Tsja, ik merk het niet alleen door de bochten maar ook gewoon op het rechte stuk. De banden zijn denk ik soepeler waardoor je meer grip hebt. Ik merk in iedergeval wel echt verschil.wasbeer2006 schreef: ↑20 jun 2019 10:35 De vraag is echter of het de grip is waardoor je harder door een bocht kan. dat geloof ik namelijk niet zo.
Het is eerder dat de band veel meer gevoel geeft waardoor jij er harder door durft.
In absolute grip zit bij de topbanden echt niet veel verschil.
Vittoria Corsa Graphene 2.0 vs Continental GP5000
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik heb beide gereden. Ik rij nu met de Corsa, omdat de bruine wang echt top staat in mijn fiets. Iets soepeler vind ik ze wel rijden, maar merkbaar?? De achterband van de corsa was na 3500 op. Grote pre voor de conti die echt langer meegaat.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Momenteel heb ik de Vittoria Corsa G2 er nu 2500km op liggen. Wel heb ik bij 1000km en nu bij 2500km de banden voor/achter omgewisseld om het slijtage patroon gelijk te houden. Nog niet lek gereden. Erg fijne band met veel grip. In de afdalingen tijdens de Transalp genoten door het vertrouwen dat deze banden geven. Bergop blijft gewoon zweten .....
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 11 mei 2006 22:40
Ik heb geen ervaring met de vittoria, maar na jaren heel weinig lekke banden op conti gp4000 s2 25mm, nu al twee keer lek in korte tijd op nieuwe gp5000 28mm. Ik ga dan toch twijfelen aan lekbestendigheid hier van.
Als je zoveel watt trapt dat je achterwiel doorslipt?amclassic-fan schreef: ↑24 jun 2019 20:41 Hoe kan je nu op een recht stuk voelen hoeveel grip een band heeft?
Met de gp5000 heb ik geen ervaring maar mijn ervaring met de 4000SII was zo een ramp dat ik nooit nog een continental band moet hebben. Iedere 500km stond ik lek tot de band gescheurd was aan de zijkant tijdens het oppompen. Nieuwe band gekocht en net hetzelfde verhaal.
Nu heb ik de vittoria corsa g+ en echt tevreden van. Nog nooit lek gereden op 4000km.
Hier (bijna) zelfde verhaal: nog nooit lek gereden met de Conti GP 4000.
Liggen er 4000 km op. (en de nieuwe 5000 liggen klaar).
Zo zie je maar dat ervaringen niet steeds gelijklopend zijn.
rijd al een paar jaar op vittoria corsa's. daarvoor had ik conti. Lekbestendigheid van de vittoria is geen enkel probleem, dat zijn ze. verschil met conti is dat ze 1/3e minder lang mee gaan. qua gebruik dus een stukje duurder. bollen doen ze super!
Ja dat heb ik gedaan.
De Corsa G+ rijdt iets soepeler. Bijna niet waarneembaar.
De Corsa G2 maakt iets minder geluid in de bochten
Ik merk geen verschil qua grip in de bochten bij droog weer
Mijn idee, maar dat is heel erg subjectief, is dat de G2 wat beter in de bochten ligt bij nat weer.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
bedankt voor de feedback, had het echter over beide nieuwe 'graphene 2.0' versies
Heb reeds de corsa control graphene 2.0 besteld, zouden iets duurzamer moeten zijn dan de gewone corsa's
Rolweerstand of dergelijke zal ik toch weinig van voelen, duurzaamheid zal men portemonnee zeker wel voelen, en komend van de budget Ultra sport's van conti zal wss bijna alles lekkerder zijn
Heb reeds de corsa control graphene 2.0 besteld, zouden iets duurzamer moeten zijn dan de gewone corsa's
Rolweerstand of dergelijke zal ik toch weinig van voelen, duurzaamheid zal men portemonnee zeker wel voelen, en komend van de budget Ultra sport's van conti zal wss bijna alles lekkerder zijn