Het E-Bike topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja belachelijk. Wel veruit het beste verkrijgbaar.
Less is bore
...het beste verkrijgbaar, betekent dit dat er veel winkels mee vol liggen omdat 'ie door zijn prijs nauwelijks wordt verkocht?
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
Ik plaag maardaniel1975 schreef: ↑12 sep 2019 09:18 Haha, nee hoor.
Hard fietsen met er SP is niet moeilijk; kwestie van een sterke motor en (met name!!) het juiste traject.
Niet meer patserig dan een willekeurig “vandaag gefietst topic”
Het is alleen heel erg grappig om regelmatig te zien dat gebruikers van andere merken SP’s roepen dat ze net zo snel zijn. Dat is gewoon pertinent niet zo.
Wil niet zeggen dat die andere fietsen minder zijn. Vaak goedkoper en soms juist beter afgemonteerd.
Beste koplamp nu goedgekeurd verkrijgbaar is de Supernova M99 Pro: zit alleen op de ST5, maar ook op verschillende andere merken die duidelijk goedkoper zijn. Misser dat die niet op de ST3 zit bijvoorbeeld.
Trek heeft nu bijv met de Allant+ serie een supermooi licht frame op de markt gezet, maar helaas slechts 350W.
Kan bij Stromer ook nog wel wat dingen verzinnen hoor:
- de M99 pro lamp ook op de iets lagere modellen
- 30kg is wel heel zwaar
- langere spatborden (levendige handel in 3d geprintte verlengers nu)
- andere cassette opties (gewoon good old 10sp voor maximale uitwisselbaarheid)
- tubeless ready velgen
- negatieve stuurpen in assortiment opnemen (je vangt nu veel wind)
Verder vind ik het wel interessante materie om te lezen ook al behoor ik niet tot de doelgroep. Zo leer je weer wat
- daniel1975
- Forum-lid HC
I know, vandaar de knipoog
Less is bore
Dat is mogelijk. Maar als je naar de verkoopcijfers in België kijkt (waarschijnlijk de grootste speed-pedelec markt ter wereld), zie je dat de consument - ondanks de veel duurdere aanschafprijs - duidelijk voor de fiets met achterwielmotor kiest. Stromer is absoluut marktleider (2498 exemplaren in de eerste 6 maand van 2019). R&M verkoopt 1824 exemplaren, en een relatieve nieuwe speler als Klever (ook middenmotor) is met 520 stuks derde.
Ik heb een tijdje een speed-pedelec met Bosch middenmotor gehad, ik was echt blij toen die de deur uit was.
Ik nodig jullie van harte uit mij een keer aan te tikken met je brommert. Dan ga ik een paar weken in de tuin zitten en ga jij erachter komen wat ik per uur aan mijn opdrachtgevers factureer.Alvin-94 schreef: ↑10 sep 2019 16:52Ik heb het hier laten doen (Bosch motor)
https://www.ebikeoutdoor.nl/techniek/tuning/
Vorsprung durch Pedantik
En jij rijdt natuurlijk nooit te hard in de auto. Door rood met de fiets. Nooit een opgevoerd brommertje gehad. Altijd netjes binnen de lijntjes gekleurd.
Ga bij de politie werken. Dan kan je er iets van zeggen. Maar houd nu gewoon je mening voor je.
Ga bij de politie werken. Dan kan je er iets van zeggen. Maar houd nu gewoon je mening voor je.
Gr Roos
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Ja precies, want alleen als je bij de politie werkt mag je hier een mening over hebben...ow en als je zelf de overtreding begaat natuurlijk, dan ook.
Zie deze mening nou maar als waarschuwing. Een bon voor te hard rijden, of door rood is voor jezelf, maar te overzien. Onverzekerd een ongeluk veroorzaken met lichamelijk letsel kan je eigen faillissement betekenen. En dát beseffen de meeste mensen nou net niet.
Beetje als die 2 Nederlandse youtubers die bij area51 veel te ver Amerikaans militair grondgebied oprijden en verwachtten dat 't niet zo erg zou zijn en het allemaal wel los zou lopen als ze gepakt gingen worden....
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Maar ik ben het wel met hem eens. Trouwens, als je je mening niet meer op een forum mag geven, wat blijft er dan nog over van een forum?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Opzich heb ik geen probleem met het “opvoeren” van e bikes. Mits de bestuurder/fietser weet wat de mechanische grenzen van zijn fiets zijn en de fysieke grenzen van zijn eigen kunnen zijn. Dat laatste ontbreekt vaak door gebrek aan ervaring. Wielrenners zullen dat probleem niet kennen. Speed pedelecs opvoeren naar 60 plus vind ik wel uitermate onverstandig.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Vergis je niet; een “stadsfiets” heeft geen geometrie om 45km/u te rijden. Dat is echt wel een wezenlijk verschil. Ik zie ook mensen met creaties rondrijden op een Stromer (verhoogde stuurpen, stevige riserbar, soms zelfs nog verhogende bar-end) waardoor ook die onvoldoende onder controle is imho.
Bij zulke snelheden heb je m.i. een relatief laag zwaartepunt nodig en een goede drukverdeling over de wielen.
Bij zulke snelheden heb je m.i. een relatief laag zwaartepunt nodig en een goede drukverdeling over de wielen.
Less is bore