Welke racefiets banden?
Ik rij al jaren met de Rubino Pro. De laatste setjes met Grapheen.
Vind ik heerlijk bandjes. Lekbestendigheid is uitmuntend. De laatste lekke band was nu wel op reis twee weken geleden maar op een ruw gravelpad. Daarvoor moet het minimum een half jaar zijn.
Geen grip? Heb ik niet de minste problemen mee. Ik ga niet als een gek de bochten in maar heb zonder de minste problemen bv Tourmalet en Aspin aan een rotvaart afgedaald. Grip over. Ook in het nat. Maar dan ga je nooit de limiet opzoeken.
Voor 25 euro per bandje echt wel prijs-kwaliteit dik in orde.
Vind ik heerlijk bandjes. Lekbestendigheid is uitmuntend. De laatste lekke band was nu wel op reis twee weken geleden maar op een ruw gravelpad. Daarvoor moet het minimum een half jaar zijn.
Geen grip? Heb ik niet de minste problemen mee. Ik ga niet als een gek de bochten in maar heb zonder de minste problemen bv Tourmalet en Aspin aan een rotvaart afgedaald. Grip over. Ook in het nat. Maar dan ga je nooit de limiet opzoeken.
Voor 25 euro per bandje echt wel prijs-kwaliteit dik in orde.
Laatst gewijzigd door hayes op 30 jul 2019 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens bicyclerollingresistance.com is de Michelin Pro 4 Endurance v2 de beste all-round band (rolweerstand vs lekbestendigheid). Zijn goed geprijsd bij de Decathlon.
Als je iets goed probeert te scoren bij een webshop dan zou ik kijken naar 4000S II bandjes.
Als je iets goed probeert te scoren bij een webshop dan zou ik kijken naar 4000S II bandjes.
ik heb net uit gewoonte maar 2 stuks gp 4000 s II besteld. Overigens voor een zeer scherpe prijs (na voucher code en cashback korting): 54,- = 27 euro per band.
Ik zat ook te zoeken maar kwam er ook maar niet uit. Na de gewone 4000s op mijn vorige fiets nu ook maar weer de 4000s erop. maar nu de II versie.
begrijp wel dat de verschillen klein zijn en het ook een kwestie van smaak is. Dus met testresultaten kom je toch ook niet heel veel verder in mijn geval. Een soort van keuzehulp waarbij je de factoren die jij belangrijk vind kunt aangeven, zou handig zijn (in mijn geval duurzaamheid (slijtage) en lekbestendigheid)
Ik zat ook te zoeken maar kwam er ook maar niet uit. Na de gewone 4000s op mijn vorige fiets nu ook maar weer de 4000s erop. maar nu de II versie.
begrijp wel dat de verschillen klein zijn en het ook een kwestie van smaak is. Dus met testresultaten kom je toch ook niet heel veel verder in mijn geval. Een soort van keuzehulp waarbij je de factoren die jij belangrijk vind kunt aangeven, zou handig zijn (in mijn geval duurzaamheid (slijtage) en lekbestendigheid)
Giant Contend SL1 Disc 2017 | Ride Life. Ride Giant.
Jelte, zoals je leest: zoveel mensen, zoveel meningen.
Zelf heb ik ervaring met:
Michelin Pro 1 en 2 23 mm: loopt zeer soepel, veel grip, slijt snel, minder lekbestendig;
Continental GP 4000 23 mm: loopt soepel, veel grip, zwakke wangen, valt breed;
Vittoria Rubino Pro 25 en 28 mm: redelijk soepel, voldoende grip, betrouwbaar, betaalbaar.
Wat ik verder nog met je kan delen: mijn fiets was afgemonteerd met Conti GranSport 28 mm.
Ik miste gevoel met de weg en vond ze zwaar lopen. Ik heb ze om die redenen niet opgereden, maar vervangen door de eerder genoemde Vittoria's. Voor de gein heb ik ze gewogen: 365 gram voor de (gebruikte) GranSport, 270 voor de (nieuwe) Robino Pro in dezelfde maat. Dat is de moeite waard!
Zelf heb ik ervaring met:
Michelin Pro 1 en 2 23 mm: loopt zeer soepel, veel grip, slijt snel, minder lekbestendig;
Continental GP 4000 23 mm: loopt soepel, veel grip, zwakke wangen, valt breed;
Vittoria Rubino Pro 25 en 28 mm: redelijk soepel, voldoende grip, betrouwbaar, betaalbaar.
Wat ik verder nog met je kan delen: mijn fiets was afgemonteerd met Conti GranSport 28 mm.
Ik miste gevoel met de weg en vond ze zwaar lopen. Ik heb ze om die redenen niet opgereden, maar vervangen door de eerder genoemde Vittoria's. Voor de gein heb ik ze gewogen: 365 gram voor de (gebruikte) GranSport, 270 voor de (nieuwe) Robino Pro in dezelfde maat. Dat is de moeite waard!
En nu ben ik fietsen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Bedoel je de Vittoria Open Corsa Evo CX III ?
Dit zijn goede banden, ondertussen heeft Vittoria al de nieuwe Corsa en Corsa control.
Naast dat dit dus een "oud" model is, zou het best eens kunnen dat je die, met de nieuwe 25mm standaard, nu in 23 mm voor relatief weinig geld kan kopen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
En waarom ga je niet voor de Panaracer Type A Evo 3 in 23 of 25 mm?
Ik heb deze ook gehad, dit zijn normaal veel duurdere bandjes.
Dit zijn de topbanden van Panaracer.
Kosten enkel bij Probikeshop 20,90 Euro/stuk en met de code BD10 krijg je nog eens 10% extra.
Ik heb deze ook gehad, dit zijn normaal veel duurdere bandjes.
Dit zijn de topbanden van Panaracer.
Kosten enkel bij Probikeshop 20,90 Euro/stuk en met de code BD10 krijg je nog eens 10% extra.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Zo veel mensen, zo veel meningen. Er is toch wel een standaard rijtje waarvan de meeste mensen vinden dat het toppers zijn, en ieder heeft daar zijn voorkeuren in.
Zeker voor een bandje zou ik zeggen probeer zelf uit wat je er van vind. Het is toch slijtagespul en verbruiksgoed. Koop een paar en rij een jaartje er op... is het wat, dan voor het nieuwe seizoen dezelfde weer en anders gewoon weer wat anders proberen?
Zeker voor een bandje zou ik zeggen probeer zelf uit wat je er van vind. Het is toch slijtagespul en verbruiksgoed. Koop een paar en rij een jaartje er op... is het wat, dan voor het nieuwe seizoen dezelfde weer en anders gewoon weer wat anders proberen?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Klopt volledig.
Er zijn echter weinig racebanden waar je een gans seizoen mee toekomt.
Bij mij is van een achterband na 3000 km het beste wel af, als ik er niet eerder een "gat" in rij.
- S-Works Turbo
- Veloflex Corsa
- Panaracer Evo
Vroeger nog
- Schwalbe One
- Continental GP4000S en SII
- Vredestein Fortezza
-......
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Die Fortezza's waren ook mijn favoriet
Helaas... al enkele jaren niet meer te krijgen. Nu dus de Vittoria Corsa's, weet even niet uit mijn hoofd het type. [edit]... even gekeken, Control Graphene.
De One en GP4000S ben ik nooit vrienden mee geworden.
Of het nu een jaartje of minder is, ik bedoelde meer dat ik niet snap waarom mensen zo moeilijk een keuze voor zichzelf kunnen maken en daar een eigen conclusie / ervaring uit kunnen trekken. Het is slijtagespul en ga zelf lekker testen
Helaas... al enkele jaren niet meer te krijgen. Nu dus de Vittoria Corsa's, weet even niet uit mijn hoofd het type. [edit]... even gekeken, Control Graphene.
De One en GP4000S ben ik nooit vrienden mee geworden.
Of het nu een jaartje of minder is, ik bedoelde meer dat ik niet snap waarom mensen zo moeilijk een keuze voor zichzelf kunnen maken en daar een eigen conclusie / ervaring uit kunnen trekken. Het is slijtagespul en ga zelf lekker testen
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Ik rijd sinds kort met Pirelli P-zero banden. De eerste indruk is erg goed. Rijden soepel en geven veel grip in de bochten. Het is nog te kort om uitspraken te doen over duurzaamheid en lekbestendigheid, maar de tests beloven daar ook goede prestaties.