Bianchi
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Voor de zekerheid wil ik hem toch vernieuwen. De oude is inmiddels gericht bij de lbs. Mijn achterderrie was ook defect geraakt en ik had de fiets naar de fietsenmaker gebracht omdat de hanger (liefst origineel) bij Bianchi besteld moest worden, en zij dan de nieuwe hanger konden monteren en meteen uitrichten en de derailleur vervangen. Normaal zou ik alles zelf doen, maar ik heb zelf geen patrichter.
Vandaag mocht ik na 10 weken weer eens genieten van mijn ouwe getrouwe Bianchi Infinito. De reden hiervoor? Tijdens een kleine kasseihelling was mijn versnellingsapparaat in mijn wiel gedraaid. Met als gevolg dat de versnelling in mijn wiel terecht kwam. Afgebroken aan de pat, maar veel erger, schade aan de achterste liggende vorken. De carbon was op een paar plaatsen redelijk erg beschadigd.
Mijn fietsenmaker kon 2 dingen doen. Ofwel op de plaats van de beschadiging alles opvullen met carbon. In dat geval bleef de schade wel zichtbaar. De kost zou op ±€100 gelegen hebben. Ofwel alles mooi laten herstellen én lak weer als voordien maken. Dat zou op ±€400 kosten. Dat laatste zou ook langer duren, want alles wordt van de fiets gehaald (herstelde plaatsen worden opnieuw in een oven geplaatst). Het zou ook dik anderhalve maand duren.
Ik heb gekozen voor de laatste oplossing. In samenspraak met mijn fietsenmaker heb ik dan maar een nieuwe groep laten plaatsen. Ik heb de fiets ooit gekocht met een triple, maar wou nu toch naar een compact gaan.
Ik mocht de groep op een andere plaats bestellen. Mijn fietsenmaker koopt de Shimano Ultegra 8050 di2 groep immers aan, aan de prijs die Van Eyck ze verkoopt. Vandaar dat ik al jaren naar deze persoon ga voor mijn herstellingen of onderhoud. Het is een heel eerlijke mens, waar ik bijna blindelings vertrouwen in heb.
Wegens de vakantieperiode duurde alles een maand langer dan voorzien. En we kwamen nog een paar zaken tegen waar we niet hadden bij stilgestaan. Een fiets van 8 jaar oud, is totaal niet voorzien voor di2. Maar dat was voor mijn lfm geen onoverkomelijk probleem. Op een paar plaatsen merk je wat schoonheidsfoutjes, maar het valt best mee. Momenteel zit een soort MTB bescherming op een liggende vork, omdat het kabeltje voor de versnelling niet meer door de vork kan. Die is immers volledig opgespoten met carbon. Dus gaat de kabel onderlangs door. Straks komt daar een mooiere oplossing voor.
En vandaag mocht ik eens de di2 testen. Het eerste uur was dat wennen, maar het went snel.
Nu misschien toch eens kijken om bij Farsport te gaan shoppen voor een set carbon wielen.
Een foto van de schade aan één vork. De andere kant was eigenlijk nog erger.
De herstelling :
Mijn fiets anno 2019:
Mijn fietsenmaker kon 2 dingen doen. Ofwel op de plaats van de beschadiging alles opvullen met carbon. In dat geval bleef de schade wel zichtbaar. De kost zou op ±€100 gelegen hebben. Ofwel alles mooi laten herstellen én lak weer als voordien maken. Dat zou op ±€400 kosten. Dat laatste zou ook langer duren, want alles wordt van de fiets gehaald (herstelde plaatsen worden opnieuw in een oven geplaatst). Het zou ook dik anderhalve maand duren.
Ik heb gekozen voor de laatste oplossing. In samenspraak met mijn fietsenmaker heb ik dan maar een nieuwe groep laten plaatsen. Ik heb de fiets ooit gekocht met een triple, maar wou nu toch naar een compact gaan.
Ik mocht de groep op een andere plaats bestellen. Mijn fietsenmaker koopt de Shimano Ultegra 8050 di2 groep immers aan, aan de prijs die Van Eyck ze verkoopt. Vandaar dat ik al jaren naar deze persoon ga voor mijn herstellingen of onderhoud. Het is een heel eerlijke mens, waar ik bijna blindelings vertrouwen in heb.
Wegens de vakantieperiode duurde alles een maand langer dan voorzien. En we kwamen nog een paar zaken tegen waar we niet hadden bij stilgestaan. Een fiets van 8 jaar oud, is totaal niet voorzien voor di2. Maar dat was voor mijn lfm geen onoverkomelijk probleem. Op een paar plaatsen merk je wat schoonheidsfoutjes, maar het valt best mee. Momenteel zit een soort MTB bescherming op een liggende vork, omdat het kabeltje voor de versnelling niet meer door de vork kan. Die is immers volledig opgespoten met carbon. Dus gaat de kabel onderlangs door. Straks komt daar een mooiere oplossing voor.
En vandaag mocht ik eens de di2 testen. Het eerste uur was dat wennen, maar het went snel.
Nu misschien toch eens kijken om bij Farsport te gaan shoppen voor een set carbon wielen.
Een foto van de schade aan één vork. De andere kant was eigenlijk nog erger.
De herstelling :
Mijn fiets anno 2019:
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Wat vinden jullie eigenlijk van de 2020 kleurontwerp?
Wat mij betreft mogen ze de verantwoordelijke bij Bianchi op staande voet ontslaan. Het lijkt nu wel een soort Cannondale kloon met die zwarte vlakken imho.
Ik weet wel dat als ik nu in de markt zou zijn voor een nieuwe hi end fiets dat het waarschijnlijk geen Bianchi zou worden, puur vanwege de nieuwe kleurstelling.
Wat mij betreft mogen ze de verantwoordelijke bij Bianchi op staande voet ontslaan. Het lijkt nu wel een soort Cannondale kloon met die zwarte vlakken imho.
Ik weet wel dat als ik nu in de markt zou zijn voor een nieuwe hi end fiets dat het waarschijnlijk geen Bianchi zou worden, puur vanwege de nieuwe kleurstelling.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Plaatjes??
Less is bore
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
- Italia_david
- Forum-lid
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
- Locatie: Harderwijk
iets agresiever... moet zoals altijd nog even wennen en in real life zien.Infinito GB schreef: ↑26 aug 2019 00:41 Wat vinden jullie eigenlijk van de 2020 kleurontwerp?
Wat mij betreft mogen ze de verantwoordelijke bij Bianchi op staande voet ontslaan. Het lijkt nu wel een soort Cannondale kloon met die zwarte vlakken imho.
Ik weet wel dat als ik nu in de markt zou zijn voor een nieuwe hi end fiets dat het waarschijnlijk geen Bianchi zou worden, puur vanwege de nieuwe kleurstelling.
groet David
#passioneceleste #ridebianchi
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Het had toch op zijn minst wel netjes geweest als geïnteresseerden op de tavolozza website nog konden kiezen voor een originele “Hermitage” volledig Celeste uitvoering. Maar zelfs dat krijg je niet meer voor elkaar.
-
- Forum-lid
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 12 jun 2018 09:48
Na lang wikken en wegen de Bianchi Infinito 2017 aangeschaft. Uiteindelijk toch heel blij mee. Ik wil misschien wel andere wielen met een wat bredere velg er op hebben, maar dat is voor later. Als er tips zijn voor wielen die mooi zijn bij een Bianchi, kom maar door! De voorvork/stuurpen zal nog worden verkort bij de eerst volgende onderhoudsbeurt, vandaar de spacers boven het stuur
Hier een foto, andere foto’s zullen gerust nog komen!
Hier een foto, andere foto’s zullen gerust nog komen!
Bianchi Infinito 2017
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Doe mij deze maar hoorInfinito GB schreef: ↑26 aug 2019 13:49 Het had toch op zijn minst wel netjes geweest als geïnteresseerden op de tavolozza website nog konden kiezen voor een originele “Hermitage” volledig Celeste uitvoering. Maar zelfs dat krijg je niet meer voor elkaar.
https://www.bianchi.com/bike/dura-ace-di2-11sp-compact/
Beetje rustigere decals op de wielen en gaan.
Less is bore
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
is de Nirone vervangen door de Sprint?
en typisch dat er idd eigenlijk alleen maar gewerkt wordt met Celeste en zwart en combi's daarvan...
en typisch dat er idd eigenlijk alleen maar gewerkt wordt met Celeste en zwart en combi's daarvan...