De eerste stap is al gezet door de verende spacertoren van specialized op de Roubaix.
Wat wordt de volgende innovatie op de racefiets?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4714
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40205
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Magnesium is jaren geleden al gebruikt. Oa. Pinarello, de eerste Dogma.
Dat leverde wel frameverkoop op, want ze bleven niet lang heel
Dat leverde wel frameverkoop op, want ze bleven niet lang heel
Less is bore
Of het nu een innovatie is, weet ik niet, maar wat er snel kan komen is idd daylight running lights.
Op zich is iedereen overtuigd dat je beter gezien wordt. Hoe, wat en hoe duur dit alles geïntegreerd kan worden in een fiets valt nog te bezien.
Zodra het ook maar wat schemert, heb ik ook lichtjes aan. Op zich zie ik zeker het nut om altijd licht te voeren, maar niemand doet het dus ik ook niet.
Maar zo'n trend kan snel veranderen. Als een manier gevonden wordt om het simpel, niet te duur en 'cool' te maken, heeft iedereen dat binnen tien jaar.
Op zich is iedereen overtuigd dat je beter gezien wordt. Hoe, wat en hoe duur dit alles geïntegreerd kan worden in een fiets valt nog te bezien.
Zodra het ook maar wat schemert, heb ik ook lichtjes aan. Op zich zie ik zeker het nut om altijd licht te voeren, maar niemand doet het dus ik ook niet.
Maar zo'n trend kan snel veranderen. Als een manier gevonden wordt om het simpel, niet te duur en 'cool' te maken, heeft iedereen dat binnen tien jaar.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
- Locatie: Alphen aan de Rijn
Combi brake zoals bij motoren.
Als je achter remt. Remt de fiets voor zelf een aantal procent mee.
Als je achter remt. Remt de fiets voor zelf een aantal procent mee.
Een toeter? Niet van messing met een rubberen bol achterop.
Maar een claxon, die op je di2 batt zit aangesloten. Het geluid wat eruit komt moet dan wel herkenbaar blijven als; tring of ping......
Ali heeft ze al, maar niet met herkenbaar geluid.
Mechanisch schakelen blijft, maar dan zonder staalkabel maar met hydrauliek.
De grote drie willen er niet aan. Duur in productie, ongunstig in verkoop; 1 malige aankoop, zelfs de rd veer kan niet lam raken want die hoeft er niet in.
elektrisch is natuurlijk accessoire gevoeliger, bt module, extra buttons, nieuwe batterij, snellere rd, upgrade naar power gericht schakelen. Je blijft er geld uit halen.
Maar een claxon, die op je di2 batt zit aangesloten. Het geluid wat eruit komt moet dan wel herkenbaar blijven als; tring of ping......
Ali heeft ze al, maar niet met herkenbaar geluid.
Mechanisch schakelen blijft, maar dan zonder staalkabel maar met hydrauliek.
De grote drie willen er niet aan. Duur in productie, ongunstig in verkoop; 1 malige aankoop, zelfs de rd veer kan niet lam raken want die hoeft er niet in.
elektrisch is natuurlijk accessoire gevoeliger, bt module, extra buttons, nieuwe batterij, snellere rd, upgrade naar power gericht schakelen. Je blijft er geld uit halen.
Ik denk dat we een nieuwe bottom bracket standaard krijgen. Ditmaal stijver, backwards compatible met alle voorgaande standaarden (dmv adapters). Uiteraard nu kraakvrij en een ongekende levensduur.
Aangezien er ieder kwartier een nieuwe standaard uitkomt, lijkt mij dit de meest logische gok
Aangezien er ieder kwartier een nieuwe standaard uitkomt, lijkt mij dit de meest logische gok
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13785
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Gohja. Ik zie vooral dingen aankomen die de puristen niet leuk gaan vinden
Niet een keiharde innovatie meer voortbordurend op.
SI
Ik zie meer zoals C,dale het noem SI (system integration) aankomen. Nog minder uitwisselbaar dus en inderdaad verlichting, fietscomputer etc.
(mij viel in Italie het gebruik van achterlichten ook op (ook op wegen zonder tunnels, daar waren er niet zo veel namelijk)
Vering!
ook zeker wel, de tendens is namelijk in de hele wereld dat het vooral allemaal makkelijker moet worden. Dat fucking mario bros van vroeger speelde je echt niet zomaar even uit en de spelletjes van nu wel
Electrische racefietsen,
Ik weet ze zijn er al, maar ik denk dat de opmars wonderbaarlijk groot gaat worden en we ervan gaan schikken. (en de gewone racefietser de schuld van de ongelukken krijgt net als met de electro bejaarden) In Italie was meer dan de helft van de MTB,s al elektrisch er zijn daar al E MTB festivals. Grote merken die componenten leveren hebben in verhouding heel veel (marketing) budget zoals bv bosch en er komt een nieuwe doelgroep bij, zie onderdeel vering
Nog bredere banden
30mm voor de gewone racer
Duurder
En dan niet gewoon een beetje prijsstijgingen maar gewoon veel duurdere onderdelen en fietsen. de industrie ziet dat voor een bepaalde groep geld geen issue is.
De normale racefiets gaat een niche worden. gravelbikes, e bikes gaan ook steeds meer de weg op. Nou is dat voor velen wellicht ook de betere fiets voor het doel...…..
Niet een keiharde innovatie meer voortbordurend op.
SI
Ik zie meer zoals C,dale het noem SI (system integration) aankomen. Nog minder uitwisselbaar dus en inderdaad verlichting, fietscomputer etc.
(mij viel in Italie het gebruik van achterlichten ook op (ook op wegen zonder tunnels, daar waren er niet zo veel namelijk)
Vering!
ook zeker wel, de tendens is namelijk in de hele wereld dat het vooral allemaal makkelijker moet worden. Dat fucking mario bros van vroeger speelde je echt niet zomaar even uit en de spelletjes van nu wel
Electrische racefietsen,
Ik weet ze zijn er al, maar ik denk dat de opmars wonderbaarlijk groot gaat worden en we ervan gaan schikken. (en de gewone racefietser de schuld van de ongelukken krijgt net als met de electro bejaarden) In Italie was meer dan de helft van de MTB,s al elektrisch er zijn daar al E MTB festivals. Grote merken die componenten leveren hebben in verhouding heel veel (marketing) budget zoals bv bosch en er komt een nieuwe doelgroep bij, zie onderdeel vering
Nog bredere banden
30mm voor de gewone racer
Duurder
En dan niet gewoon een beetje prijsstijgingen maar gewoon veel duurdere onderdelen en fietsen. de industrie ziet dat voor een bepaalde groep geld geen issue is.
De normale racefiets gaat een niche worden. gravelbikes, e bikes gaan ook steeds meer de weg op. Nou is dat voor velen wellicht ook de betere fiets voor het doel...…..
Dat komt omdat ze je zo snel mogelijk online willen laten spelen zodat je microtransacties moet doen hebt om een beetje mee te blijven doen.wasbeer2006 schreef: ↑11 sep 2019 14:27 Gohja.
Vering!
ook zeker wel, de tendens is namelijk in de hele wereld dat het vooral allemaal makkelijker moet worden. Dat fucking mario bros van vroeger speelde je echt niet zomaar even uit en de spelletjes van nu wel
Juist het concurreren met jeugd/uitkeringstrekkers die de hele dag zitten te gamen maakt imho juist lastiger om nog een een keer een uurtje in de week een spelletje te spelen en ook nog eens wat te winnen.
Campagnolo Ultra Dork