Wielerseizoen 2019
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40189
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Groenewegen kwam er vandaag totaal weer niet aan te pas. Zit die niet goed in zijn vel ofzo? Je zag het al op 1500m voor de streep aankomen dat ie niet voorin kon zitten.
Less is bore
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Hij had wel aangegeven dat ie aardig vermoeid was van de Tour. Misschien beter beetje rust genomen. Ook beter voor je zelfvertrouwen dan steeds verliezen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40189
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Zou best kunnen. Mis ook een beetje zijn bekende bravoure.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
- Locatie: Omg. Eindhoven
Gaat nu ook rust nemen;
https://nos.nl/artikel/2297780-groenewe ... -tour.html
https://nos.nl/artikel/2297780-groenewe ... -tour.html
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
De reactie : https://www.hln.be/sport/wielrennen/na- ... ~a99c87cd/
Er is één iets waar ik niet mee akkoord ga in dat artikel, en dat is het feit dat ze het moeten doen met het materiaal dat de aankomstplaats levert. Dan moet je maar eisen dat een bepaald soort afsluiting wordt gebruikt.
In het eerste artikel zie ik een afsluiting die toeschouwers probleemloos vooruit duwen. En dat is om problemen vragen.
Los van alles, worden alle steden en gemeenten (zeker in Nederland) vol gegooid met verkeersremmers allerhande. En daar kan een organisatie weinig aan doen. Als het zo verder gaat, zal men alleen nog kunnen koersen langs grote steenwegen, of kleine landelijke wegen.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Probleem van die hekken zijn dan ook de pootjes die uitsteken..
Je hebt ook dit:
Ik weet niet of dit type hek weer andere gevaren of issues met zich meebrengen.., maar in ieder geval steken ze niet uit richting de wielrenners.
Ironisch genoeg heten ze "finish barriers".
Obstakels zoals drempels, als het belangrijk genoeg is dan valt daar wel een innovatie op te maken die je (al is het maar voor de finale), kan toepassen op de drempels. Bij een NSK door de TU wijk in Delft, hebben de studenten dat een jaar of 12 geleden zelfgebeund omdat de drempel echt te scherp was.
Vluchtheuvels zijn lastiger, misschien versmallen naar halve rijbaan, en dat verloop ruim de tijd geven. Maar dan heb je sowieso een bottleneck. Paaltjes aan de zijkanten van de weg, zou je van te voren een serie hekken kunnen plaatsen, om te voorkomen dat renners langs of over de stoep er voorbij gaan. En in de finale, toch maar weghalen, of de finishlocatie slim kiezen.
Helaas is het met alles, oplossingen kosten altijd geld, moeite, mankracht of prominentie van de finishlocatie. Dus voor organisaties en gaststeden allemaal nadelig. Dan moet er voldoende push zijn vanuit de renners en de UCI om het toch af te dwingen.
Je hebt ook dit:
Ik weet niet of dit type hek weer andere gevaren of issues met zich meebrengen.., maar in ieder geval steken ze niet uit richting de wielrenners.
Ironisch genoeg heten ze "finish barriers".
Obstakels zoals drempels, als het belangrijk genoeg is dan valt daar wel een innovatie op te maken die je (al is het maar voor de finale), kan toepassen op de drempels. Bij een NSK door de TU wijk in Delft, hebben de studenten dat een jaar of 12 geleden zelfgebeund omdat de drempel echt te scherp was.
Vluchtheuvels zijn lastiger, misschien versmallen naar halve rijbaan, en dat verloop ruim de tijd geven. Maar dan heb je sowieso een bottleneck. Paaltjes aan de zijkanten van de weg, zou je van te voren een serie hekken kunnen plaatsen, om te voorkomen dat renners langs of over de stoep er voorbij gaan. En in de finale, toch maar weghalen, of de finishlocatie slim kiezen.
Helaas is het met alles, oplossingen kosten altijd geld, moeite, mankracht of prominentie van de finishlocatie. Dus voor organisaties en gaststeden allemaal nadelig. Dan moet er voldoende push zijn vanuit de renners en de UCI om het toch af te dwingen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Worden al gebruikt ...MarkVeenstra schreef: ↑19 aug 2019 09:51 Probleem van die hekken zijn dan ook de pootjes die uitsteken..
Je hebt ook dit:
Ik weet niet of dit type hek weer andere gevaren of issues met zich meebrengen.., maar in ieder geval steken ze niet uit richting de wielrenners.
Ironisch genoeg heten ze "finish barriers".
Deze hekkens mét een opblaasbaar kussen lijken me het beste wat er is.
Dat zal wel wat kosten, maar veiligheid mag iets meer kosten. Op die manier hou je toeschouwers net dat ietsje verder weg van de renners. Al zal je de smartphone er nog niet verder van weghouden.
Dat zal wel wat kosten, maar veiligheid mag iets meer kosten. Op die manier hou je toeschouwers net dat ietsje verder weg van de renners. Al zal je de smartphone er nog niet verder van weghouden.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
ze worden al gebruikt.., maar niet in de binck bank tour . kennelijk.
incl opblaaskussen kan, maar ik vraag me af wat die gaan doen voor een wielrenner. Uitkomen bocht kan t wel schelen, maar als je in langs richting met 60 of 70 in t uur ten val komt, dan gaat een luchtkussen je val niet breken of verminderen (misschien wel verergeren, als je een terugstuitereffect krijgt). Incl risico's van eronder terrecht komen. Bij het schaatsen moeten de kussens rechtopstaand zijn en meebewegen, ook in shorttrack. En dat is dan juist voor een vrijwel haakse impact. Anders krijg je het Erben Wennemars effect in Nagano 1998, met arm onder de kussens door en schouder uit zijn kom.
incl opblaaskussen kan, maar ik vraag me af wat die gaan doen voor een wielrenner. Uitkomen bocht kan t wel schelen, maar als je in langs richting met 60 of 70 in t uur ten val komt, dan gaat een luchtkussen je val niet breken of verminderen (misschien wel verergeren, als je een terugstuitereffect krijgt). Incl risico's van eronder terrecht komen. Bij het schaatsen moeten de kussens rechtopstaand zijn en meebewegen, ook in shorttrack. En dat is dan juist voor een vrijwel haakse impact. Anders krijg je het Erben Wennemars effect in Nagano 1998, met arm onder de kussens door en schouder uit zijn kom.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013