Ik hoop dat je nooit bij een ongeval betrokken raakt want ik voorspel je dan op allerlei gebied de grootste problemen.Alvin-94 schreef: ↑10 sep 2019 16:52Ik heb het hier laten doen (Bosch motor)Heppiebianchi schreef: ↑29 aug 2019 16:55 Wie heeft er ervaring met het tuning van zijn e-bike.
https://e-bike-tuning.nl/
https://www.ebikeoutdoor.nl/techniek/tuning/
Rijdt super, snel geinstalleerd..
Het E-Bike topic
- alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
Als je harder wil op de fiets.... ga je toch fietsen?
Of je koopt een Velomobiel, mag je
A: onbeperkt knallen
B: lekker de weg op in plaats van het fietspad (mits breder dan 75cm)
Of je koopt een Velomobiel, mag je
A: onbeperkt knallen
B: lekker de weg op in plaats van het fietspad (mits breder dan 75cm)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Vanmiddag werd ik in Helmond ingehaald door iemand op een stadsfiets, Bosch middenmotor, duidelijk gechipt, want 't ding liep goed 35 km/h met de bestuurder lekker rechtop. Dus dat is dan ook echt geen 250 Watt gemiddeld vermogen meer, dat gaat eerder 500 Watt zijn.MarkVeenstra schreef: ↑10 sep 2019 17:02 Jongens, dit is toch het fietsforum..., e-bikes worden wel eens schekscherend weggezet als brommers hier. Maar als we het nu gaan hebben over chiptuning en opvoeren dan lijkt het me toch echt niet meer de plaats hier.
Dan zijn het, in mijn ogen, gewoon opgevoerde brommers die per ongeluk nog een crankstel hebben.
Ik rij zelf niet echt traag door de bochten heen, als iemand dat praktisch net zo hard probeert te doen op een stadsfiets, dan is het gewoon vragen om ongelukken. Volgens mij had 't ding ook nog een trommelrem...
. . . . . . en waarschijnlijk ook geen 'brommer'plaatje om toch zoveel mogelijk op een gewone elektrische fiets te lijken.amclassic-fan schreef: ↑10 sep 2019 22:10Vanmiddag werd ik in Helmond ingehaald door iemand op een stadsfiets, Bosch middenmotor, duidelijk gechipt, want 't ding liep goed 35 km/h met de bestuurder lekker rechtop. Dus dat is dan ook echt geen 250 Watt gemiddeld vermogen meer, dat gaat eerder 500 Watt zijn.MarkVeenstra schreef: ↑10 sep 2019 17:02 Jongens, dit is toch het fietsforum..., e-bikes worden wel eens schekscherend weggezet als brommers hier. Maar als we het nu gaan hebben over chiptuning en opvoeren dan lijkt het me toch echt niet meer de plaats hier.
Dan zijn het, in mijn ogen, gewoon opgevoerde brommers die per ongeluk nog een crankstel hebben.
Ik rij zelf niet echt traag door de bochten heen, als iemand dat praktisch net zo hard probeert te doen op een stadsfiets, dan is het gewoon vragen om ongelukken. Volgens mij had 't ding ook nog een trommelrem...
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Met chip blijft het vermogen gewoon 250 watt. Het is alleen de begrenzing die eraf gaat of (in de meeste gevallen) wordt verdubbeld.
Het is een simpel systeem waarbij niet meer iedere wielomwenteling wordt gemeten maar 1 op de 2. Soms zit er dan nog een aanpassing in waardoor het display wel de juiste snelheid aangeeft maar lang niet altijd. Opletten dus met tweedehands fietsen met middenmotor. Als ze gechipt zijn (geweest) kunnen ze zomaar het dubbele aantal kilometers hebben gereden dan dat wat op de teller staat.
Het is vooral het grote koppel van zo'n middenmotor dat die snelheden mogelijk maakt. Met 35km/h moet je wel flink bijtrappen hoor.
Het is een simpel systeem waarbij niet meer iedere wielomwenteling wordt gemeten maar 1 op de 2. Soms zit er dan nog een aanpassing in waardoor het display wel de juiste snelheid aangeeft maar lang niet altijd. Opletten dus met tweedehands fietsen met middenmotor. Als ze gechipt zijn (geweest) kunnen ze zomaar het dubbele aantal kilometers hebben gereden dan dat wat op de teller staat.
Het is vooral het grote koppel van zo'n middenmotor dat die snelheden mogelijk maakt. Met 35km/h moet je wel flink bijtrappen hoor.
Campagnolo Ultra Dork
Nee hoor 35 km p/u daar hoef je juist niet heel erg voor bij te trappen. Je hoeft echt niet veel kracht te zetten om dat te halen. Wel kan je beentempo wat hoog worden. Maar dat is aan te passen door een ander voorblad. Ik zelf heb een badass om de sensor. En een bosch activeline gen 2 (kleine voorblad)
Gr Roos
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39961
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik krijg het bij mijn Stromer ST3 tot ca 37km/u “kado”; je moet wel trappen, maar kost niet heel veel moeite.
Wil je structureel boven de 40 rijden of 45+ dan moet je echt wel inspanning leveren. Helemaal met tegenwind, kan kost 45km/u gewoom echt moeite.
En dan praat je wel over een andere motor dan die Bosch middenmotortjes.
Wil je structureel boven de 40 rijden of 45+ dan moet je echt wel inspanning leveren. Helemaal met tegenwind, kan kost 45km/u gewoom echt moeite.
En dan praat je wel over een andere motor dan die Bosch middenmotortjes.
Less is bore
Nu ook weer niet zo denigrerend doen over Bosch middenmotortjes. De performance cx 250 w (zie je veel in MTB's) heeft een koppel van 75 N, ik haal (gechipte uitv.) ook met weinig moeite 35 km/h. Voor de speed pedelecs heeft Bosch trouwens een 350 w versie en dan denk ik dat deze niet moet onderdoen voor een Strömer.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16463
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Een stromer ST 5 levert een veelvoud van deze 350 W.
Dan hoef je met de juiste mapping echt niet veel meer te doen dan "alsof" om 40km/u te rijden.
Motor SYNO Sport
Leistung Watt 850 W
Drehmoment Nm 48 Nm
Kategorie L1e-B | bis 45 km/h
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Is er eigenlijk een standaard om het motorvermogen te bepalen? Voor standaard e-bikes heeft de wetgever besloten dat ze maximaal een 'nominaal' van 250 Watt mogen hebben, dus wat dat betreft is het vrij logisch dat ze toevallig allemaal een 250 Watt motor hebben.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39961
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Die 850w is een waarde waarvan niemand weet hoe/wat/wanneer/hoe lang. Idem voor de 820W die voor de ST3 wordt opgegeven.
Ik weet wat dat elke Klever, Kalkhof, R&M en Sparta die ik tegen kom onderweg totaal geen partij is voor de Stromer, zeker niet bij tegenwind.
Het koppel van die middenmotoren is zeer hoog (hoger dan Stromer achterwielmotor), maar om topsnelheden lang vast te houden komt het aan op vermogen. Voor een ATB is een hoog-koppel middenmotor juist heel logisch, totaal ander gebruik.
Ik heb puur gekeken naar de fiets die mij het snelst w-w laat doen en toen op de ST3 uitgekomen. De 5 schijnt niet/marginaal sneller te zijn, maar vooral luxer en serieus duurder.
Ik weet wat dat elke Klever, Kalkhof, R&M en Sparta die ik tegen kom onderweg totaal geen partij is voor de Stromer, zeker niet bij tegenwind.
Het koppel van die middenmotoren is zeer hoog (hoger dan Stromer achterwielmotor), maar om topsnelheden lang vast te houden komt het aan op vermogen. Voor een ATB is een hoog-koppel middenmotor juist heel logisch, totaal ander gebruik.
Ik heb puur gekeken naar de fiets die mij het snelst w-w laat doen en toen op de ST3 uitgekomen. De 5 schijnt niet/marginaal sneller te zijn, maar vooral luxer en serieus duurder.
Less is bore