Fietsendrager - fietsen plaatsen
Hallo, ik heb mij net een Thule fietsendrager aangeschaft (easyfold 933) voor 2 ebikes. Bij het plaatsen van de eerste fiets (tegen het kofferdeksel) zie ik dat de pedaalas tegen het frame van de fietsdrager komt en deze bij het rijden de drager beschadigd.
Ik zie niet in hoe ik de fiets op een andere manier kan bevestigen op de drager. Heeft er iemand enig idee hoe dit kan worden verholpen. Alvast bedankt voor jullie reacties. Vriendelijke groeten. Al
Ik zie niet in hoe ik de fiets op een andere manier kan bevestigen op de drager. Heeft er iemand enig idee hoe dit kan worden verholpen. Alvast bedankt voor jullie reacties. Vriendelijke groeten. Al
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Troost je, je bent niet alleen met dit probleem.
Gewoon proberen, de fiets een beetje meer naar links, of juist meer naar rechts.
Of de fiets juist 180° draaien, stuur naar de andere kant dus.
De trapas naar beneden, naar boven, achter of juist naar voor plaatsen.
Uiteindelijk vind je de juiste plaatsing wel.
Eens je deze gevonden heb, neem dan een foto want gegarandeerd dat je de volgende keer opnieuw kan beginnen passen.
Gewoon proberen, de fiets een beetje meer naar links, of juist meer naar rechts.
Of de fiets juist 180° draaien, stuur naar de andere kant dus.
De trapas naar beneden, naar boven, achter of juist naar voor plaatsen.
Uiteindelijk vind je de juiste plaatsing wel.
Eens je deze gevonden heb, neem dan een foto want gegarandeerd dat je de volgende keer opnieuw kan beginnen passen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Hallo bedankt voor jullie reacties. Spijtig genoeg helpt het niet dat ik de fiets draai of uit het midden plaats gezien het de as van de pedaalhouder is die dit veroorzaakt (de stand van de pedalen heeft dus geen invloed). Ik zal me dus behelpen met een van voorgestelde hulpmiddelen . Ik heb ook Thule hierover aangeschreven. Indien er iets uit de bus komt post ik het hier. Vriendelijke groeten Al
- alliance_0
- Forum-lid
In je laatste bericht gebruik je wel (min of neer) de juiste benamingen. In je openingspost heb je het over een heel andere as. Vandaar ook de gegeven oplossingen. Ik kan mij echter niet voorstellen dat je de fietsen niet kan plaatsen zonder dat het probleem zich voordoet, want ik ga er van uit dat bij het ontwerpen van een fietsendrager het een van de eerste vereisten is dat een fiets goed/vrij op de drager geplaatst kan worden, Heb zelf dan ook nog nooit meegemaakt dat ik tegen het door jou genoemde probleem aanloop. Ook in de filmpjes op Youtube is er nergens te zien dat fietsen niet goed geplaatst kunnen worden. Nergens zie ik dat de trapas de drager raakt.
-
- Forum-lid
Zitter er wielgoten op die je uit kunt schuiven?
@ alliance_o sorry voor de verwarring het is allemaal nieuw voor mij. Ik heb ook de filmpjes op YT bekeken voor dat ik een bericht heb geplaatst op dit forum. Ik behoud mijn volste vertrouwen op Thule ivm het ontwerp van de drager. Op de as van mijn vouwagen heb ik ook een Thule drager maar dan natuurlijk een ander model waar het probleem zich dan ook niet voordoet.
@ bertpleizier nee dit model (easyfold 933) heeft geen uitschuifbare wielgoten.
Vriendelijke groeten
Al
@ bertpleizier nee dit model (easyfold 933) heeft geen uitschuifbare wielgoten.
Vriendelijke groeten
Al
-
- Forum-lid
Kunt u eens een foto plaatsen van uw probleem?
-
- Forum-lid
Helpt het andersom plaatsen van de fiets misschien?
(Op mijn fietsendrager (van Spinder, dus geen Thule) maakt het verschil)
(Op mijn fietsendrager (van Spinder, dus geen Thule) maakt het verschil)
- alliance_0
- Forum-lid