Rose (voorheen Red Bull)
Waarschijnlijk omdat ie de DI2-SET INTERNE JUNCTION er op heeft zitten dan
Di2 module zit inderdaad weggewerkt in stuur. Stuur is de Ritchey WCS Road Streem II.
Ik heb ondertussen ongeveer 300km op de teller staan. De fiets voelt heel comfortabel aan, met dezelfde inspanning als op mijn oude fiets rijd ik zo'n 2 à 3 km sneller. Ik heb 1 a 1,5 cm minder drop dan mijn oude fiets wat net iets relaxter is. Vandaag nog eens op mijn oude Cube gereden, toch wel last gehad van schouders en nek.
Over een dikke twee weken terug naar Rose voor de 1000km check up. Voorlopig twee opmerkingen:
Over een dikke twee weken terug naar Rose voor de 1000km check up. Voorlopig twee opmerkingen:
- Ik heb de indruk dat de rechter shifter +/- 1 cm lager staat dan de linker. Dit moet nagekeken worden.
- Voor zekerheid heb ik voor 2 x 5mm spacers geopteerd. Omdat de drop kleiner is dan mijn oude fiets heb ik ondertussen beide spacer boven het stuur geplaatst. Ik rij dus nu met 15mm spacers boven het stuur. Is het aan te raden om de vorkbuis in te laten korten?
Yess! Afgelopen vrijdagavond opgehaald en nu 3 ritten (100km, 120km, 75km) kan ik niet anders zeggen dan "wow, wat een fiets !"
Rose X-Lite 6 Disc Ultegra DI2, maat 50cm
Stuur: Ritchey WCS Road Streem II Carbon 40cm
Wielset: Rose RC-Forty Vittoria Corsa
Rose X-Lite 6 Disc Ultegra DI2, maat 50cm
Stuur: Ritchey WCS Road Streem II Carbon 40cm
Wielset: Rose RC-Forty Vittoria Corsa
Laatst gewijzigd door bkrmn op 06 aug 2019 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Desertstorm
- Forum-lid
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
- Locatie: Gld
Poh, mooie bak!
Zelf de voorvork afgezaagd?
Kan het op de foto niet helemaal zien, maar de di2 zit in je stuur?
Schijven gelijk goed afgesteld? Of heb je er zelf nog aan moeten sleutelen?
Veel fietsplezier!
Zelf de voorvork afgezaagd?
Kan het op de foto niet helemaal zien, maar de di2 zit in je stuur?
Schijven gelijk goed afgesteld? Of heb je er zelf nog aan moeten sleutelen?
Veel fietsplezier!
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
Thanks! Dat was ik mijn gevoel toen de verkoper hem van achteren kwam brengen ... kriebels in de buik, zo van wow, wat een vette machine!
- Vork meteen in de korste stand laten komen . 5mm spacer bovenop gelaten zodat de stuurpen wel volledig kan aangrijpen. Op basis van mijn vorige fiets qua maat al 100% duidelijk dat laagst mogelijk prima was.
- DI2 interne junction, inderdaad in het stuur, rechts onderin bochteinde, met Ant+ D-Fly unit (die unit heeft men wel buiten het stuur gelaten)
- Remschijf voor schreeuwt wel iets maar na wat regen gisteravond werd dat iets minder. Denk niet dat ik dat helemaal wegkrijg en op zich vind ik dat ook niet zo erg. Verder remt het als een jekko!
- Vork meteen in de korste stand laten komen . 5mm spacer bovenop gelaten zodat de stuurpen wel volledig kan aangrijpen. Op basis van mijn vorige fiets qua maat al 100% duidelijk dat laagst mogelijk prima was.
- DI2 interne junction, inderdaad in het stuur, rechts onderin bochteinde, met Ant+ D-Fly unit (die unit heeft men wel buiten het stuur gelaten)
- Remschijf voor schreeuwt wel iets maar na wat regen gisteravond werd dat iets minder. Denk niet dat ik dat helemaal wegkrijg en op zich vind ik dat ook niet zo erg. Verder remt het als een jekko!
Laatst gewijzigd door bkrmn op 06 aug 2019 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Desertstorm
- Forum-lid
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
- Locatie: Gld
Dank voor je reactie. Inderdaad eens @SqueeZer.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
Echt een mooie fiets! Ga bijna schijfremmen nog waarderen
-
- Forum-lid
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 27 jul 2012 10:00
mooie fiets!
is dit een maat 55?
is dit een maat 55?