Cyclocross fietsen
Een besparing van 120 gram t.o.v. je huidige banden is behoorlijk. Lichter wordt moeilijk zonder volume en tractie kwijt te raken en zonder op bospaden op elke dennennaald lek te rijden.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Eventueel nog de Challenge Chicane: vergelijkbaar profiel en volgens de fabrieksopgaaf 355 gram per stuk dus dan is een set 180 gram lichter dan je huidige banden.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Thanks!, maar mijn huidige banden zijn 280 gram, dus ik begrijp je berekening niet helemaal
Die is gebaseerd op die Diverge's van 445 gram. Uiteraard winnen 28mm Specialized wegbanden het altijd in de gewichtsvergelijking maar ik vind het eerlijk gezegd vrij zot om daarmee offroad te gaan en verbaas mij dan ook dat je "af en toe het bos in" wil met banden die nog minder wegen. Misschien je vraag elders stellen? Met CX fietsen heeft het weinig te maken.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Een echte aanrader, vooral met een latex biba. Ook op straat nog steeds een zeer snelle band. Ze slijten wel vrij snel. Een 1000km gaan ze nog wel mee, daarna vlogen de stukken rubber in het rond. Bij 1500km durf ik het niet meer aan en vervang ik ze.
Wordt er hier nog een beetje gecrosst?
Na lang twijfelen toch besloten 1 van de 2 klassieke racers de deur uit te doen en een crosser aan te schaffen. Bewust een iets modernere fiets (zeker voor mijn doen), aangezien het allemaal wel een beetje heel moet blijven. Het is een Zannata Z46 geworden, de versie met cantilevers.
Of eigenlijk een versie zonder cantilevers nu, want ik heb die ondingen vrij snel vervangen voor TRP CX9's. Wat een verschil zeg! Je levert natuurlijk wel een beetje qua ruimte rondom de band, maar ik denk niet dat ik snel zulke omstandigheden zal opzoeken. Dit remt echter zo goed dat ik denk dat ik deze fiets ook op de weg misschien wel vaker ga gebruiken dan m'n oude Kestrel.
Verder heb ik de stuurpen vervangen voor eentje met een standaard -7 graden hoek en zou ik graag nog een extra setje iets lichtere wielen willen voor iets gladdere banden.
Al met al geen spijt van mijn beslissing. Het is zoveel lekkerder fietsen over de klinkerfietspaden rondom Zandvoort, maar even het MTB-parcours bij Noordwijk meepakken kan ook. Nu snel wat meer routes gaan ontdekken.
Na lang twijfelen toch besloten 1 van de 2 klassieke racers de deur uit te doen en een crosser aan te schaffen. Bewust een iets modernere fiets (zeker voor mijn doen), aangezien het allemaal wel een beetje heel moet blijven. Het is een Zannata Z46 geworden, de versie met cantilevers.
Of eigenlijk een versie zonder cantilevers nu, want ik heb die ondingen vrij snel vervangen voor TRP CX9's. Wat een verschil zeg! Je levert natuurlijk wel een beetje qua ruimte rondom de band, maar ik denk niet dat ik snel zulke omstandigheden zal opzoeken. Dit remt echter zo goed dat ik denk dat ik deze fiets ook op de weg misschien wel vaker ga gebruiken dan m'n oude Kestrel.
Verder heb ik de stuurpen vervangen voor eentje met een standaard -7 graden hoek en zou ik graag nog een extra setje iets lichtere wielen willen voor iets gladdere banden.
Al met al geen spijt van mijn beslissing. Het is zoveel lekkerder fietsen over de klinkerfietspaden rondom Zandvoort, maar even het MTB-parcours bij Noordwijk meepakken kan ook. Nu snel wat meer routes gaan ontdekken.