Het is niet gevaarlijk. De profs trainen vaak op alu omdat het gewoon het meest allround is in alle weersomstandigheden. Waarom risico's opzoeken als het niet nodig is?Goudhaantje schreef: ↑11 aug 2019 09:41 Maar als het zo verschrikkelijk gevaarlijk is, dan zouden die carbon wielen toch helemaal niet verkocht mogen worden?
Ventoux afdalen op full-carbon?
Gevaarlijk en risicovol zijn niet hetzelfde. Er zijn gewoon beperkingen aan bepaalde combinaties van materiaal, berijder en omstandigheden die in bepaalde mate onzeker zijn. Die risicovolle combinaties komen niet altijd voor (want de Colombiere afdalen lijkt me geen issue, een toerder rijdt geen hele bergritten in de bergen, en het is niet elke dag druk op de Ventoux), maar misschien wat te vaak om ze zomaar af te doen. De mogelijke impact is ook nog eens je dure setje naar de knoppen, da's ook weer zonde.Goudhaantje schreef: ↑11 aug 2019 09:41 Maar als het zo verschrikkelijk gevaarlijk is, dan zouden die carbon wielen toch helemaal niet verkocht mogen worden?
Maar goed. Dit topic was ook altijd in het licht van carbon velgen die ook nog eens hoog waren. In veel gevallen kan je daar prima mee aan de slag maar er zijn beperkingen. Als je je daar bewust van bent kan je daar naar handelen en keuzes in maken. De beperkingen zijn hier wel wat uitvergroot geraakt natuurlijk.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Met een auto 150 km/u rijden in de bebouwde kom is behoudens verboden ook nog eens gevaarlijk.Goudhaantje schreef: ↑11 aug 2019 09:41 Maar als het zo verschrikkelijk gevaarlijk is, dan zouden die carbon wielen toch helemaal niet verkocht mogen worden?
Toch worden auto's die 150 km/u kunnen rijden elke dag verkocht.
Het is niet zozeer of iets gevaarlijk is maar meer in welke omstandigheden.
Carbon kan maar niet altijd.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
- Locatie: Alphen aan de Rijn
Ik heb van de week een afdaling gedaan van ongeveer 1500 hm.
Ook op full Carbon wielen.
Deze zijn 30 mm hoog dus last van wind heb ik niet echt.
Verder ging het prima. Gewoon niet slepen remmen maar voor de bocht wat snelheid eruit en er doorheen.
Het was trouwens de col du Turini. Mooie klim.
Ook op full Carbon wielen.
Deze zijn 30 mm hoog dus last van wind heb ik niet echt.
Verder ging het prima. Gewoon niet slepen remmen maar voor de bocht wat snelheid eruit en er doorheen.
Het was trouwens de col du Turini. Mooie klim.
Op een goed lopende pas hoef je nauwelijks te remmen, en ga je zo hard dat de meeste energie via de luchtweerstand wordt gedissipeerd.
Het wordt pas leuk op een smal bochtig steil weggetje met gaten in de weg waar je niet harder dan 40 kunt
Het wordt pas leuk op een smal bochtig steil weggetje met gaten in de weg waar je niet harder dan 40 kunt
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
- Locatie: Alphen aan de Rijn
Dan ken je de Turini niet
-
- Forum-lid
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
- Locatie: Alphen aan de Rijn
Een paar van de vele bochten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
- Locatie: Alphen aan de Rijn
Op 4 augustus schrijft TS "over een paar dagen". Ik zou denken dat die dan inmiddels wel voorbij zijn.
Welke wielen heb je gestoken? Waarschijnlijk veilig beneden gekomen anders hadden we je misschien wel in het "Vandaag gevallen" topic terug gevonden
Welke wielen heb je gestoken? Waarschijnlijk veilig beneden gekomen anders hadden we je misschien wel in het "Vandaag gevallen" topic terug gevonden
Of niet meer onder ons is
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020
BMC Teamelite 02 2020