Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

evenwichtsorgaan

kalkko
Forum-lid

kalkko 05 mar 2010 11:43

[quote="Stillekracht"]Mijn meissie heeft een ontstoken evenwichtsorgaan gehad. Door elke beweging van haar hoofd moest zij overgeven. Lopen ging niet.

Ze heeft een week op bed moeten liggen. In het begin had ze er last van met fietsen. Als ze moest omkijken (plotselinge beweging van haar hoofd) had ze last van haar evenwicht. Dit heeft enkele weken geduurd.

Soms heeft ze nu nog last van een pijnscheut in haar oor als ze snel haar hoofd beweegt.[/quote]

Hier hoop ik dus eigenlijk ook op, een ontstoken evenwichtsorgaan, erg vervelend maar gaat weer over, afgelopen nacht is het goed gegaan, maar vanmorgen al weer een paar aanvalltjes gehad, om gek van teworden.

diogenes
Forum-lid

diogenes 05 mar 2010 12:12

Ik bedenk mij opeens: toen ik eens heel erg overtraind was, had ik ook aanvallen van duizeligheid. Als ik ging liggen , moest ik mij aan de rand van mijn bed vastouden om er niet uit te vallen, zo had ik het idee.
Velgenfluisteraar

Florezido

kalkko
Forum-lid

kalkko 05 mar 2010 12:36

[quote="Diogenes"]Ik bedenk mij opeens: toen ik eens heel erg overtraind was, had ik ook aanvallen van duizeligheid. Als ik ging liggen , moest ik mij aan de rand van mijn bed vastouden om er niet uit te vallen, zo had ik het idee.[/quote]

Ondanks dat ik afgelopen winter ontzettend veel trainigs uren in de sportschool heb gehad, heb ik niet het gevoel overtraind tezijn, ondanks deze ellende zit ik vol energie, alleen kan niks. In bed heb ik nog het minste last, toen ik wakker werd vanmorgen, dacht hee er zit verbetering in geen druk op men oor, geen hoofdpijn en druk op mijn hoofd, maar helaas na anderhalf uur op al de eerste aanvalletjes, het is nog niet zo erg als gisteren gelukkig, want toen zat ik nu bij de dokter, je moet toch positief blijven.

gr,

Koos

dwangarbeider
Forum-lid

dwangarbeider 05 mar 2010 13:22

Als het gewoon gaat om een ontstoken evenwichtsorgaan, bestaat er toch goede medicatie voor.
Mijn echtgenote heeft er al verschillende keren last van gehad. De huisarts schrijft haar dan Betaserc voor en binnen enkele dagen is ze volledig terug de oude.

rickrd07
Forum-lid

rickrd07 05 mar 2010 13:41

Ik had in het voorjaar van 2009 last van een virus op m'n evenwichtsorgaan. Ik heb daar geen medicatie voor gehad, het moest vanzelf over gaan.

Heb toen een week of 6 niet gefietst. Het heeft nog wel een paar weken langer geduurd voordat ik er echt helemaal af was.

waterman
Forum-lid

waterman 06 mar 2010 19:39

van harte beterschap. Erg vervelend allemaal als je zo naar je wielerseizoen uitkijkt.

kalkko
Forum-lid

kalkko 10 mar 2010 23:50

Nu bijna drie weken vanaf de eerste aanval gelukkig enige verbetering, de echte aanvallen heb ik niet meer, alleen nog wat duizelig, nog wel angstig dat er weer een aanval komt, want die zijn verschrikkelijk. Vanmiddag even op de racefiets gezeten en dat ging redelijk. Ben allang weer blij dat het de goede kant op gaat, hopelijk blijven de aanvalen weg. gelukkig is ziekte van meniere uit gesloten en moet het een virus zijn op het evenwichtsorgaan. Binnenkort kunnen we er weer echt tegen aan en begint het seizoen ook voor mij.

gr,

Koos

nielske
Forum-lid

nielske 11 mar 2010 00:48

Fijn dat het weer beter gaat. Heb afgelopen weekend hetzelfde gehad, gelukkig heb ik maar één dag van die aanvallen. De dagen erna wat licht in mijn hoofd en snel duizelig bij veel beweging om mij heen. Nu nergens meer last van, maar wel vreemd. Nooit eerder gehad.
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd."

http://img689.imageshack.us/img689/6228/img2526e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie