tour 2019
Tsja, het is heel simpel: Hoe minder zware bergetappes, hoe leuker de tour.
Ik schud altijd mijn hoofd als er een zwaar parcours wordt verzonnen en iedereen blij wordt. Betekent meestal een doodsaaie tour omdat niemand wat kan/durft.
Lekke veel etappes met 2e-3e categorie klimmetjes en aankomst niet te ver na de laatste afdaling. Liefst niet meer dan 1 aankomst bergop!
Ik schud altijd mijn hoofd als er een zwaar parcours wordt verzonnen en iedereen blij wordt. Betekent meestal een doodsaaie tour omdat niemand wat kan/durft.
Lekke veel etappes met 2e-3e categorie klimmetjes en aankomst niet te ver na de laatste afdaling. Liefst niet meer dan 1 aankomst bergop!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Daar ben ik het niet mee eens, dan wordt het een spelletje van de punchers die dagelijks boni's gaan verzamelen. Acties zoals we die hebben gezien van Schleck, Contador en Froome in de Giro vorig jaar, hebben hooggebergte nodig om te kunnen slagen. Op een 3e categorie klim je kan je het huidige peloton niet reduceren tot enkel de kopmannen.
Die gravel strook op Planche des Belle Filles had wat mij betreft wel achterwegen gelaten mogen worden, dat werkt extra verlammend.
Die gravel strook op Planche des Belle Filles had wat mij betreft wel achterwegen gelaten mogen worden, dat werkt extra verlammend.
Eens Vorige week zelf in de Vogezen gefietst en de Planche ook wel even gedaan natuurlijk. Laatste keer was nog voor het extra stukje steil asfalt, dus dat moest wel even. Maar toen ik dat geitenpad omhoog nog zag ben ik rechtsaf geslagen, gekkenwerk...amclassic-fan schreef: ↑29 jul 2019 09:03
Als je dit echt vindt, dan heb je zeker nu ook een saaie Tour gezien? Als dat zo is, dan heb je volgens mij geen etappe gezien. Nagenoeg elke etappe had dit jaar wel iets.
-
- Forum-lid
Pinot niet?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Bernal krijg ik het dus niet warm of koud van. Enige wat ik daar bij denk is ‘o god, wéér jaren naar die ellendige skytrain kijken’.
En met die bril kan ik iemand niet serieus nemen
Less is bore
- Enzzo
- Forum-lid HC
Gisteren na de tour een geweldige documentaire op France 2. De tour van Pinot. Echt overal werd gefilmd, van in de bus aan de start met besprekingen voor de etappe tot de massage en de rust in de hotelkamer toe. Lang geleden dat er nog een camera in de hotelkamer mocht komen bij een topcoureur trouwens!!
Maar heel boeiend en vooral heel ontroerend. De boosheid na de waaier etappe, de vreugde na ritwinst en goeie eerste bergritten en dan de ontgoocheling van het moeten afstappen en wat daar aan vooraf ging.
Madiot die zich als troostende vaderfiguur opwerpt voor een ontredderde Pinot. Hier een klein voorproefje uit die docu. Misschien ok op youtube te vinden. Prachtig verhaal!!!
https://api.sporza.be/permalink/web/art ... 4415497448
Maar heel boeiend en vooral heel ontroerend. De boosheid na de waaier etappe, de vreugde na ritwinst en goeie eerste bergritten en dan de ontgoocheling van het moeten afstappen en wat daar aan vooraf ging.
Madiot die zich als troostende vaderfiguur opwerpt voor een ontredderde Pinot. Hier een klein voorproefje uit die docu. Misschien ok op youtube te vinden. Prachtig verhaal!!!
https://api.sporza.be/permalink/web/art ... 4415497448
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
- Enzzo
- Forum-lid HC
Hier trouwens de hele documentaire (Franstalig maar ook te begrijpen als je iets van koersen kent)
https://youtu.be/7LqJOQdm3Ds
https://youtu.be/7LqJOQdm3Ds
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
om dan een tourscenario a la armstrong en froome te krijgen? Meestal wint gewoon de sterkste, een parours op maat maken van iemand (dit jaar zogezegd voor bardet en pinot) lukt meestal niet!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.