iedereen heeft het graag over die idiote 10, maar 53/11 en 48/10 is exact hetzelfde. Met name aan 90rpm rijd je 57.5km/u
je ontwikkelt gewoon meer 'range' met die 12 speed.
https://www.sram.com/en/life/stories/x-range-gearing
en je het is duur
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Fiets Magazine nr. 2-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
iedereen heeft het graag over die idiote 10, maar 53/11 en 48/10 is exact hetzelfde. Met name aan 90rpm rijd je 57.5km/u
Knap als iemand in 1.500 km zijn cassette weet op te rijden. Zit nu op 8.800 km en ziet er nog steeds goed uit. Maar ik rij idd wel met een 36'er voor.wasbeer2006 schreef: ↑16 jul 2019 12:19 Ja maar op de 10 heb je veel meer weerstand en je rijd constant een tandje kleiner wat ook meer slijtage geeft. Waarom denk je dat tijdrijders met 58 voor rijden niet om 58/11 te rijden.
de gewone kettingbladen zijn er dus nu een cassettes zonder 10 en met een 18 erin voor de 11/26 en 11/28 en de AXS krijgt weinig commentaar meer. (alleen cassettes zonder 10 gaan ze niet maken)
Kijk maar eens op het MTB forum hoeveel er niet een eagle cassette in 1500km naar de vaantje rijden om ze "dom"met een 30 of 32 voor gaan rijden. zo,n 10, 11 of 12 tands houd het niet zo lang.
Het duur gaat nog wel een upgrade kit AXS is niet duurder dan een red etap twee jaar geleden die waren toen ook 1850 euro. dat argument is er niet.
Groot verschil (of ik moet het verkeerd begrepen hebben): Red Etap kon gecombineerd worden met elk 10-11 sp crankstel, cassette en 11sp ketting.wasbeer2006 schreef: ↑16 jul 2019 12:19 Het duur gaat nog wel een upgrade kit AXS is niet duurder dan een red etap twee jaar geleden die waren toen ook 1850 euro. dat argument is er niet.
Nou ik ben nog wat aan het uitzoeken...….
Dat ligt toch aan je eigen lichaamsmaten en lenigheid,Tenslotte moeten je benen het doen.