Het grote domme vragen topic
Alles heeft zijn charme. Maar het belangrijkste is weten waar je mee bezig bent.
Ga NOOIT totaal niet (of onvoldoende) voorbeid dingen doen zoals Ronde van Vlaanderen, Amstel, mont Ventoux, enz
Stel realistische doelen voor jezelf.
Een belangrijk item kwam nog niet aan bod: terreinkennis en kennis van eigen kunnen.
Ga NOOIT totaal niet (of onvoldoende) voorbeid dingen doen zoals Ronde van Vlaanderen, Amstel, mont Ventoux, enz
Stel realistische doelen voor jezelf.
Een belangrijk item kwam nog niet aan bod: terreinkennis en kennis van eigen kunnen.
Vogezen en dan b.v. La Schlucht, Le Markstein, Col du Donon, Hundsruck vanaf Masevaux, Chevrères vanuit Plancher-Bas en de Ballon vanaf Giromagny. Dan kom je nooit ruim boven de 7% en de gemiddeldes blijven onder de 4,5%
Ook is het niet heel ver rijden.
Campagnolo Ultra Dork
Fiets eens 20km aan 1 stuk tegen een serieuze tegenwind op, dan krijg je een idee van klimmen zonder dat je een berg op moet.
persoonlijk vind ik alles korter dan een uur aan 1 stuk bergop best goed te doen, alles langer worden mijn benen dik en gaat het moeilijker.
persoonlijk vind ik alles korter dan een uur aan 1 stuk bergop best goed te doen, alles langer worden mijn benen dik en gaat het moeilijker.
Gewoon net als al het andere waar je nog geen ervaring mee hebt. Dus opbouwen. Heuvelrug, Rijk van Nijmegen, Limburg, Ardennen, Eifel, Vogezen, Alpen.
Max Verstappen is ook in een skelter begonnen.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6236
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Dit heeft niets met disc te maken, begon al voor de disc hype en lijkt een mode ding te zijn (Deels op het "aero" marketing verhaal).
Voor de remklauw is het zelfs nadelig, het beperkt de ruimte binnen de driehoek bij je achteras, al zijn de klauwen tegenwoordig zo compact uitgevoerd dat het prima kan.
Overigens vind ik het, in niet al te extreme vorm, best wel mooi. Heb het ook niet voor niets zo laten bouwen door BartV bij mijn Wind
Voor de remklauw is het zelfs nadelig, het beperkt de ruimte binnen de driehoek bij je achteras, al zijn de klauwen tegenwoordig zo compact uitgevoerd dat het prima kan.
Overigens vind ik het, in niet al te extreme vorm, best wel mooi. Heb het ook niet voor niets zo laten bouwen door BartV bij mijn Wind
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik vind het op zich wel mooi , de lagere inzet van de achterkant. Doordat er juist discs wordt gebruikt heb je geen onmogelijke kabel loop meer naar de achterrem.
Wat ik overigens wel spuug- maar dan ook echt spuuglelijk vind aan deze frames is: Doordat de kabels door de voorbouw lopen bij sommige fietsen moet het balhoofd zo dik gemaakt worden dat het b.v. bij de Cannondale buiten proportie is. De spacers vallen zo dus nog meer op en zijn erg lelijk in mijn ogen.
Wat ik overigens wel spuug- maar dan ook echt spuuglelijk vind aan deze frames is: Doordat de kabels door de voorbouw lopen bij sommige fietsen moet het balhoofd zo dik gemaakt worden dat het b.v. bij de Cannondale buiten proportie is. De spacers vallen zo dus nog meer op en zijn erg lelijk in mijn ogen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40476
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dat lossen ze toch al jaaaaaren ook op andere manieren op.
Less is bore
Ofwel de ver-MTB'sering van de racer.