Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Daar gaat het niet om volgens mij. Het zijn de krappe hoeken waarin de ketting zich moet wringen om door de puleys heen te komen. Neem je een oversized jockey dan zou deze er met minder weerstand door heen rollen.amclassic-fan schreef: ↑01 jul 2019 08:15 Dat lijkt mij nog heel erg hoog ingeschat, grote kans dat je de Watt er niet eens mee haalt. De enige kracht die daar op de ketting staat is van de veer in de derailleur.
Maar goed, dan heb je een langere ketting. En meer gewicht. Dus het blijft voor het oog.
Misschien overweeg ik om toch maar even te shoppen bij Ceramic Speed dan ben ik ook niet zwaarder uit...
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..
-
- Forum-lid HC
Ik heb pas een ceramic speed pulley set gemonteerd bij een maat van mij op z,n Cervelo.
Staat aardig, maar de red etap gaat er niet beter van schakelen eerder wat trager/minder goed.
De weerstand met draaien is amper voelbaar. Ik voelde meer verschil van 11 naar 12 op de cassette aan weerstand, dan aan de pulley.
Op de MTB heb ik 12t ipv 11 T pulleys gemonteerd. Dat loopt wat fijner en schakelt in mijn setup prettiger.
Echt voelbaar lichter lopen niet maar het lijkt wat stiller te lopen
Staat aardig, maar de red etap gaat er niet beter van schakelen eerder wat trager/minder goed.
De weerstand met draaien is amper voelbaar. Ik voelde meer verschil van 11 naar 12 op de cassette aan weerstand, dan aan de pulley.
Op de MTB heb ik 12t ipv 11 T pulleys gemonteerd. Dat loopt wat fijner en schakelt in mijn setup prettiger.
Echt voelbaar lichter lopen niet maar het lijkt wat stiller te lopen
Heb ook interesse in de jockey wheels , ook via Ali vind je verschillen, enig idee welke goede zijn?
https://nl.aliexpress.com/item/33001332046.html
https://nl.aliexpress.com/item/32827482 ... 3c00Osy91W
https://nl.aliexpress.com/item/33001332046.html
https://nl.aliexpress.com/item/32827482 ... 3c00Osy91W
-
- Forum-lid
Hey allemaal
Ik ben opzoek naar een Chinees frame in een grote maat, kunnen jullie mij hierbij helpen, mijn huidige fiets is 62 cm
Tim
Ik ben opzoek naar een Chinees frame in een grote maat, kunnen jullie mij hierbij helpen, mijn huidige fiets is 62 cm
Tim
-
- Forum-lid
Ja, die zijn er praktisch niet.timfietsen123 schreef: ↑19 aug 2019 15:28 Hey allemaal
Tim
Waar je naar kan zoeken zijn de molds van bijvoorbeeld de 2Xl Aeroad van Canyon. Dan rij je dus wel op 'echte' nepper. Namaak. De molds van Colnago, Ridley die je ook veelvuldig kan vinden zijn echt fake, maar ook niet in grote maten...
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..
-
- Forum-lid
Meet eens de stack en reach van je huidige fiets op en vergelijk die met andere frames. 62 cm zegt namelijk niet heel veel. Ik heb zelf ooit een 63cm klassiek frame gehad (horizontale bovenbuis) en rij nu op een 58cm met dezelfde reach en iets kleinere stack.
http://www.dengfubikes.com/ROAD_FRAME/129.html
Ik heb de voorganger van deze (De FM-098_V1) in de grootste maar (61 cm) Ik ben zelf 194 en eigenlijk is qua zadel hoogte 1,5 cm te klein. Tenminste het streepje max reach van de zadelpen steekt bij mij nog 1,5 cm boven het frame. Ik ben ook niet helemaal tevreden met de stijfheid van het frame (Vooral bij insturen bochten voelt het zwabberig) dus echt aanraden doe ik het niet. Een groter chinees frame heb ik echter nog niet gevonden.
De v1 die ik heb is echter niet meer te koop en deze V2 heeft hier en daar wat aanpassingen die het beter moeten maken. Deel van de stijfheid zit hem ook in een goede balhoofdlagers, ik ben nog op zoek naar fatsoenlijke ter vervanging van de standaard, een setje die je wel goed onder spanning kan brengen, wie weet wordt de stijfheid dan ook beter.
Succes met je zoektocht, laat het weten als je iets vindt.
Ik heb de voorganger van deze (De FM-098_V1) in de grootste maar (61 cm) Ik ben zelf 194 en eigenlijk is qua zadel hoogte 1,5 cm te klein. Tenminste het streepje max reach van de zadelpen steekt bij mij nog 1,5 cm boven het frame. Ik ben ook niet helemaal tevreden met de stijfheid van het frame (Vooral bij insturen bochten voelt het zwabberig) dus echt aanraden doe ik het niet. Een groter chinees frame heb ik echter nog niet gevonden.
De v1 die ik heb is echter niet meer te koop en deze V2 heeft hier en daar wat aanpassingen die het beter moeten maken. Deel van de stijfheid zit hem ook in een goede balhoofdlagers, ik ben nog op zoek naar fatsoenlijke ter vervanging van de standaard, een setje die je wel goed onder spanning kan brengen, wie weet wordt de stijfheid dan ook beter.
Succes met je zoektocht, laat het weten als je iets vindt.
Ik ben ook op zoek. Heb inmiddels ook de FM686 op Ali gevonden. Maat 60. Zitbuis, bovenbuis en headtube ook redelijk lang.
Vaak als Seraph te koop.
Of de fiets een beetje stijf is, is me niet bekend.
Als er meer suggesties zijn, hoor ik het ook graag.
Vaak als Seraph te koop.
Of de fiets een beetje stijf is, is me niet bekend.
Als er meer suggesties zijn, hoor ik het ook graag.
-
- Forum-lid
Bedankt allemaal voor de reacties ik zou ook graag nog wat suggesties horen
-
- Forum-lid
Ik ben momenteel bezig met het opbouwen van een velobuild R-086 (zag dat op dit forum er wel meer ervaring is). Liep gisterenavond tegen het probleem aan dat de kabelgeleider voor onder je trapas door niet past. Wel zitten er groeven waar de kabels zouden moeten lopen echter lijkt het mij onverstandig om versnellingskabels zo over het carbon te laten lopen. Vanavond kan ik foto's toevoegen voor de duidelijkheid.
Hoe hebben anderen dit opgelost? Stukje buitenkabel eromheen?
PS foto's en review volgen nog na een eerste testritje
Hoe hebben anderen dit opgelost? Stukje buitenkabel eromheen?
PS foto's en review volgen nog na een eerste testritje