mijn vraag is niet wat er bestaat, dat weet ik wel door online-winkels te checken... zag dat reeds toen vorig jaar nieuwe kettingbladen van mn trekkingfiets bestelde en zelf vervangde.TKMP schreef: ↑23 jul 2019 15:10 Ik heb het lang volgehouden met 48/36(miche) voor en een 11/28 sram cassette achter die heeft een 16t, de shimano niet.
Ook wel met een 12-25 gereden en 48x18 is prima om te peddelen het is 2,67ratio en 31,4km/h op een 25mm racefiets band wanneer je 93 omwentelingen met je benen draait.
Heb je m?
Mijn probleem was dat een racefiets wel veel lichter loopt dan een trekkingfiets met zelfde kwaliteitdrivetraingroep, ik dus wel wat zwaarder dan mijn gebruikelijke 36/20 (soyuplesse) 36/17 zal kunnen trappen, maar mss toch niet genoeg om de gebruikelijke 50 van een compact-crankstel te halen die zowat op alle recente tweedehandsfietsen zit die ik bekeek.
idd, en voor een 46 die men me op het forum aanraadde besef ik plots dat ik niet het hele crankstel hoef te vervangen (dure meerrpijs op een tweedehandsfiets!!!) want heb intussen van dezelfde merkkwaliteit zelfs aparte kettingbladen gevonden op meerdere online-fietsonderdelenwinkels....
En welke combinaties Shimano of Sram aanraden: door de vele reacties van mensen die het wel deden besef ik dat de paus ook niet zo heilig is
ik zie dus dat een goede tweedehandse met een compact zeker geen miskoop/duurkoop wordt als ik die niet kan ronddraaien, er tal van oplossingen zijn die me max.40€ kosten.... naast het tweedehandsaanbod van triple's (hoewel die meestal wat ouder zijn, en daardoor zwaarder en minder keuze a vervangingsonderdelen hebben)