Nut van een trainer
Van de huidige generatie jonge renners begrijp ik dat je bepaalde dure spullen moet hebben, omdat je anders voor l*l staat en niet mee zou kunnen komen. Men maakt mekaar nog steeds goed gek. Tot het moment dat de benen spreken en er resultaten geboekt worden. Winnaars hebben altijd gelijk.
Met een fiets van 2k staje echt niet voor lul. Denk bijv aan een Canyon Ultimate SL.Nee_Nee schreef: ↑16 aug 2019 21:08 Van de huidige generatie jonge renners begrijp ik dat je bepaalde dure spullen moet hebben, omdat je anders voor l*l staat en niet mee zou kunnen komen. Men maakt mekaar nog steeds goed gek. Tot het moment dat de benen spreken en er resultaten geboekt worden. Winnaars hebben altijd gelijk.
Heb nu een Ridley Fenix. Dit is een endurance fiets en zou toch graag eens een fiets kopen die agressiever rijdt. Ik denk aan Giant maar dan de overjaarse modellen of korting op de nieuwe collectie bij LBS. De aankomende Canyon's of hun overjaarse modellen zijn ook een optie. Lijken me 2 merken met goede prijs/kwaliteitverhouding.
Verder hoef je echt geen 4000 euro te spenderen aan een Giant met power meter. Ik zag dat ze die in 2020 ook gaan toevoegen op fietsen met mechanische ultegra.
Eventuele reparatiekosten betalen mijn ouders nog wel. Alleen zijn di2 onderdelen wel veel duurder dan 'gewone' ultegra. Ik blijf daarom waarschijnlijk mechanisch rijden om bij valpartijen de kosten te drukken.
Ik vraag me af of er nu eigenlijk zoveel verschil zit op fietsen van 2000 euro tegenover, laat ons zeggen, 4000 euro?
Tijd voor een serieuze bikefit
Het is de renner die agressief rijdt, niet de fiets.
En bij belofte worden afstanden langer, dus het is belangrijk dat je comfortabel zit.
Ik dacht dat de fenix een klimfiets was .
Als je alleen het probleem hebt je stuur lager te willen zetten, daar zijn oplossingen voor - de meer negatieve stuurpen.
En als je lager wil. Start zeker met stabilisatie oefeningen....(anders ook zal de trainer zeggen ).
Walter
En idd er wordt niet rapper gereden op een 4.000 euro fiets dan een 2.000 euro.
Zorg dar je wedstrijdwielen in orde zijn (recht, stijf, ok lagers), je fiets goed onderhouden (oa een ketting of 4 per jaar vervangen) en koersen maar...
Zorg dar je wedstrijdwielen in orde zijn (recht, stijf, ok lagers), je fiets goed onderhouden (oa een ketting of 4 per jaar vervangen) en koersen maar...
Vaak hebben die comfort racers ook een minder steile balhoofdhoek toch?
Die heeft ook nog invloed op het stuurgedrag. Mijn crosser met 71 graden stuurt merkbaar slomer dan mijn koersfiets met 74 graden. Daar helpt een -17 stuurpen niet tegen.
Die heeft ook nog invloed op het stuurgedrag. Mijn crosser met 71 graden stuurt merkbaar slomer dan mijn koersfiets met 74 graden. Daar helpt een -17 stuurpen niet tegen.
Nog meer dan 74 ga je volgens mij niet vinden... even vlug gekeken; bij Ridley hebben Noah fast en fenix zelfde veelhoeken. En goed dat je zelf niet kleiner bent; de kleine modellen hebben kleinere hoeken...
De fenix is echt wel wedstrijdwaardig; ook al noemen ze het blijkbaar comfort (x jaar geleden was het gewoon de klimfiets wat dat ook moge zijn....).
Walter
Correctie: @Nuitkor dacht dat je de topic starter was en het over de fenix ging. Dus ik weet niet welke fiets hebt en hoe groot je bent (Wat ik bij de ridley zou kunnen afleiden).