen en de 700c houden als een extra set wielen me dunnere banden.....
Mooie frameset ik zou gewoon eerst met de 700c set gaan rijden met evt wat bredere banden. Een extra 650b set kun je altijd nog aanschaffen.