Verbogen niet vervangbaar pat
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mijn schoonvader is gevallen met zijn fiets (zonder erg), maar wel vervelend terecht gekomen met zijn achterderrie.
Helaas is het een niet verwisselbaar patje.
Zie bijlages. Hoe kan ik deze het meest veilig recht buigen of wordt het ergens lassen? Frames is dik alu (Pinarello Angliru).
Je ziet geen breuken oid, is 100% lakschade.
Helaas is het een niet verwisselbaar patje.
Zie bijlages. Hoe kan ik deze het meest veilig recht buigen of wordt het ergens lassen? Frames is dik alu (Pinarello Angliru).
Je ziet geen breuken oid, is 100% lakschade.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zonder erg; geen lichamelijk zwaar leed.
Het is echt lakschade. Je doelt op de “inkeping” op de eerste foto; dat is de afdruk van de achterderrie die daar tegen is geklapt. Zie ook de beschadiging op de derrie.
Niet perfect recht krijg ik wel goed afgesteld; het is 10 sp dus komt net ff minder secuur dan 11sp. Ben alleen bang dat het ding breekt.
Less is bore
als het aandurft; geen tang, maar pat goed inklemmen in bankschroef. Frame ondersteunen en langzaam aandraaien.
echt alternatieven heb je niet vrees ik. Misschien dat warmmaken (verfbrander??) helpt. De fiets van mijn schoonpapa (gevallen, zonder erg ) had dit ook, en die (de fiets, niet de schoonpapa) heb ik afgeschreven.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hmmm.....niet de reacties waar ik op hoopte, maar wel bang voor was.
Vrees dat gevalletje bankschroef wordt en dan heel hard hopen dat het lukt. Wat Klimmer aanhaalt dus.
Veel meer keuze is er blijkbaar niet.
Vrees dat gevalletje bankschroef wordt en dan heel hard hopen dat het lukt. Wat Klimmer aanhaalt dus.
Veel meer keuze is er blijkbaar niet.
Less is bore
- devriesman
- Forum-lid