Hoe stel ik mijn XT remmen af, het lukt niet. De blokken zitten op goede afstand van de velg.
Maar de velgrand wordt weggedrukt, dit is zwaar irrirant. Zit het wiel niet goed in het midden. Ik heb de blokken gecentreerd met de veerspannings boutjes maar dit hielp niets. 1 boutje is door vorige eigenaar wat rond gedraaid, het is een inbus boutje. Zijn die los te krijgen of moet ik de gehele rem vervangen?
Het betreft Shimano BR-M750 remmen. Hoe stel ik ze het beste af, de achterrem gaat ook zwaar, misschien een betere binnenkabel gebruiken?
XT remmen afstellen
Dat hoort met die stelschroefjes te kunnen.
Maar je kunt ook de veer achter dat palletje loshalen aan de kant waar de rem het minst werkt en die veer meer spanning geven door 'm iets verder uit te buigen.
En als je achterrem ook zwaar gaat zou ik de kabel even los maken om te voelen of het je kabel is of de rem die dat veroorzaakt.
Maar je kunt ook de veer achter dat palletje loshalen aan de kant waar de rem het minst werkt en die veer meer spanning geven door 'm iets verder uit te buigen.
En als je achterrem ook zwaar gaat zou ik de kabel even los maken om te voelen of het je kabel is of de rem die dat veroorzaakt.
Er bleek een hele kleine slag in het wiel te zitten, heb hem zo goed mogelijk afgesteld.
Als het boutje doorgedraaid is van mijn BR-M750 voor rem, welk boutje kan ik er dan voor in de plaats gebruiken? Het boutje wat er nu in zit om de rem de centreren is een inbus boutje. De maat staat niet vermeldt op de Shimano site.
Als het boutje doorgedraaid is van mijn BR-M750 voor rem, welk boutje kan ik er dan voor in de plaats gebruiken? Het boutje wat er nu in zit om de rem de centreren is een inbus boutje. De maat staat niet vermeldt op de Shimano site.
de veerspanning er af nemen door de veren achter dat pennetje los te nemen en dan linker en rechterboutje even ver in of uit draaien en dan het dolgedraaide boutje vastzetten met secondenlijm. en dan evt. verder afstellen door veer in- of uit te buigen.
of boutje eruit en nieuwe draad met overmaat boutje..wel lastig te doen...eventueel zelftappertje.
of nieuw remmetje...
http://cgi.ebay.nl/Shimano-XT-Bremskoer ... 5637b18bd3
of boutje eruit en nieuwe draad met overmaat boutje..wel lastig te doen...eventueel zelftappertje.
of nieuw remmetje...
http://cgi.ebay.nl/Shimano-XT-Bremskoer ... 5637b18bd3