Het E-Bike topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
Maar dan haal je die 27 gemiddeld echt niet. Tenzij je op gaat voeren/chippen.
Je moet idd naar een SP.
De Stromer ST1 wordt nu vervangen door een nieuw model; wellicht is de oude voor een nette prijs te krijgen. Heb je ruim voldoende aan.
Je moet idd naar een SP.
De Stromer ST1 wordt nu vervangen door een nieuw model; wellicht is de oude voor een nette prijs te krijgen. Heb je ruim voldoende aan.
Less is bore
Ja,... een speed pedelec valt in de brommer categorie. Ze mogen dus niet op fietspaden rijden, tenzij het een brom/fietspad is.
De realiteit echter in Nederland is dat daar nauwelijks op gecontroleerd wordt. Net zoals nog veel meer regels voor fietsers, e-bikes brommers en snorfietsen. We hebben wel regels en onze regering hoopt maar dat we ons daar aan houden. Controleren doen ze maar zelden.
Dus, ja die speed pedelec mag niet altijd hetzelfde als de wielrenner. In de praktijk maakt het allemaal geen bal uit.
De realiteit echter in Nederland is dat daar nauwelijks op gecontroleerd wordt. Net zoals nog veel meer regels voor fietsers, e-bikes brommers en snorfietsen. We hebben wel regels en onze regering hoopt maar dat we ons daar aan houden. Controleren doen ze maar zelden.
Dus, ja die speed pedelec mag niet altijd hetzelfde als de wielrenner. In de praktijk maakt het allemaal geen bal uit.
Live fast; die young. mijn blog
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik ben 1x gewaarschuwd dat hij het door de vingers zag omdat ik rustig reed (reed met stroom fietsers mee ivm drukke weg) en 1x door een motoragent ingehaald op een fietspad die niet eens naar mij keek. Ondanks dat ik voluit reed (leeg fietspad).
In praktijk kijk ik de situatie aan en beslis dan wat het veiligst is.
In praktijk kijk ik de situatie aan en beslis dan wat het veiligst is.
Less is bore
Welke heb jij als ik vragen mag?daniel1975 schreef: ↑24 jul 2019 16:05 Ik haal met volle ondersteuning en gemiddeldes boven de 40 (gps) toch al snel 60-70km.
Met kruissnelheden rond de 30 schiet ik makkelijk over de 100km heen. Zit wel een 983wh accu in.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
- daniel1975
- Forum-lid HC
Stromer ST3, puur voor woon-werk.
Gekocht ivm de files op de A4. Daarnaast is het lekkerder om te fietsen ipv in de auto te zitten.
Gekocht ivm de files op de A4. Daarnaast is het lekkerder om te fietsen ipv in de auto te zitten.
Less is bore
Gisteren rondje gefietst,. Zag fietspaden met het bekende blauwe bord waar alleen een fiets op stond en daaronder een onderbord; speedpedelecs ook toegestaan. Eigenlijk vreemd. Wat is eigenlijk de juridische status? Iemand een idee?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Speed pedelec is brommer.
Dus binnen de bebouwde kom op de weg (behalve als anders is aangegeven, zoals vaak een ringweg van 70, 80 of 100km/u).
Buiten de bebouwde kom op de fietspaden. Rond bord met de fiets.
Dus in feite is dat onderbord welke jij zag, ofwel dubbelop (buiten de bebouwde kom), ofwel een uitzondering binnen de bebouwde kom, waar brommers eigenlijk op de weg horen maar ze op die plek de speed pedelecs dan toch weer toestaan op het fietspad.
Dus binnen de bebouwde kom op de weg (behalve als anders is aangegeven, zoals vaak een ringweg van 70, 80 of 100km/u).
Buiten de bebouwde kom op de fietspaden. Rond bord met de fiets.
Dus in feite is dat onderbord welke jij zag, ofwel dubbelop (buiten de bebouwde kom), ofwel een uitzondering binnen de bebouwde kom, waar brommers eigenlijk op de weg horen maar ze op die plek de speed pedelecs dan toch weer toestaan op het fietspad.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Toevallig hebben wij op het werk een Riese & Muller speed pedelec staan met een Bosch middenmotor (Bosch is een klant van ons, vandaar). Ding heeft zelfs ABS
Eventjes voor de grap keertje mee naar huis gefietst. Gaat maar een minuut of 5 sneller dan mijn eigen 28 km/uur gewone e-bike. Logisch, want daarvoor is de afstand van 10 km gewoon te klein.
Over de Riese & Muller kan ik maar matig enthousiast zijn. Boven de 40 kom je niet, en zeker niet met wind tegen. Er zitten een heleboel opties op die je in NL echt niet nodig hebt zoals vering achter en voor. En als je dan de lasnaden ziet.... past niet bij een fiets die ruim 7k kost....
Wat wél weer leuk is, is dat en een powermeter in zit
Eventjes voor de grap keertje mee naar huis gefietst. Gaat maar een minuut of 5 sneller dan mijn eigen 28 km/uur gewone e-bike. Logisch, want daarvoor is de afstand van 10 km gewoon te klein.
Over de Riese & Muller kan ik maar matig enthousiast zijn. Boven de 40 kom je niet, en zeker niet met wind tegen. Er zitten een heleboel opties op die je in NL echt niet nodig hebt zoals vering achter en voor. En als je dan de lasnaden ziet.... past niet bij een fiets die ruim 7k kost....
Wat wél weer leuk is, is dat en een powermeter in zit
- daniel1975
- Forum-lid HC