Canyon
Ik weet igg dat het met de dag veranderd op de site bij Canyon.
Het zou mooi zijn als de fiets alsnog in de aanbieding komt, ik dacht nl dat wat nu in de breakaway sale staat dat dat het is.
Ik kreeg trouwens mijn nieuwe Neuron ook ruim 1.5 maand eerder geleverd bij Canyon in Februari.
Het zou mooi zijn als de fiets alsnog in de aanbieding komt, ik dacht nl dat wat nu in de breakaway sale staat dat dat het is.
Ik kreeg trouwens mijn nieuwe Neuron ook ruim 1.5 maand eerder geleverd bij Canyon in Februari.
Ik had gehoopt dat Canyon met een update voor de Endurace/Ultimate zou komen waarbij ze de lage achterkant van de Aeroad over zouden nemen. Naast meer aero en comfort vind ik het er gaaf en modern uitzien.
Het enige jammere is dat alle nieuwe fietsen op elkaar lijken. (Ok misschien niet alle maar zo uit mn hoofd; Specialized Tarmac, BMC Roadmachine, Cannondale SuperSix Evo, Scott Addict, Willier Zero, etc).
Het enige jammere is dat alle nieuwe fietsen op elkaar lijken. (Ok misschien niet alle maar zo uit mn hoofd; Specialized Tarmac, BMC Roadmachine, Cannondale SuperSix Evo, Scott Addict, Willier Zero, etc).
Ik was eens de geometrie tabellen van de aeroad aan het bekijken omdat die altijd al mijn droomfiets geweest is maar ik die geometrie normaal niet aan kan (ik heb normaal een xl), maar als ik de 2xl neem met een 11cm stuurpen dan zit ik een halve cm korter en met dezelfde stack als op de ultimate..
Of ziet zo een 2xl er totaal niet meer uit? Of is die 11cm stuurpen ook niet aan te raden?
Of ziet zo een 2xl er totaal niet meer uit? Of is die 11cm stuurpen ook niet aan te raden?
Dat is natuurlijk geheel subjectief, maar ik vind de Canyon Aeroad in kleinere maten beter ogen dan grotere maten. Dit zit met name in de aansluiting van de zitbuis ten opzichte van het achterwiel. Als voorbeeld:
Maat M:
Maat XL:
Bij mijn eigen Canyon Aeroad in Maat L vind ik het nog acceptabel:
Maat M:
Maat XL:
Bij mijn eigen Canyon Aeroad in Maat L vind ik het nog acceptabel:
-
- Forum-lid
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32
Dit laatste kan ik bevestigen voor mijn 2XL Canyon Ultimate. Deze heeft inderdaad heel erg veel ruimte tussen de (uitsparing in de) seattube en het achterwiel. Nu rij ik 25mm en is er dus meer dan voldoende ruimte voor 30+ (zeker met de schijfremmen). Als men hetzelfde heeft gedaan bij de aeroad heb je minimaal een vinger ruimte.
Als we het toch hebben over de frame mold, zie je wel dat bij Canyon geen aparte molds zijn gemaakt voor de grotere maten. De voorkant is met de aero cockpit super clean. Maar de achterkant is een uitvergroting (oprekking) van de M of L. Als ik dat vergelijk met bijvoorbeeld de grote maten van de Bianchi, Cannondale of BMC (de achterbrug van de TeamMachine is prachtig), is het wat mij betreft de lelijkste.
Een voordeel van de de ruimte die ontstaan is: Ik kan mijn chainstay/seatstay/seattube veel makkelijker schoon houden ;P. Maar nogmaals dat is het geval bij de Ultimate.
Als we het toch hebben over de frame mold, zie je wel dat bij Canyon geen aparte molds zijn gemaakt voor de grotere maten. De voorkant is met de aero cockpit super clean. Maar de achterkant is een uitvergroting (oprekking) van de M of L. Als ik dat vergelijk met bijvoorbeeld de grote maten van de Bianchi, Cannondale of BMC (de achterbrug van de TeamMachine is prachtig), is het wat mij betreft de lelijkste.
Een voordeel van de de ruimte die ontstaan is: Ik kan mijn chainstay/seatstay/seattube veel makkelijker schoon houden ;P. Maar nogmaals dat is het geval bij de Ultimate.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..