Aha, jullie zijn vorige week dus toch naar de Eifel geweest! Ik lees het bovenstaande routeverslag nu net pas. Had ook niet verwacht dat je het verslag naderhand aan het bericht van vorige week dinsdag zou toevoegen (i.p.v. een nieuw bericht te plaatsen). Mooi in ieder geval dat het voor herhaling vatbaar is!Reynouts schreef: ↑29 jul 2019 23:46 Gisteren hebben we de ingekorte Effelsberg-route van Buzz gefietst (Dümpelfeld-route). Met wat vertraging (problemen met de fietsendrager en een kapotte buitenband) zijn we rond 11 uur gestart vanuit Nothen. Een beetje bewolkt, een graad of 20 en redelijk wat wind: mooie ingrediënten voor een fietstocht.
De route was erg mooi met als hoogtepunt de klim van Fuchshofen naar Reifferscheid. Een mooie start met haarspeldbochten en daarna door een open landschap met een prachtig vergezicht. Ook de klim naar Obliers. Daar zijn we nog even rechts verder omhoog gegaan om de klim af te maken. Helaas niet meer naar beneden gegaan om de Linder Hohe van de andere kant te beklimmen. De smalle klim naar de kapel (Huhnerberg) was ook een toffe klim, rustig, steil en weer een mooie omgeving. Daarna rustig teruggetrapt richting Bad Munstereifel en daar nog even wat gegeten. In totaal 110 kilometer met 2100 hoogtemeters. Een erg leuke dag die voor herhaling vatbaar is! Misschien dan toch de Hohe Acht erin zien te stoppen.
PS: Nogmaals bedankt voor de route Buzz! Op de grotere wegen was natuurlijk wel verkeer, maar verder bijna niemand gezien. Een enkele wielrenner in de hele tocht. In het begin liggen op twee plaatsen de wegen open (staat vroeg aangegeven), maar je kon er met de fiets wel prima overheen.
Dank voor de positieve reactie. Zojuist heb ik jouw review dan ook toegevoegd bij de betreffende GPSies-beschrijving. If you don't mind...?
P.S. In zowel de Dümpelfeld- als Effelsberg-route zitten diverse trajecten — zoals de smalle Hühnerberg-klim — die volgens OSM onverhard zijn. Volgens mij niet.