TIPS EN TRICKS
-
- Forum-lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 24 jun 2020 11:11
rob74 schreef: ↑07 apr 2008 17:38 Als je de stuurdopjes van je stuur (uiteinde van je stuur) kwijt bent en je hebt geen zin om nieuwe passende dopjes te kopen.
Sla de kurk van een wijnfles in je stuurbuis. Dit is namelijk precies de goede maat. Enig nadeel (ahum); je moet eerst twee flessen wijn leeg drinken. Met een kurkentrekker (hoe anders?) kun je ze weer uit krijgen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
De Belgen hebben zo te zien ook Dasty ontdekt: https://www.ad.nl/wonen/waarom-schoonma ... ~ac45948a/ (even in een private venster openen i.v.m. pay wall).
Ik vind het zonde om hiervoor direct een topic te openen, vandaar stel ik de vraag hier.
Ik heb een mountainbike met een FC-M3000 Acera crank. Om de crankarmen los te halen, heb ik thuis een basic tooltje daarvoor. Dat ging zoals altijd goed voor de non-drive side, want daar pastte hij in, voor de drive side crank is hij helaas te klein.
Dit is de eerste keer dat ik dit tegen kom.
Non-drive side interne diameter (schroefdraad) = 21mm (past)
Drive side interne diameter (schroefdraad) = 23mm
Welk tooltje heb ik nodig voor de drive side? Ik vrees als ik een Shimano TL-FC10 bestel, dat ik hetzelfde probleem heb..
Ik heb een mountainbike met een FC-M3000 Acera crank. Om de crankarmen los te halen, heb ik thuis een basic tooltje daarvoor. Dat ging zoals altijd goed voor de non-drive side, want daar pastte hij in, voor de drive side crank is hij helaas te klein.
Dit is de eerste keer dat ik dit tegen kom.
Non-drive side interne diameter (schroefdraad) = 21mm (past)
Drive side interne diameter (schroefdraad) = 23mm
Welk tooltje heb ik nodig voor de drive side? Ik vrees als ik een Shimano TL-FC10 bestel, dat ik hetzelfde probleem heb..
Google is your friend, dus bijgaand de Shimano Dealershandleiding: https://si.shimano.com/api/publish/stor ... 03-ENG.pdf
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dat is het zeker, en de (thank God!) openbare manuals check ik altijd voor ik een vraag stel. Echter zegt die manual dat je voor de job ofwel een TL-FC10 ofwel een TL-FC11 kan gebruiken. Waarbij het verschil in beide mij lijkt te zitten in de manier waarop je ze kan draaien.Orlok schreef: ↑15 feb 2021 11:14 Google is your friend, dus bijgaand de Shimano Dealershandleiding: https://si.shimano.com/api/publish/stor ... 03-ENG.pdf
Dan rest nog altijd mijn zelfde probleem, waarbij ik aan de non-drive side crank 21mm meet (daar past mijn huidige tool op, en die crankarm ligt er al af), en aan de rechterzijde 23mm meet, waardoor dit dus niet met 1 en dezelfde tool kan gedemonteerd worden.
Dus ondanks de manual, blijf ik met de vraag zitten.
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Weet niet of deze hier al voorbij gekomen is maar:
Bij het vervangen van binnenkabels doe ik altijd een druppeltje secondelijm op het uiteinde wat je als eerste gaat doorvoeren. Werkt perfect, nooit meer last van ontrafelen
Bij het vervangen van binnenkabels doe ik altijd een druppeltje secondelijm op het uiteinde wat je als eerste gaat doorvoeren. Werkt perfect, nooit meer last van ontrafelen
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
-
- Forum-lid
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49
Is je draad niet naar z'n grootje aan de aandrijf kant want die Acera crank heeft voor beideGunther90 schreef: ↑15 feb 2021 11:36Dat is het zeker, en de (thank God!) openbare manuals check ik altijd voor ik een vraag stel. Echter zegt die manual dat je voor de job ofwel een TL-FC10 ofwel een TL-FC11 kan gebruiken. Waarbij het verschil in beide mij lijkt te zitten in de manier waarop je ze kan draaien.Orlok schreef: ↑15 feb 2021 11:14 Google is your friend, dus bijgaand de Shimano Dealershandleiding: https://si.shimano.com/api/publish/stor ... 03-ENG.pdf
Dan rest nog altijd mijn zelfde probleem, waarbij ik aan de non-drive side crank 21mm meet (daar past mijn huidige tool op, en die crankarm ligt er al af), en aan de rechterzijde 23mm meet, waardoor dit dus niet met 1 en dezelfde tool kan gedemonteerd worden.
Dus ondanks de manual, blijf ik met de vraag zitten.
kanten dezelfde cranktrekker nodig, kan gebeuren als de cranktrekker er een keer niet ver genoeg is in gedraaid.
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl