BMW is ook zoiets.daniel1975 schreef: ↑04 aug 2019 12:52 Hier bij de Audi moet ik 2-3 sec vasthouden voordat de klep open gaat.
Automatische achterklep BMW en fietsendrager Help!
Dat met het openen van de kofferbak doordat je te lang op de sleutel drukt is me nog niet overkomen. Wat ik met mijn 4 serie wel heb is dat ik de sensor onder de bumper inschakel en daardoor de klep dichtgaat terwijl ik zittend in de kofferbak mijn schoenen aan t wisselen ben... Ook dan werkt ook de automatische stop maar heb je wel de achterklep in je rug
Bij Peugeot is het weer anders : eens electriciteitskabel van fietsdrager/caravan/aanhangwagen aangesloten wordt de automatische kofferklep geblokkeerd zodat er geen beschadigingen kunnen gebeuren (volgens dealer).
Nadelen die ik ondervond :
- eens caravan/fietsdrager aangekoppeld, kan je niet meer in het koffer. Dus steeds stekker uit en in als de koffer toch nog open moet.
- wanneer je de stekker probeert aan te koppelen - nogal diep onder de bumper - wordt de automatische klep geopend omdat je een beweging onder de bumper maakt. Verschieten doe je dan wel. Gelukkig kan je dit uitschakelen.
Nadelen die ik ondervond :
- eens caravan/fietsdrager aangekoppeld, kan je niet meer in het koffer. Dus steeds stekker uit en in als de koffer toch nog open moet.
- wanneer je de stekker probeert aan te koppelen - nogal diep onder de bumper - wordt de automatische klep geopend omdat je een beweging onder de bumper maakt. Verschieten doe je dan wel. Gelukkig kan je dit uitschakelen.