Wielen meegenomen naar mijn werk waar goede compressor is.
Suf dat ik daar niet eerder aan dacht
Plop, plop, plopperdeplop
Fiets Magazine nr. 12-2024 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Wielen meegenomen naar mijn werk waar goede compressor is.
Tja, goed gereedschap is het halve werk zou ik maar zeggen.
Je ziet er niets van, maar dat begreep je denk ik
Helaas, de reparatie met een rubberenplug heeft het vandaag maar een half uur vol gehouden, het lek sprong onder het rijden weer open. Een binnenband was toen de enige oplossing.Orlok schreef: ↑14 jul 2019 12:08 Vanmorgen stond mijn Schwalbe Pro One achterband bijna leeg en zat mijn frame onder de latex, dus . . . . . duidelijk een lekke band onderweg gehad. Natuurlijk had ik al het een en ander opgemerkt maar daar verder geen aandacht aan geschonken omdat met gewoon weer op druk pompen alles weer in orde zou zijn.
Helaas vanmorgen dus niet ondanks de latex die er nog in zat bleef het lek latex borrelen bij een druk van 7bar en ging weer dicht omstreeks de 5bar, dus bleef er niets anders over dan toch maar aan de binnenkant plakken.
Echter, sinds een jaar ongeveer heb ik in het blad van een kleine schroevendraaier van 2mm een inkeping gezaagd met een dremel om daarmee een rubberplug te kunnen inprikken. Nou had ik al een paar keer geprobeerd met een oude band maar zonder succes omdat de pluggen gewoon te dik en voor autobanden geschikt zijn. Echter nu zag ik mijn kans schoon om het weer eens te proberen zonder de band te hoeven demonteren maar nu met een in de lengte door de midden geknipte plug en warempel het is gelukt. Nu alleen even afwachten of de band op druk blijft en dan een proefritje maken.
Misschien wel als dat ervoor zorgt dat de plug in de band blijft, heb nooit de behoefte gehad zo'n Dynaplug aan te schaffen en dacht het op mijn manier op te lossen, jammer helaas.