![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Wil je zeggen dat voor iemand die wat fit is, in zijn twintiger jaren, dat die niet zou kunnen wat een enkele 10tallen 15 jaringen kunnen in Nederland (40km/u rijden over 10km)?
Fiets Magazine nr. 2-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Aardig appels met peren verhaal. Tuurlijk haal je bij een toertocht op een TT bike veel in. Het is dan ook een TOERtocht. Mensen van alle gradaties fietsen dat lekker op hun gemak. Zelfs de kleppers maken er een fijne duurrit van of wachten weer op elkaar.RVV schreef: ↑01 aug 2019 09:03 Walter ik denk dat je toch een beetje buiten de realiteit redeneert. Even een voorbeeld. Ik heb afgelopen zaterdag de Pieter Weening Classic gefietst.
https://www.strava.com/activities/2566844015
Dit is weliswaar geen race maar een toertocht (ongeveer 1500 deelnemers) maar ik heb 150 kilometers alleen maar ingehaald en solo gefietst met af en toe een paar wielrenners in het kielzog. (Ik fiets op een triathlonfiets) door veel fietsers werd er echt wel hard doorgereden maar die reden dan weer kop over kop. Om dan weer met het groepje af te zakken als het de achterblijvers te gek ging. Als solist hou ik sowieso nergens rekening mee (met wielzuigers) dus genoeg zien lossen.
Ik fiets veel en kan lang heel hard fietsen. Zoals ik schreef doe ik dit op een triathlon fiets met uiteraard het nodige Aerodynamische voordeel. Maar als ik met mijn ervaring aan een tijdrit mee doe van 15 km dan zit ik ook hooguit op 43 km/h gemiddeld. En dan ga ik extreem diep. Ik ben geen natuurtalent. Dat heb ik tegen, maar 96 procent van de fietsers is geen natuurtalent (wat door zo’n rit hierboven werd beschreven voor mij weer eens werd onderstreept) als we er van uitgaan dat topicstarter ook geen natuurtalent is dan is alles boven de 40 km/h over 10 km op een normale fiets met 2 trainingen per week voor 96 procent van de fietsers een onhaalbare kaart.
Je bent dan ook wel het voorbeeld van een renner met extreem goed uithoudingsvermogen zonder echte piek. Je zult gros helemaal kapot rijden op lange ritten (100+ oid) maar heel veel renners zullen jouw weer kunnen verslaan in de kortere ritten. Je Vo2 zone is onderontwikkeld.
Lijkt mij heel goed, denk dat het hier heel rustig gaat worden
idd: die zijn er niet veel. Maar denk je niet dat je volwassene zelve nu die ooit 15 jarigen aankan? Volgens je cijfers sla jij daar in ieder geval wel in. Ook al ben je middelmatig van talent (maar goed getraind).