Tubes for Dummies
Vraagje voor de latex-experts:
Zondag een vittoria cx tube lek gereden op een steentje. Onderweg opgelost met wat Schwalbe doc blue en een co2 patroon.
Na 50km begon de tube terug druk te verliezen, daarna nog eens bijgepompt om thuis te geraken.
Ik kan natuurlijk niet in de tube kijken om te zien hoe groot het gat is in de binnenband.
Verwachten jullie dat de tube wel te herstellen zal zijn met Orange Seal?
Zondag een vittoria cx tube lek gereden op een steentje. Onderweg opgelost met wat Schwalbe doc blue en een co2 patroon.
Na 50km begon de tube terug druk te verliezen, daarna nog eens bijgepompt om thuis te geraken.
Ik kan natuurlijk niet in de tube kijken om te zien hoe groot het gat is in de binnenband.
Verwachten jullie dat de tube wel te herstellen zal zijn met Orange Seal?
Vrijwel zeker kan ik dit antwoorden met JA ! Als het steentje geen kei was van 1 cm doorsnede maar echt een gaatje is het vrijwel zeker te dichten.JDW schreef: ↑15 mei 2019 09:54 Vraagje voor de latex-experts:
Zondag een vittoria cx tube lek gereden op een steentje. Onderweg opgelost met wat Schwalbe doc blue en een co2 patroon.
Na 50km begon de tube terug druk te verliezen, daarna nog eens bijgepompt om thuis te geraken.
Ik kan natuurlijk niet in de tube kijken om te zien hoe groot het gat is in de binnenband.
Verwachten jullie dat de tube wel te herstellen zal zijn met Orange Seal?
Door gas diffusie ( vlgs mij ) ontsnapt CO2 uit een patroon sneller dan lucht uit een band, dus dat zou zeker een reden zijn dat je na 50 km moest bijpompen. Ook een latex biba ( in dit geval in de tube ) zal ook eerder lucht verliezen dan een butyl binnenband.
Laatst gewijzigd door rene op 19 aug 2019 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Tis net als voegâh , met dat vingertje in de dijk .... zolang het er zit lekt het niet
#Tof spul dat Orange seal.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Mij ook zopas een 2ehands setje tubewielen gekocht. Zaterdag al meteen een koerske op gereden, ging goed. De achtertube verloor wel wat lucht dus zaterdag s'morgens nog snel bij Van Eyck een potje Squirt Sealant aangekocht, erin gekiept, oppompen en nu blijft de druk goed.
Ik hoor hier goede dingen over die Orange Sealant dus nog afwachten of ik deze ga aankopen of niet maar die Squirt werkt ook wel. In mijn voortube nog niets gedaan. Is het preventief nodig?
Dus vanaf nu zal ik hier af en toe iets posten. Ik heb nog geen reserve tubes dus ik moet ook nog de schrik overwinnen om een gewone tocht er op te gaan rijden. Die Squirt zal ik zowiezo dan al maar meenemen zeker?
To be continued...
Ik hoor hier goede dingen over die Orange Sealant dus nog afwachten of ik deze ga aankopen of niet maar die Squirt werkt ook wel. In mijn voortube nog niets gedaan. Is het preventief nodig?
Dus vanaf nu zal ik hier af en toe iets posten. Ik heb nog geen reserve tubes dus ik moet ook nog de schrik overwinnen om een gewone tocht er op te gaan rijden. Die Squirt zal ik zowiezo dan al maar meenemen zeker?
To be continued...
Dus gewoon ventieltje eruit? Spul erin? Wiel wat ronddraaien? Oppompen en weer verder?
En als je thuiskomt? Zorgen dat het ventiel op 12u staat ofzo?
Snel vraagje: spaak stuk; goede tube eraf, spaak erop en wiel richten. En nu?
1 laagje lijm op wiel en zelfde tube er terug op en dagje laten drogen en rijden? Of 2 lagen lijm? Of helemaal behandelen als een nieuwe band (lijmresten wat verwijderen en 2 lagen lijm) of...
1 laagje lijm op wiel en zelfde tube er terug op en dagje laten drogen en rijden? Of 2 lagen lijm? Of helemaal behandelen als een nieuwe band (lijmresten wat verwijderen en 2 lagen lijm) of...