Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
Orlok
- Forum-lid HC
- Berichten: 6130
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
19 aug 2019 15:28
csteenbe schreef: ↑19 aug 2019 15:14
Orlok schreef: ↑19 aug 2019 14:54
Voor dat geld koop je makkelijk een setje carbonwielen uit China.!
Grapjas.... waarmee in de eerste beste afdaling de remrand van smelt
Dan zou ik als ik jou was eerst een cursus remmen met (carbon) racefietswielen gaan doen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
csteenbe
- Forum-lid
- Berichten: 3130
- Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24
csteenbe
19 aug 2019 15:54
Orlok schreef: ↑19 aug 2019 15:28
csteenbe schreef: ↑19 aug 2019 15:14
Orlok schreef: ↑19 aug 2019 14:54
Voor dat geld koop je makkelijk een setje carbonwielen uit China.!
Grapjas.... waarmee in de eerste beste afdaling de remrand van smelt
Dan zou ik als ik jou was eerst een cursus remmen met (carbon) racefietswielen gaan doen.
Beetje remmen is mij wel toevertrouwd, 300€ op een setje dat meer als 3000€ heeft gekost lijkt me niet verkeerd.
Daarbij de vergelijking tussen een LW wiel en een chinese hoepel is geen vergelijking....
YFood !!!
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Lcsmet
19 aug 2019 17:28
csteenbe schreef: ↑19 aug 2019 14:23
Lcsmet schreef: ↑19 aug 2019 13:15
csteenbe schreef: ↑19 aug 2019 10:02
Bij Lightweight wielen kun je inderdaad een versleten remrand nieuw laten maken.
En dan de volgende vragen, wat kost dit en loont het de moeite.
Heb er 300€ voor betaald, per wiel, en je wiel is als nieuw!
Dat valt, zeker in vergelijking met de prijs van een nieuwe Lightweight set, enorm mee.
En ik weet dat je voor dat geld ook een "China" setje hebt maar dan heb je ook gewoon een China setje
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
Orlok
- Forum-lid HC
- Berichten: 6130
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
19 aug 2019 18:33
csteenbe schreef: ↑19 aug 2019 15:54
Orlok schreef: ↑19 aug 2019 15:28
csteenbe schreef: ↑19 aug 2019 15:14
Grapjas.... waarmee in de eerste beste afdaling de remrand van smelt
Dan zou ik als ik jou was eerst een cursus remmen met (carbon) racefietswielen gaan doen.
Beetje remmen is mij wel toevertrouwd, 300€ op een setje dat meer als 3000€ heeft gekost lijkt me niet verkeerd.
Daarbij de vergelijking tussen een LW wiel en een chinese hoepel is geen vergelijking....
Het zou mij niets verbazen als LW voor de samenstelling van zijn carbonwielen ook gebruik maakt van die zgn. Chinese hoepels en daarmee dus makkelijk zijn geld verdient.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Lcsmet
19 aug 2019 18:38
Orlok schreef: ↑19 aug 2019 18:33
....................Het zou mij niets verbazen als LW voor de samenstelling van zijn carbonwielen ook gebruik maakt van die zgn. Chinese hoepels en daarmee dus makkelijk zijn geld verdient.
Als je kijkt hoe een LW wiel is opgebouwd denk ik niet dat ze er "chinese" hoepels invlechten.
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
sge
- Forum-lid
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 19 okt 2010 16:01
sge
19 aug 2019 20:43
csteenbe schreef: ↑19 aug 2019 15:54
Orlok schreef: ↑19 aug 2019 15:28
csteenbe schreef: ↑19 aug 2019 15:14
Grapjas.... waarmee in de eerste beste afdaling de remrand van smelt
Dan zou ik als ik jou was eerst een cursus remmen met (carbon) racefietswielen gaan doen.
Beetje remmen is mij wel toevertrouwd, 300€ op een setje dat meer als 3000€ heeft gekost lijkt me niet verkeerd.
Daarbij de vergelijking tussen een LW wiel en een chinese hoepel is geen vergelijking....
Alleen is na de reparatie het LW setje niet meer zo L maar wat meer W. Op =op en weg met die velgen evt nieuwe spaken met de nog goede materialen.
-
csteenbe
- Forum-lid
- Berichten: 3130
- Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24
csteenbe
20 aug 2019 22:06
Denk dat het L van 975 gram naar 990 W gram is gegaan
Voor beide wielen wel ter verstaan!
YFood !!!
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Lcsmet
21 aug 2019 08:10
sge schreef: ↑19 aug 2019 20:43
Alleen is na de reparatie het LW setje niet meer zo L maar wat meer W. Op =op en weg met die velgen evt nieuwe spaken met de nog goede materialen.
Je moet eens kijken naar de bouwmethode van een stel LightWeight wielen.
Dan zal je merken dat je niet zomaar de spaken kan vervangen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
vermeulen
- Forum-lid
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58
vermeulen
21 aug 2019 11:08
Hoe weet je eigenlijk of je carbon remvlak op is?
Bij alu zit er vaak (ook niet altijd) een slijtagemarkering in.
Toen die markering bij mijn (alu) voorwiel weg was, heb ik voor de zekerheid de velg laten vervangen, maar ik had niet het idee dat hij heel erg was ingesleten. Als er geen markering op had gezeten, was ik dus gewoon doorgefietst....
-
csteenbe
- Forum-lid
- Berichten: 3130
- Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24
csteenbe
21 aug 2019 11:37
vermeulen schreef: ↑21 aug 2019 11:08
Hoe weet je eigenlijk of je carbon remvlak op is?
Als het remvlak hol is dan is er sprake van slijtage, in hoeverre dat is afhankelijk hoe erg.
Leg een latje langs het remvlak en je kunt zien hoe erg het is.
YFood !!!
-
vermeulen
- Forum-lid
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58
vermeulen
21 aug 2019 14:13
csteenbe schreef: ↑21 aug 2019 11:37
vermeulen schreef: ↑21 aug 2019 11:08
Hoe weet je eigenlijk of je carbon remvlak op is?
Als het remvlak hol is dan is er sprake van slijtage, in hoeverre dat is afhankelijk hoe erg.
Leg een latje langs het remvlak en je kunt zien hoe erg het is.
Dat is het hem nou juist, ze worden altijd een beetje hol na verloop van tijd, maar hoe hol is té hol?
-
sge
- Forum-lid
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 19 okt 2010 16:01
sge
21 aug 2019 16:42
Lcsmet schreef: ↑21 aug 2019 08:10
sge schreef: ↑19 aug 2019 20:43
Alleen is na de reparatie het LW setje niet meer zo L maar wat meer W. Op =op en weg met die velgen evt nieuwe spaken met de nog goede materialen.
Je moet eens kijken naar de bouwmethode van een stel LightWeight wielen.
Dan zal je merken dat je niet zomaar de spaken kan vervangen.
Net even gekeken, wat een rommel!
Ik snap de neiging naar herstel velg in deze wel.