Vrijdag 30 augustus is de laatste schoolvakantiedag in Frankrijk.
Ventoux afdalen op full-carbon?
-
- Forum-lid
Is het bij jou maandag al 2 september? Google op: vacances scolaire en je zult zien dat heel Frankrijk 2 september weer naar school gaat.
@DDX in de namiddag is het nagenoeg nooit druk met fietsers.
Er had op zijn minst een smiley achter gekund.
Het is echt niet de bedoeling geweest om onvriendelijk te reageren, maar ik had van @Havana niet verwacht dat hij met deze verkeerde info zou komen.
Om het goed te maken maar een link erbij: https://www.service-public.fr/particuli ... its/F31952
Ik hoorde van Nederlanders op een camping in Faucon dat er nu juist meer Fransen kwamen. Maar goed, ik ben er niet geweest.
En veel bedrijven met personeel zitten toch bijna de hele maand dicht.
De laatste zondag van augustus zitten normaal gesproken de wegen van zuid naar Parijs heel erg vol.
Bedrijfssluitingen zijn in Frankrijk nog heel normaal. En die zijn echt in augustus.
En veel bedrijven met personeel zitten toch bijna de hele maand dicht.
De laatste zondag van augustus zitten normaal gesproken de wegen van zuid naar Parijs heel erg vol.
Bedrijfssluitingen zijn in Frankrijk nog heel normaal. En die zijn echt in augustus.
-
- Forum-lid
Vandaag de Ventoux beklommen Bedoin en afgedaald naar Malaucène, waar ik ook vertrokken was.
Afgelopen week was er al echt veel wind (Mistral) op de camping, waardoor fietsen in de omgeving al geen optiewas. Dat laatste is in de regio Avignon sowieso niet aan te raden. Niet geschikt voor wielrenners en oer saai. Rondje zuid Limburg of Voerstreek is uitdagender.
Donderdag was de wind wat gaan liggen en n lusje naar Orange gemaakt. Beetje glooiend, meer niet. En zaterdag was t windstil. Top dag gehad, om 10 uur vertrokken vanuit Malaucène, naar Bedoin. Leuk klimmetje als opwarmer.
In Bedoin op de rotonde links en richting de Ventoux. Zoals vewacht pittig en afzien, maar gered. Na een crèpe en cola weer de diepte in. De afdaling naar Malaucène was top, overzichtelijk en snel. Velgen en remblokjes hebben t doorstaan, géén extra slijtage o.i.d. Geremd zoals hier veelvuldig geadviseerd.
Hoogte v d wielen was ook goed te goed. Mazzel dus v d wind.
Laatst gewijzigd door Rob Kuijpers op 17 aug 2019 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou dat is wel wat overdreven hoor. (Ik neem aan dat je bedoelde vanwege de wind) Er staat echt niet altijd een Mistral bij Avignon. gelukkig. Maar toegegeven, als de Mistral er is dan waait ie in de Rhonevallei (dus ook Avignon) nog wel wat harder dan bij Bedoin in de buurt.Rob Kuijpers schreef: ↑17 aug 2019 23:13
fietsen was in de omgeving al geen optie. Dat laatste is in de regio Avignon sowieso niet aan te raden.
-
- Forum-lid
We zaten in de buurt v Avignon, zo'n 50 min. v Malaucène. Daar is t vlak vergeleken met zuid Limburg. Windkracht 7 is ook geen feestje met lage wielen hoor.
Heb wat rondgefiets in de regio v Villeneuve, dat was eerder idyllisch dan echt wat leuk in de natuur rijden of heuveltjes pakken.
Rondom Malaucène en Bedoin is t zeker mooi en daar had ik me heel goed n week kunmen amuseren.
Heb wat rondgefiets in de regio v Villeneuve, dat was eerder idyllisch dan echt wat leuk in de natuur rijden of heuveltjes pakken.
Rondom Malaucène en Bedoin is t zeker mooi en daar had ik me heel goed n week kunmen amuseren.
Soms vraag ik me het nut van het openen van bepaalde topics af.. 85 procent raad het af om met hoge carbon wielen af te dalen. Dan zie je een foto van op de Ventoux met hoge carbon wielen
Blij dat het wel goed is gegaan en je een leuke dag hebt gehad.
Blij dat het wel goed is gegaan en je een leuke dag hebt gehad.